ennkkoa kemorasta
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
- Posts: 259
- Joined: 18 Sep 2006, 09:03
- Location: Toholampi
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Mun kisassa ei ainakaan sada, muuten on liikaa ohjelmaa 2004 vuoden mediumeille
Mites paikanpäällä menee? Oma karavaani lähtee vasta aamulla työntämään sinne päin. Aika-ajoihin tähdätään.
Mika
Mites paikanpäällä menee? Oma karavaani lähtee vasta aamulla työntämään sinne päin. Aika-ajoihin tähdätään.
Mika
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
jatketaanpa tähän osioon tunnelmia ja muistelmia kemoralta. oli suoranainen ihme, että saimme ajaa koko ajan kuivalla radalla kaikki kolme päivää jotka vietimme siellä. taisimme olla ainut luokka jota sade ei häirinnyt. perjantaina oli lähes kaikki neppikset jo paikan päällä ja kierroksia tuli ajettua useita (oikeastaan kaikki muut paitsi antti joka ajoi vain ehkä 85 kierrosta) perjantaina ajoi kaikki luokat sekaisin, joka oli oikeastaan ihan hieno juttu,pääsi kerrankin ohittelemaan joitakin, ja toisia jopa vauhdilla. tosi on tietysti ettei pystynyt välttämättä hurjia aikoja yrittämään, mutta mitä sitte. pääasia että hauskaa oli. lauantain kilpailussa otin itse kontaktia subarun kanssa suolkenkin jarrutuksen jälkeen kurvin loppuosassa, ajettiin rinnakkain kauan aikaa kunnes minut kiilattiin rotvalliille ja spinnasin, niin ja vähän osuttiin myös, kilpaislub jäkeen mulle kerrottiin, että syy oli minun kun jarrutuksessa yrittää ohi. ja olishan se tietysti niin jos mälli tulis heti jarrun jälkeen, mutta kurvin lopussa niin en ota syytä niskoilleni. (o joo tulihan tuo taas purnattua.)...
jotenki spinnin jälkeen ja suurin piirtein joukon hänniltä sai vanhakin lisää virtaa ja ajo alkoi maistua ja tuntua jopa suhteellisen helpolta, jolta se ei ole henkilökohtaisesti tuntunut tällä autolla koskaan. ajoin nopeimman kierroksen 10 kierroksella ja se riitti sunnustain 3 ruutuun (locosteista). sunnuntain lähtö oli hurjaa katseltavaa jarkon ja tomin kisatessa oikein kunnolla, ajoivat tiesti melkein koko kierroksen rinta rinnan ( olivat kait sopineet ettei päästetä ketään ohi) kunnes jarkko kävi hakemassa jotain ratavarikolta(lisää vauhtia = ajoi alle 1,17 kierroksia lopussa) itse tuli ajettua teron kanssa kilpaa varmaan 8 kierrosta tai oikeastaan 10 ja näyttihän se mulle lopussa närhenmun... ja jätti mut 3. sijalle mutta ihan okei olihan se mun ensimmäinen neppis pytty. takanamme toni ajoi 2 kertaa meidät kiinni kunne spinnas loppujen lopuksi perä edellä hiekalle ( lähti 17 ruudusta) mitäs mika sulle kävi kun ei keritty lähdön jälkeen puhua mitään?
jotenki spinnin jälkeen ja suurin piirtein joukon hänniltä sai vanhakin lisää virtaa ja ajo alkoi maistua ja tuntua jopa suhteellisen helpolta, jolta se ei ole henkilökohtaisesti tuntunut tällä autolla koskaan. ajoin nopeimman kierroksen 10 kierroksella ja se riitti sunnustain 3 ruutuun (locosteista). sunnuntain lähtö oli hurjaa katseltavaa jarkon ja tomin kisatessa oikein kunnolla, ajoivat tiesti melkein koko kierroksen rinta rinnan ( olivat kait sopineet ettei päästetä ketään ohi) kunnes jarkko kävi hakemassa jotain ratavarikolta(lisää vauhtia = ajoi alle 1,17 kierroksia lopussa) itse tuli ajettua teron kanssa kilpaa varmaan 8 kierrosta tai oikeastaan 10 ja näyttihän se mulle lopussa närhenmun... ja jätti mut 3. sijalle mutta ihan okei olihan se mun ensimmäinen neppis pytty. takanamme toni ajoi 2 kertaa meidät kiinni kunne spinnas loppujen lopuksi perä edellä hiekalle ( lähti 17 ruudusta) mitäs mika sulle kävi kun ei keritty lähdön jälkeen puhua mitään?
Tässä Bogeyracing tarinaa.
