PK 722 FIN
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Re: PK 722 FIN
Mc gill sieltä niitä on tilattu yleensä. rahti vaan moninkertaistunu vs muutama vuosi sitte.
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: PK 722 FIN
löyty suomesta locost hintaan.
tilasin ittelle plus yhen sarjan eteen (14.14.2 x 8kpl) jos joku tarttee.
tilasin ittelle plus yhen sarjan eteen (14.14.2 x 8kpl) jos joku tarttee.
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: PK 722 FIN
oli niitä paloja näköjään kolme raidoilla. yhestä vaan rauta ei ollu viel sulannu.Mika Lindqvist wrote:yks etu ja taka pala raudoilla jurvan jäliltä plus vas levy vippas koko viikonlopun..
ny on joka nurkas kaikki uuret jarrut.
öljyvuorot on tilkitty ja ny vähän lokarin paikkausta....
pakko lyhentää huoltoväliä.
lokarikin ny valmis ja auto pesua vailla alastaroon!
- Attachments
-
- 20160716_121806.jpg (413.43 KiB) Viewed 6538 times
-
- 20160716_122524.jpg (444.16 KiB) Viewed 6538 times
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: PK 722 FIN
vois niitä nokkia hivenen takaspäin koittaa jos vetäs vähän korkiammalle..asassi wrote:Moro!Mika Lindqvist wrote:236 nokat sattu jäämään imu 3.1 pako 2.6 auki ylhääl..
niilä mennään...
Mitä nokkien valmistaja antaa lähtökohtasena ohjeena tohon ajoitukseen? Imu 3.1mm auki yläkuolokohdassa on ihan kelpo arvo, mutta onkohan liikaa tolle imunokalle? Vakionokissa vastaava arvo on ~1.3-1.7mm, rallinokissa ~1.9-3.5mm ja ratanokissa sitte 3.5 -> karkeesti. Paljonkohan on nokkien välinen kulma? Valmistajan ois hyvä tähänkin jotain karkeeta antaa. Muuten joutuu säätään monta iltaa? Millanen sytkä sulla on? Tarvis olla säädettävä.
t, Ari
tossa arvot valmistajalta
- Attachments
-
- Screenshot_2016-07-18-17-56-02.png (128.56 KiB) Viewed 6505 times
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: PK 722 FIN
täällä harjotellaan huoltotöitä.
- Attachments
-
- 20160721_175352.jpg (349.33 KiB) Viewed 6462 times
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: PK 722 FIN
ei sovi. ei sovi. kylä muuten sopii.....
- Attachments
-
- 20160721_212710.jpg (340.71 KiB) Viewed 6455 times
-
- Aktiivi
- Posts: 173
- Joined: 22 Dec 2012, 18:27
Re: PK 722 FIN
Kisapaikalla nähdään jos se sopi sinne ...
-
- Aktiivi
- Posts: 173
- Joined: 22 Dec 2012, 18:27
Re: PK 722 FIN
Tää tais olla 722 eka lippu?
Alastaro sunnuntain kisa 24.7.2016

- Attachments
-
- IMG_20160724_151012.jpg (1.88 MiB) Viewed 6406 times
Re: PK 722 FIN
Mika Lindqvist wrote: vois niitä nokkia hivenen takaspäin koittaa jos vetäs vähän korkiammalle..
tossa arvot valmistajalta
Noi valmistajan arvot on varmaan parhaat tai lähes parhaat? Imu auki 2mm YKK viittaa aika mietoon virinokkaan, mutta onkohan noi aukioloasteet mistä nostosta - mihin nostoon? Nokkien välinen kulma 110 astetta taas viittaa et lisätehoa tulee matalilla - keskisuurilla kierroksilla. Hydrauliset nostajat vaatii nokkiin kuitenkin saattoramppia, joten toi 110 astetta on senkin takia. Kovilla nostajilla 110 - 113 astetta välistä kulmaa tarkottaa ala - keskivääntönokkaa tai turbon nokkaa.
t, ari
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: PK 722 FIN
nokat on meillä vähän vaikeata aluetta.
joudutaan säännön mukaan käyttää alkuperästä puristussuhdetta joten imuventtiilin sulkemisajankohtaa ei voi silloin pidentää ilman että puristukset katoaa.
