SS 702 --> TJ 733 FIN
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN Täällä paljon projektikuvia !!!!
uutta autoa ei äkkiseltään vanhasta ainakaan kauempaa erota kun en osannut väritystäkään muuttaa sekun vaikuttaa nopeuteen varsin vähän
ynnäilin suurimmat muutokset vanhaan :
-100mm korkeammat turvakaaret paremman ajoasennon saamiseksi.
-moottori 20mm ylemmäs rungon pohjan tasalle.tämä oli oikeastaan suurin syy tehdä uusiauto,roikkuva moottori on niin haaverialtis että siihenlystiin tuli mitta totaalisesti täyteen.samalla kantattu/luiskattu/vahvistettu pohjapanssari muuttui suoraksi suksilevyksi.
-vanha pakosarja oli raivostuttavan hankala saada paikoilleen liian tiukkojen laippojen vuoksi,nyt osat otettu r1 vakiosarjasta.lisäksi kylkipellin läpivienti tehty että sarja tulee kokonaisena ulos rungosta
-öljynjäähdytys kloonattu arin ja tommin r1 impeistä,täysin erillinen öljynkierto ulkoisella pumpulla ja flektillisellä jäähdyttimellä.
-keveys, vanha runko oli 2mm seinämällä.kaikki on nyt tehty siihenmalliin että kevennettävää ei ole kun kuskissa,mihinkään Cromo putkiin ei locost autossa viitsi mennä,patarauta is best.
-yleinen huollettavuus.esim pulpetissa ei ole mitään kiinni,pari pulttia irti ja pulpetin alta löytyy kaikki sähköt esiltä.lisäksi moottorin ja apulaitteiden kiinnitys ja sijoittelu tehty huoltoystävälliseksi.
-isompi ratti (hitaampi ohjaus) paremman ajoasennon myötä,vanhaa pikkuruoria kun tuli hämmennettyä liikaakin
-välyksetön yksinkertainen vaihteensiirto laakeroituna vihdoinkin,kepistä hukkui 30mm väljää
auton nopeudesta ei vielä tiedä tekniikkahan on ennallaan,luulisi 20kg painonpudotus jotain vaikuttavan.lopullista painoa en vielä tiedä,vanha painoi kuskeineen n.605kg
ynnäilin suurimmat muutokset vanhaan :
-100mm korkeammat turvakaaret paremman ajoasennon saamiseksi.
-moottori 20mm ylemmäs rungon pohjan tasalle.tämä oli oikeastaan suurin syy tehdä uusiauto,roikkuva moottori on niin haaverialtis että siihenlystiin tuli mitta totaalisesti täyteen.samalla kantattu/luiskattu/vahvistettu pohjapanssari muuttui suoraksi suksilevyksi.
-vanha pakosarja oli raivostuttavan hankala saada paikoilleen liian tiukkojen laippojen vuoksi,nyt osat otettu r1 vakiosarjasta.lisäksi kylkipellin läpivienti tehty että sarja tulee kokonaisena ulos rungosta
-öljynjäähdytys kloonattu arin ja tommin r1 impeistä,täysin erillinen öljynkierto ulkoisella pumpulla ja flektillisellä jäähdyttimellä.
-keveys, vanha runko oli 2mm seinämällä.kaikki on nyt tehty siihenmalliin että kevennettävää ei ole kun kuskissa,mihinkään Cromo putkiin ei locost autossa viitsi mennä,patarauta is best.
-yleinen huollettavuus.esim pulpetissa ei ole mitään kiinni,pari pulttia irti ja pulpetin alta löytyy kaikki sähköt esiltä.lisäksi moottorin ja apulaitteiden kiinnitys ja sijoittelu tehty huoltoystävälliseksi.