Päästiin paikalle sopivasti ennen aika-ajoja. Aika-ajoissa sain ajettua hyvin kierroksia ja aikakin kehittyi oikeaan suuntaan. Sain ruudun 12 lauantain lähtöön. Lähtö olikin sitten komediaa oikein suurella Koolla. Minähän en ole ajanut Locostilla mitään muuta kuin 3 kisaviikonlopun ajot. Yhtään harjoitus sessiota ei ole takana. Naurettavaa tietenkin, mutta aikaa ei yksinkertaisesti 3 pienen ipanan isällä ole ollut. Edellinen pohjustus vaan sitä varten, että joka ikinen kilpailulähtö viime lauantai mukaan lukien on kulkenut samalla kaavalla. Auto joko sammuu tai muuten nyykähtää lähdössä. Yritin saada auton vapaalle lähtöruudukkoon, no ei onnistunut. Auto oli kakkos vaihteella ja kun neppasin kytkimen ylös, joutui kone johonkin ihme tilaan jossa se vaan rupelsi, eikä kierrokset noussut. Sammutin auton ja yritin uudestaan, ei mitään uutta, auto lähti käyntiin, mutta ei kerännyt kierroksia. Rupesin jo katselemaan taustapeilistä että joko ukot tulee kierroksella ohi. No, lähtihän se sitten lopulta. Sain porukkaa ihan hyvin kiinni, ja ehkä siitä innostuneena yritin ehkä vähän liikaakin, pyörähdin S mutkassa. Noh, raivona vaan takaisin radalle, ja samassa kohdassa omista hiekoista mutka pitkäkäsi. Aikaa ei onneksi tossa viimeisessä suistumisessa juurikaan kulunut. Ajo oli erittäin kivaa vaikka renkaissa ei pitoa hirveästi ollutkaan. Maaliin muistaakseni viidentenä locosteista. Ruutuun 10 sunnuntaiksi.
Sunnuntaina sitten vedin ihan koko Warm Upin radalla, älyttömän kivaa, locost on kyllä ihan sairaan hauska. Säikähdin jo lopussa että olen missannut ruutulipun kun radalla ei ollut ketään muita. Unohdin käydä sovitulla varikkokäynnilläkin kun oli niin hauskaa. Harjoittelin sunnuntain kisaa varten ratavarikolla ja lämppärikierroksella vapaalle laittamista ja lähtöä. Auto ei mennyt vapaalle vaan jäi taas jotenkin jumiin 2 vaihteelle. Sammutin auton ja nytkäytin vaihdetta vasten kepin vapaalle, onnistui!! Olin sitten omassa ruudussa pulssi varmaan 200, jännitti ihan pirusti että miten lähtö onnistuu. Lähtö onnistui hyvin, auto pomppasi muiden mukana kohti ensimmäistä mutkaa. Mutkassa kiskaisin 3 sisään ja siinä se. Vaihteensiirron unibal hajosi taas. Mulla oli siis vain 3 vaihde. Pääsuoran vedin rajoitinta vasten ja autoa meni ohi molemmilta puolilta. Suolenkillä ja ylämäessä sain taas ohittaneita autoja kiinni. Pääsuoralle kääntyvässä mutkassa meni vähän leveäksi, ei mitään dramaattista, tai niin luulin. Oikeesti tommosessa tilanteessahan kaasulla vedättäminen saa perän ihan nätisti mukaan, no nyt ei ollut millä vedättää kun se ainoa vaihde oli jo vauhtinsa tapissa. Perä lähti alta vasemmalle ja oikaisun jälkeen vahvasti oikealle. Ajattelin että ei siinä mitään, vedettän suora luikerrellen, kyllä se heittely kohta loppuu. Tähtäimeen osui valitettavasti sillan alla oleva lippupiste ja sen toimihenkilöt. Päätin ottaa perän jarrulla kiinni ja se auttoikin, eli vauhti ja heitteleminen hiipui. Valitettavasti Subarumies oli väistänyt juuri tonne oikeaan laitaan ja ajoi perääni. Mun auto pomppasi oikein kunnolla ja ajattelinkin sen lyhentyneen vähintään kontin verran. Tarkempi tarkastelu paljasti, että Subaru oli ajanut auton alle ja vaurio listalla nopean tsekkaamisen jälkeen lokari, kontin pintapelti, 4linkin kiinnikkeen repeäminen ja kolhu vanteessa. Lähinnä kosmeettista siis, yhden illan juttu. Uusi kykinkahva toimi hienosti. Uusittavien juttujen listalla on ehdottomasti uusi vaihdevivusto, alkaa ottamaan päähän toi vaihteiden arpominen. Myös vaihtovalo tai kierroslukumittari vois olla ihan kiva. Samoin vaidenäyttö helpottaisi asiaoita.
Mutta tiivistettynä, oli taas ihan järjettömän kivaa, vaikka muistin että Locostilla ajaminen on hauskaa, en taaskaan muistanut että miten hauskaa se on.
