Historic Race Botniaring 2015

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by Tomi Jutila »

kippo wrote:hyvä viikonloppu takana tosi onnellisin mielin että auto hajos paikoissa joissa ei tullut muille eikä itsella mitään peruuttamattomia eikä kosmeettisia vaurioita kalusto säily muuten ehjänä. perä vaan levis kahesti. jos olisin hannu hanhi niikun joku muu? olis perä levinny hyvissä ajoin perjantana mutta kun en ole niin tietenkin la. heti aamusta ja varaosat kotona. osat tuli kuitenkin ajoissa että saatiin auto "nippuun" ennen kisaa mutta siinä asennuksen kiireessä ei kellekkään tai siis mulle tullu mieleenkään että pinjonin mutteria ei ole lukittu hitsaamalla kun pelkkä stanssaus ei näimmä riitä kun on suoralaatikko ennen mutterin rymppäys riitti kun oli syngrolaatikot.

mutta viikonloppu oli tosi hyvä sai ajaa pe. riittävästi kiitos siitä järjestelylle ja nuorilla kuski lupauksilla oli hauskaa kun saivat kyytiä sekin palkitsee tulevaisuudessa lajia annoin koko pe. kyytiä jollekkin yhen ainoan nopeen kierroksen yrityksen tein ja hävisin sillä jonninverran kisassa ajettuun viikonlopun nopeinpaan kiitos siitä kuuluu puntille joka oli sääntöjen -16 mukaisesti kyydissä kun testailtiin painojen vaikutusta.

tosi hauska viikonloppu lyö kyllä kympillä muumit :)
Jarkko harmi ku autos hajos, olisit varmasti tullut antamaan oman mausteesi kärkikahinoihin.
soolona ajettuna jäin sinun ainoalla nopealla vedolla ajamastasi viikonlopun parhaasta ajasta +0.5 sek, itse hinkkasin sen ajan saadakseni koko perjantain. kisassa ajamani viikonlopun paras aika tuli veto/"työntö" avulla eikä sekään ollut kun -0.3 sek paree sun aikaa.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by kippo »

Tomi Jutila wrote:
kippo wrote:hyvä viikonloppu takana tosi onnellisin mielin että auto hajos paikoissa joissa ei tullut muille eikä itsella mitään peruuttamattomia eikä kosmeettisia vaurioita kalusto säily muuten ehjänä. perä vaan levis kahesti. jos olisin hannu hanhi niikun joku muu? olis perä levinny hyvissä ajoin perjantana mutta kun en ole niin tietenkin la. heti aamusta ja varaosat kotona. osat tuli kuitenkin ajoissa että saatiin auto "nippuun" ennen kisaa mutta siinä asennuksen kiireessä ei kellekkään tai siis mulle tullu mieleenkään että pinjonin mutteria ei ole lukittu hitsaamalla kun pelkkä stanssaus ei näimmä riitä kun on suoralaatikko ennen mutterin rymppäys riitti kun oli syngrolaatikot.

mutta viikonloppu oli tosi hyvä sai ajaa pe. riittävästi kiitos siitä järjestelylle ja nuorilla kuski lupauksilla oli hauskaa kun saivat kyytiä sekin palkitsee tulevaisuudessa lajia annoin koko pe. kyytiä jollekkin yhen ainoan nopeen kierroksen yrityksen tein ja hävisin sillä jonninverran kisassa ajettuun viikonlopun nopeinpaan kiitos siitä kuuluu puntille joka oli sääntöjen -16 mukaisesti kyydissä kun testailtiin painojen vaikutusta.

tosi hauska viikonloppu lyö kyllä kympillä muumit :)
Jarkko harmi ku autos hajos, olisit varmasti tullut antamaan oman mausteesi kärkikahinoihin.
soolona ajettuna jäin sinun ainoalla nopealla vedolla ajamastasi viikonlopun parhaasta ajasta +0.5 sek, itse hinkkasin sen ajan saadakseni koko perjantain. kisassa ajamani viikonlopun paras aika tuli veto/"työntö" avulla eikä sekään ollut kun -0.3 sek paree sun aikaa.
varmasti olis mausteita riittäny :) mutta hyvä näinki kun vaan tietää ite ettei äijästä vieläkään ole ranteet ruostunut 8)
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by Antti Tuomainen »

Joo, tuskasena kattelin perjantaina peileistä, kun äijä vetää takaluukussa kiinni, poka-kyydissä!!

kippo wrote:
Tomi Jutila wrote:
kippo wrote:hyvä viikonloppu takana tosi onnellisin mielin että auto hajos paikoissa joissa ei tullut muille eikä itsella mitään peruuttamattomia eikä kosmeettisia vaurioita kalusto säily muuten ehjänä. perä vaan levis kahesti. jos olisin hannu hanhi niikun joku muu? olis perä levinny hyvissä ajoin perjantana mutta kun en ole niin tietenkin la. heti aamusta ja varaosat kotona. osat tuli kuitenkin ajoissa että saatiin auto "nippuun" ennen kisaa mutta siinä asennuksen kiireessä ei kellekkään tai siis mulle tullu mieleenkään että pinjonin mutteria ei ole lukittu hitsaamalla kun pelkkä stanssaus ei näimmä riitä kun on suoralaatikko ennen mutterin rymppäys riitti kun oli syngrolaatikot.