-isompi ratti (hitaampi ohjaus) paremman ajoasennon myötä,vanhaa pikkuruoria kun tuli hämmennettyä liikaakin
-välyksetön yksinkertainen vaihteensiirto laakeroituna vihdoinkin,kepistä hukkui 30mm väljää
auton nopeudesta ei vielä tiedä tekniikkahan on ennallaan,luulisi 20kg painonpudotus jotain vaikuttavan.lopullista painoa en vielä tiedä,vanha painoi kuskeineen n.605kg
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN Täällä paljon projektikuvia !!!!
Cromo putki on muuten painavampaa eli sitä ei kannattaisikaan käyttää
Jannä nähdä mikä vaikutus uudella autolla on kierrosaikoihin. Mulla teki alussa tiukkaa päästä edes samaa vauhtia kuin vanhalla.
Nyt tietenkin renkaat vähän vaikeuttaa nopeuden vertailua.
Jannä nähdä mikä vaikutus uudella autolla on kierrosaikoihin. Mulla teki alussa tiukkaa päästä edes samaa vauhtia kuin vanhalla.
Nyt tietenkin renkaat vähän vaikeuttaa nopeuden vertailua.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN Täällä paljon projektikuvia !!!!
ekat testit ajettu uutukaisella.auto toimi hyvin ei mitään teknisiä ongelmia ja jäikin ehjäksi.spinnailtua tuli 5-6 kertaa kun isolla ratilla ei kerinny mukaan luistoihin ja luistoja riitti kun rattiruosteet karisti pois
plussat
-vaihteensiirto
-keveys 579kg. puolikiloo alipainossa (vanha auto 605kg)
-lämmöt kurissa,ulkoinen öljynjäähdytys toimi,tai ainakaan ei tullu veivi ulos.
-taustapeili (longacre)
miinukset
-ratti 300mm liian iso,vanha pienempi takas.
-sivupeilit,vanhat piltemalaiset takas.
-sääri ottaa kiinni ohjausakselin tukiputkeen ja pulpettiin
-jarrut pehmoset,ilmaa??
-vedenlämpö mittari,digitaalia ei näe,vanha viisarillinen takas
-jarrupolkimelle lisää tilaa,(tahattomia kaasunpainalluksia)
pieniä mutta merkityksellisiä juttuja tehtävä ennen seuraavaa treeniä,toinen kone ja mediumit alle kans seuraavaan reissuun.
voi vehje että voi tulla ajamisesta kipeeks niinku fyysisesti,joka paikkaa ja lihaksen kohtia kolottaa... niskoja eniten.
plussat
-vaihteensiirto
-keveys 579kg. puolikiloo alipainossa (vanha auto 605kg)
-lämmöt kurissa,ulkoinen öljynjäähdytys toimi,tai ainakaan ei tullu veivi ulos.
-taustapeili (longacre)
miinukset
-ratti 300mm liian iso,vanha pienempi takas.
-sivupeilit,vanhat piltemalaiset takas.
-sääri ottaa kiinni ohjausakselin tukiputkeen ja pulpettiin
-jarrut pehmoset,ilmaa??
-vedenlämpö mittari,digitaalia ei näe,vanha viisarillinen takas
-jarrupolkimelle lisää tilaa,(tahattomia kaasunpainalluksia)
pieniä mutta merkityksellisiä juttuja tehtävä ennen seuraavaa treeniä,toinen kone ja mediumit alle kans seuraavaan reissuun.
voi vehje että voi tulla ajamisesta kipeeks niinku fyysisesti,joka paikkaa ja lihaksen kohtia kolottaa... niskoja eniten.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN Täällä paljon projektikuvia !!!!
20h vietetty tallissa ja suurinosa pikkumurheista korjattu:
-ratti vaihdettu ja viisarillinen lämpömittari laitettu takasin.
-ohjausakselin tukiputki muutettu pois jalan tieltä.