Mun Locost kisat on valitettavasti ajettu tältä kaudelta. Työ ja muut kisatouhut varaa tulevien kisojen ajan. Tavalla tai toisella yritän saada Bogeylocostinkin noihin tuleviin kisoihin radalle.
Onnea kaikille palkinnon pokanneille ja tietenkin myös kaikille jotka on päässyt nauttimaan Locostilla kisaamisesta.
Tsemppiä myös uusia autoja rakentaville, voin luvata että tulee olemaan ehdottomasti kulutetun vaivan ja rahan arvoista.
Kiitos tästä kaudesta kaikille kilpa, varikko ym tovereille, on ollut erittäin miellyttävää kilpailla/touhuta kanssanne, ensi vuoteen (720 puikoissa)
MIka
Päästiin paikalle sopivasti ennen aika-ajoja. Aika-ajoissa sain ajettua hyvin kierroksia ja aikakin kehittyi oikeaan suuntaan. Sain ruudun 12 lauantain lähtöön. Lähtö olikin sitten komediaa oikein suurella Koolla. Minähän en ole ajanut Locostilla mitään muuta kuin 3 kisaviikonlopun ajot. Yhtään harjoitus sessiota ei ole takana. Naurettavaa tietenkin, mutta aikaa ei yksinkertaisesti 3 pienen ipanan isällä ole ollut. Edellinen pohjustus vaan sitä varten, että joka ikinen kilpailulähtö viime lauantai mukaan lukien on kulkenut samalla kaavalla. Auto joko sammuu tai muuten nyykähtää lähdössä. Yritin saada auton vapaalle lähtöruudukkoon, no ei onnistunut. Auto oli kakkos vaihteella ja kun neppasin kytkimen ylös, joutui kone johonkin ihme tilaan jossa se vaan rupelsi, eikä kierrokset noussut. Sammutin auton ja yritin uudestaan, ei mitään uutta, auto lähti käyntiin, mutta ei kerännyt kierroksia. Rupesin jo katselemaan taustapeilistä että joko ukot tulee kierroksella ohi. No, lähtihän se sitten lopulta. Sain porukkaa ihan hyvin kiinni, ja ehkä siitä innostuneena yritin ehkä vähän liikaakin, pyörähdin S mutkassa. Noh, raivona vaan takaisin radalle, ja samassa kohdassa omista hiekoista mutka pitkäkäsi. Aikaa ei onneksi tossa viimeisessä suistumisessa juurikaan kulunut. Ajo oli erittäin kivaa vaikka renkaissa ei pitoa hirveästi ollutkaan. Maaliin muistaakseni viidentenä locosteista. Ruutuun 10 sunnuntaiksi.
Sunnuntaina sitten vedin ihan koko Warm Upin radalla, älyttömän kivaa, locost on kyllä ihan sairaan hauska. Säikähdin jo lopussa että olen missannut ruutulipun kun radalla ei ollut ketään muita. Unohdin käydä sovitulla varikkokäynnilläkin kun oli niin hauskaa. Harjoittelin sunnuntain kisaa varten ratavarikolla ja lämppärikierroksella vapaalle laittamista ja lähtöä. Auto ei mennyt vapaalle vaan jäi taas jotenkin jumiin 2 vaihteelle. Sammutin auton ja nytkäytin vaihdetta vasten kepin vapaalle, onnistui!! Olin sitten omassa ruudussa pulssi varmaan 200, jännitti ihan pirusti että miten lähtö onnistuu. Lähtö onnistui hyvin, auto pomppasi muiden mukana kohti ensimmäistä mutkaa. Mutkassa kiskaisin 3 sisään ja siinä se. Vaihteensiirron unibal hajosi taas. Mulla oli siis vain 3 vaihde. Pääsuoran vedin rajoitinta vasten ja autoa meni ohi molemmilta puolilta. Suolenkillä ja ylämäessä sain taas ohittaneita autoja kiinni. Pääsuoralle kääntyvässä mutkassa meni vähän leveäksi, ei mitään dramaattista, tai niin luulin. Oikeesti tommosessa tilanteessahan kaasulla vedättäminen saa perän ihan nätisti mukaan, no nyt ei ollut millä vedättää kun se ainoa vaihde oli jo vauhtinsa tapissa. Perä lähti alta vasemmalle ja oikaisun jälkeen vahvasti oikealle. Ajattelin että ei siinä mitään, vedettän suora luikerrellen, kyllä se heittely kohta loppuu. Tähtäimeen osui valitettavasti sillan alla oleva lippupiste ja sen toimihenkilöt. Päätin ottaa perän jarrulla kiinni ja se auttoikin, eli vauhti ja heitteleminen hiipui. Valitettavasti Subarumies oli väistänyt juuri tonne oikeaan laitaan ja ajoi perääni. Mun auto pomppasi oikein kunnolla ja ajattelinkin sen lyhentyneen vähintään kontin verran. Tarkempi tarkastelu paljasti, että Subaru oli ajanut auton alle ja vaurio listalla nopean tsekkaamisen jälkeen lokari, kontin pintapelti, 4linkin kiinnikkeen repeäminen ja kolhu vanteessa. Lähinnä kosmeettista siis, yhden illan juttu. Uusi kykinkahva toimi hienosti. Uusittavien juttujen listalla on ehdottomasti uusi vaihdevivusto, alkaa ottamaan päähän toi vaihteiden arpominen. Myös vaihtovalo tai kierroslukumittari vois olla ihan kiva. Samoin vaidenäyttö helpottaisi asiaoita.