mutta viikonloppu oli tosi hyvä sai ajaa pe. riittävästi kiitos siitä järjestelylle ja nuorilla kuski lupauksilla oli hauskaa kun saivat kyytiä sekin palkitsee tulevaisuudessa lajia annoin koko pe. kyytiä jollekkin yhen ainoan nopeen kierroksen yrityksen tein ja hävisin sillä jonninverran kisassa ajettuun viikonlopun nopeinpaan kiitos siitä kuuluu puntille joka oli sääntöjen -16 mukaisesti kyydissä kun testailtiin painojen vaikutusta.

tosi hauska viikonloppu lyö kyllä kympillä muumit :)
Jarkko harmi ku autos hajos, olisit varmasti tullut antamaan oman mausteesi kärkikahinoihin.
soolona ajettuna jäin sinun ainoalla nopealla vedolla ajamastasi viikonlopun parhaasta ajasta +0.5 sek, itse hinkkasin sen ajan saadakseni koko perjantain. kisassa ajamani viikonlopun paras aika tuli veto/"työntö" avulla eikä sekään ollut kun -0.3 sek paree sun aikaa.
varmasti olis mausteita riittäny :) mutta hyvä näinki kun vaan tietää ite ettei äijästä vieläkään ole ranteet ruostunut 8)
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by kippo »

Joo +70kg mutta päästiin vaan jotain1.52-1.53aikoja vai onko antilla tarkempaa aika tietoa mikan perässä vein +90kg 1.54 -1.55 aikoja
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by Antti Tuomainen »

Matalia 1.52 ajettiin sillon. Parasta mihin siinä vaiheessa pystyin.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by kippo »

Antti Tuomainen wrote:Matalia 1.52 ajettiin sillon. Parasta mihin siinä vaiheessa pystyin.
Heitin pojan kesken pois ja tulin uudestaan vielä radalle mutta en enää sua löytäny että olis kokeillu vielä +20 paljonko se olis nopeus eroon tehny suorilla/kurveissa meni sitte loppu setti köröttelyksi

niin säädöt mulla oli täysin v-13 syksyltä kun autoon ei ole koskettu muuten kun laitettu toimivampi vakaaja
eli olis pitäny päästä samoihin aikoihin kuin v-13 tomilla kuitenkin paras aika silloin aikaajoissa 1,47
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by kippo »

elikkä ei mua voi rangaista lisäpainoilla siitä ettei teillä alustat toimineet oikein. minä pääsin 0.800 omastaparhaimmasta ja tomi jäi n.1.5
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by Tomi Jutila »

Image
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by kippo »

:) mikä ei kuulu joukkoon :)
Mika Lindqvist
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 616
Joined: 28 Mar 2013, 20:05

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by Mika Lindqvist »

noi mun turvakaaret :oops:
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by kippo »

Mun mielestä ihan loogisesti menee jos.

650kg ajaa 1.48.7 vuonna -13
670kg 1.49.6
720kg 1.52.2
740kg 1.54.4

alustalle ei ole tehty mitään muutakun vaihdettu vakaaja
http://www.mylaps.com/en/classification/2864432
tuossa vielä aikaajo aikoja vuodelta -13 muistin virkistimeksi
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by kippo »

Jännä homma kattelin noita vanhoja aikoja niin kellosalot kiristäny aikoja 2-3sek. On vissiin maksat saat laulaan paremmin.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by Tomi Jutila »

kippo wrote:Jännä homma kattelin noita vanhoja aikoja niin kellosalot kiristäny aikoja 2-3sek. On vissiin maksat saat laulaan paremmin.
ny on mazdalaatikoihin löytyny sopiva väri venttilikoppaan ja nokkapyörään, myös numeroitten fontti lienee nyt nopea :D :D :D
jollaki intuiitiolla ovat siirtäneet se +2 sec mulle.....matchbox auto+nuppineula?

edit: kuva
Toi on kyl Danin auto :shock:
Attachments
20150709_103504[1].jpg
20150709_103504[1].jpg (1.08 MiB) Viewed 2103 times
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by kippo »

Tomi sun pitää mennä apparille sen minimiehen kans ja tulostaa -13 lähtö uusuksi että saat säädöt takas kohdalleen :shock:
Tero Frondelius
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 651
Joined: 31 Mar 2012, 22:35

Re: Historic Race Botniaring 2015

Post by Tero Frondelius »

kippo wrote:Mun mielestä ihan loogisesti menee jos.

650kg ajaa 1.48.7 vuonna -13
670kg 1.49.6
720kg 1.52.2
740kg 1.54.4

alustalle ei ole tehty mitään muutakun vaihdettu vakaaja
http://www.mylaps.com/en/classification/2864432
tuossa vielä aikaajo aikoja vuodelta -13 muistin virkistimeksi
Tein vastaavanlaisen havainnon. Antti pyysi minua poistamaan lisäpainoja 702: sta ennen aika-ajoja. En saanut aikaiseksi, kun oli tärkeäpää tekemistä. Antti poisti itse 6 kg ennen kisaa ja tuloksena oli 1.5 sekunnin parannus kierrrosaikaan.
Post Reply