-kaasupolimen poljinpintaa siirrettu sivummalle
-kallistuksen vatkaaja laitettu
-moottori vaihdettu,varsinainen kisakone ei kerkiä ekaan kisaa eikä välttämättä koko kaudelle.nyt nokalle laitettu toinen läpikäyty motti.kisakone on kasassa mutta kolisee joten kolinaa ei aiheuttanutkaan rikkinäinen kytkinlevy mikä sieltä löyty,vian on pakko olla männissä/veivissä koska alakerta on laitettu kuntoon.
ensviikolle jäi maalauksia ja jotain pikkuhommaa,lauantai menee kemoran katsomossa rallicrossi kisoissa ja sunnuntaina oli joku meno tai pyhä vai mikäseoli
-ratti vaihdettu ja viisarillinen lämpömittari laitettu takasin.
-ohjausakselin tukiputki muutettu pois jalan tieltä.
-kaasupolimen poljinpintaa siirrettu sivummalle
-kallistuksen vatkaaja laitettu
-moottori vaihdettu,varsinainen kisakone ei kerkiä ekaan kisaa eikä välttämättä koko kaudelle.nyt nokalle laitettu toinen läpikäyty motti.kisakone on kasassa mutta kolisee joten kolinaa ei aiheuttanutkaan rikkinäinen kytkinlevy mikä sieltä löyty,vian on pakko olla männissä/veivissä koska alakerta on laitettu kuntoon.
ensviikolle jäi maalauksia ja jotain pikkuhommaa,lauantai menee kemoran katsomossa rallicrossi kisoissa ja sunnuntaina oli joku meno tai pyhä vai mikäseoli
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN Täällä paljon projektikuvia !!!!
Last edited by Tomi Jutila on 19 May 2012, 12:00, edited 1 time in total.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN Täällä paljon projektikuvia !!!!
toinen testi kemorassa jäi 10 kierroksen mittaiseksi koneen ylikuumenemisen vuoksi.ekassa testissä ei ollut mitään lämpöhuolia muttakun nokalla oli ns.uusi kone niin tottamooses sitten lämpesi yli
syynä ilmeisesti oli paisuntasäiliö joka oli hivenen liian alhaalla josta aiheutui ilmalukko ja vedet tuli ulos korkista enkä tietenkään huomannut sitä ja kone oli hetken kuivana.ei siittä sentään tullut ns. popcorn versiota öljyt yms oli normaalit ja käy edelleen nätisti mutta aukasuun se menee.......sillä piti vaan ajaa koko kausi -12 :|ekassa treenissä kaikki oli ok kun vettä oli paisunnassa muutaman sentin korkeammalla,pienestä voi olla kiinni..no se olis tullut ilmi joskus kuitenkin.
auto on laitettu valmiiksi kemoran kisaa,paisuntaa on nostettu 65mm niin ylös kun mahtuu ja lämpömittareita on nyt kaksi,toinen termarikotelossa niinkun aina ennenkin ja nyt toinen alavesiletkussa.laitoin toisen alavesiletkuun kun ylävesiletkussa oleva ei näytä ylilämpöä jos koneessa ei ole vettä/jäljellä oleva vesi on 100+ astetta
syynä ilmeisesti oli paisuntasäiliö joka oli hivenen liian alhaalla josta aiheutui ilmalukko ja vedet tuli ulos korkista enkä tietenkään huomannut sitä ja kone oli hetken kuivana.ei siittä sentään tullut ns. popcorn versiota öljyt yms oli normaalit ja käy edelleen nätisti mutta aukasuun se menee.......sillä piti vaan ajaa koko kausi -12 :|ekassa treenissä kaikki oli ok kun vettä oli paisunnassa muutaman sentin korkeammalla,pienestä voi olla kiinni..no se olis tullut ilmi joskus kuitenkin.
auto on laitettu valmiiksi kemoran kisaa,paisuntaa on nostettu 65mm niin ylös kun mahtuu ja lämpömittareita on nyt kaksi,toinen termarikotelossa niinkun aina ennenkin ja nyt toinen alavesiletkussa.laitoin toisen alavesiletkuun kun ylävesiletkussa oleva ei näytä ylilämpöä jos koneessa ei ole vettä/jäljellä oleva vesi on 100+ astetta
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN
Hoi,
Minkä mopo mallin toi tuulilasi olikaan? Ja onko vinkkiä että mistä kannattaa hankkia?