näiden nokkien hyötyä on haettu sillä että avataan venttiili aiemmin auki ja tehty se mahdolliseksi käyttämällä mäntiä missä reilut tilat venttiileille.
nuo nokat oli millistä milliin 236astetta.
käyttämäämme nokkakulmaa en laskenut kun sillä ei niin merkitystä. oisko joku 104
tämän setupin ajattelin olevan sopiva käytettäessä vielä maltillisia kierroksia eli 7000 asti sekä orkkis veivejä ja venttiilikoneistoa.
suunniteltaessa nokkia, se tehdään kierrosalueen mukaan. mitä korkeampi, sen kalliimpi...
joudutaan säännön mukaan käyttää alkuperästä puristussuhdetta joten imuventtiilin sulkemisajankohtaa ei voi silloin pidentää ilman että puristukset katoaa.
näiden nokkien hyötyä on haettu sillä että avataan venttiili aiemmin auki ja tehty se mahdolliseksi käyttämällä mäntiä missä reilut tilat venttiileille.
nuo nokat oli millistä milliin 236astetta.
käyttämäämme nokkakulmaa en laskenut kun sillä ei niin merkitystä. oisko joku 104
tämän setupin ajattelin olevan sopiva käytettäessä vielä maltillisia kierroksia eli 7000 asti sekä orkkis veivejä ja venttiilikoneistoa.
suunniteltaessa nokkia, se tehdään kierrosalueen mukaan. mitä korkeampi, sen kalliimpi...
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: PK 722 FIN
ois tarkotus mennä ens keskiviikkona ajaa.
pitäs väkiste päästä 26 aikoihin että pääsis haastaa tomia..
ny on kasas 33pistettä ja tomilla 31. viel on omisa käsisä ni pakko jotain kokeilla.
pitäs väkiste päästä 26 aikoihin että pääsis haastaa tomia..
ny on kasas 33pistettä ja tomilla 31. viel on omisa käsisä ni pakko jotain kokeilla.
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: PK 722 FIN
eilen ja tänään olen ollut auton etupään kimpussa. yks pallonivel oli taas menny rikki.
pari löystynyttä mutskua ja sen sellasta.
auraussäätömitan joutu tekeen ja prässiäkin tarvittin...
huomenna auto valmiiks keskiviikkoa varten..
pari löystynyttä mutskua ja sen sellasta.
auraussäätömitan joutu tekeen ja prässiäkin tarvittin...
huomenna auto valmiiks keskiviikkoa varten..
- Attachments
-
- IMG-20160801-WA0002.jpeg (601.21 KiB) Viewed 6298 times
-
- IMG-20160801-WA0012.jpeg (443.66 KiB) Viewed 6298 times
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: PK 722 FIN
on se aikaa vievää hommaa...
naapurin pahviroskia kävin tönkimassa että sain imeytysmaton tehtyä perän alle...
ny ny takalisto kuntoon...
naapurin pahviroskia kävin tönkimassa että sain imeytysmaton tehtyä perän alle...
ny ny takalisto kuntoon...
- Attachments
-
- 20160802_161355.jpg (378.35 KiB) Viewed 6281 times
-
- Ron Champion
- Posts: 616
- Joined: 28 Mar 2013, 20:05
Re: PK 722 FIN
hyvin meni reenit vaikka vähän aina satoi sillon tällön ni oikeestaan ei ollu montaa kuivakuivaa keliä.
tavoite ja oma enkka tuli 1.26.8.
hirvonen toi lainaan löysemmät takajouset jotka tarkotus testata vielä kisaviikonloppuna.
jos niistä ja uusista kumeista irtoaisi vielä että pääsis tasaisesti 26 pintaan niin pääsis haastaa tomia.
tavoite ja oma enkka tuli 1.26.8.
hirvonen toi lainaan löysemmät takajouset jotka tarkotus testata vielä kisaviikonloppuna.
jos niistä ja uusista kumeista irtoaisi vielä että pääsis tasaisesti 26 pintaan niin pääsis haastaa tomia.
Re: PK 722 FIN
Joutuu ajella 25 pintaan jos meinaa tomia haastaa 