Minkä mopo mallin toi tuulilasi olikaan? Ja onko vinkkiä että mistä kannattaa hankkia?
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN
K9 gixxerin:Antti Tuomainen wrote:Hoi,
Minkä mopo mallin toi tuulilasi olikaan? Ja onko vinkkiä että mistä kannattaa hankkia?
http://www.ebay.co.uk/itm/Black-WindScr ... 3a72ab960a
http://www.ebay.co.uk/itm/Windshield-Do ... 27bf875c3f
suosittelen tota kirkasta, ostin ensin mustan joka oli ruma, maalasin sen punaseksi ja se oli vielä rumempi
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN
733 EVO 1 olis valmis kesän koitoksiin
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN
Kuinka ison turbon laitoit kiinni?
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN
Grand Race vauriot tarkasteltu 733 osalta:
pe. konerikko veivi poikki, kannen toivotaan säilyneen ehjänä, alakerrasta tuskin mitään jäi ehjäks. lohkot harmittaa eniten kun olivat A1 priimat.
no, kakelle jo viety 3kpl koneita josko niistä jotain tulis
2kpl vannetta tuhoutui, taka-akseli paskana-ei kannata oikoo, uusi banjo viety kuusniemen heikille tehtäväksi. akseli oli tarkotus tehdä muutenkin 9kk talvitauon aikana, nyt aikaa on 9pv
runkovaurion kuusniemi korjaa vasta kauden jälkeen. sillon tulee samalla tehtäväksi pikkunen maalauksien siistiminen samalla.
etutukivarret oikastaan toistaiseksi, kelpaavat varavarsiksi jatkossa.
pe. konerikko veivi poikki, kannen toivotaan säilyneen ehjänä, alakerrasta tuskin mitään jäi ehjäks. lohkot harmittaa eniten kun olivat A1 priimat.
no, kakelle jo viety 3kpl koneita josko niistä jotain tulis
2kpl vannetta tuhoutui, taka-akseli paskana-ei kannata oikoo, uusi banjo viety kuusniemen heikille tehtäväksi. akseli oli tarkotus tehdä muutenkin 9kk talvitauon aikana, nyt aikaa on 9pv
runkovaurion kuusniemi korjaa vasta kauden jälkeen. sillon tulee samalla tehtäväksi pikkunen maalauksien siistiminen samalla.
etutukivarret oikastaan toistaiseksi, kelpaavat varavarsiksi jatkossa.
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN
vähällä pääsit tommoisesta ilmalennosta
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN
joo, loppupelissä pitäs nähdä itsensä jopa onnekkaana, täystuho/historian ensimmäiseen locost kaato olis ollu mahdollinenkippo wrote:vähällä pääsit tommoisesta ilmalennosta
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN
kolarikorjaus etenee, kuusniemen heikiltä hain uuden taka-akselin.....bolt-on tyyliin oli helppoo muutakun heittää valmiin osan runkoon, on meinaan auton siistein osa rupee muu auto näyttään kuppaselta
kippoolta sain vanteet lainaksi ja kakelta megavinkin millä sai estettyä kisojen menon ns. vituiks
huomenna auton linjausta ja punnitusta
kippoolta sain vanteet lainaksi ja kakelta megavinkin millä sai estettyä kisojen menon ns. vituiks
huomenna auton linjausta ja punnitusta
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS 702 --> TJ 733 FIN
shakedown ajettu ja kaikki ok, laitteet kärryllä valmiina jurvan reissuun.