Mutta tiivistettynä, oli taas ihan järjettömän kivaa, vaikka muistin että Locostilla ajaminen on hauskaa, en taaskaan muistanut että miten hauskaa se on.
Mun Locost kisat on valitettavasti ajettu tältä kaudelta. Työ ja muut kisatouhut varaa tulevien kisojen ajan. Tavalla tai toisella yritän saada Bogeylocostinkin noihin tuleviin kisoihin radalle.
Onnea kaikille palkinnon pokanneille ja tietenkin myös kaikille jotka on päässyt nauttimaan Locostilla kisaamisesta.
Tsemppiä myös uusia autoja rakentaville, voin luvata että tulee olemaan ehdottomasti kulutetun vaivan ja rahan arvoista.
Kiitos tästä kaudesta kaikille kilpa, varikko ym tovereille, on ollut erittäin miellyttävää kilpailla/touhuta kanssanne, ensi vuoteen (720 puikoissa)
MIka
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
- Posts: 259
- Joined: 18 Sep 2006, 09:03
- Location: Toholampi
- Contact:
Joo oikeen mukava viikonloppu.
Pe: Meni oikeestaan heti ku pääs radalle, koneesta yks mäntä rikki. Ei onneks tehny kanteen mitään vaurioita ja mukana oli toinen alakerta. Pikku puolen toista tunnin rypistys ja ehti vielä testaamaan pe iltana, että kone toimi.
La: Harjotuksesa auto tuntu het paremmalta, ku Jurvasa, tuli oma kemoran ennätys. Aika-ajossa pari kierrosta lämmittelyä ja sit ku rupes ajaan "tosissaan" niin suorilla alko röpöttään.. Ei sen vakavampaa ku bensa tuumas loppua. Äkkiä tankkaan ja vielä ehti ajaan pari kierrosta. Ne onnistuki hienosti 1.18.7 ja 3. Locosteista ja 6. kaikkiaan.
Kisa 1: Tupeksin lähdön, tuumas sammua, mutta sain kumminki porukan kiinni ekaan kurviin. Siinä lähdössä ei sitte oikeestaan mitään erikoista. Maalissa Locostien 3. Unohdin vaan ajaan "aika-ajo" kierroksen, eli sunnuntain kisaan vasta ruutu 12.
Su: Kisa 2: Lähtö onnistu nyt ihan ok. Mutta jäin heti Mikan taakse jumiin, kun lähdettiin samalta puolen yrittään nousua ja sitte koitin toiselta puolen, no sielä kolme subarua rinnan.. Löyty sieltä sitte kumminki reikä ekaan kurviin ja hieman röyhkeästi kanttarin yli, taisin nousta viiden edelle ja Pasia jahtaamaan.. Siitä muodostukin sitte yks parhaista kilvan-ajoista mitä omalle kohdalle sattunu. Neljännellä kierroksella pääsin hyökkäämään suolenkin jarrutuksessa Pasin rinnalle ja ohi. Siitä sitte jatkettiiin kovaa taistelua maaliin asti. Pari kertaa Pasi pääsi ohikin ja muuten rinnalle, mutta sain aina heti paikattua. Tiukkaa oli mutta osuttu ei kertaakaan. Maalissa luulin että oli 3. kun en tienny Jarkon stop and go:sta, joten iloinen yllätys että olinkin 2.
Pe: Meni oikeestaan heti ku pääs radalle, koneesta yks mäntä rikki. Ei onneks tehny kanteen mitään vaurioita ja mukana oli toinen alakerta. Pikku puolen toista tunnin rypistys ja ehti vielä testaamaan pe iltana, että kone toimi.
La: Harjotuksesa auto tuntu het paremmalta, ku Jurvasa, tuli oma kemoran ennätys. Aika-ajossa pari kierrosta lämmittelyä ja sit ku rupes ajaan "tosissaan" niin suorilla alko röpöttään.. Ei sen vakavampaa ku bensa tuumas loppua. Äkkiä tankkaan ja vielä ehti ajaan pari kierrosta. Ne onnistuki hienosti 1.18.7 ja 3. Locosteista ja 6. kaikkiaan.
Kisa 1: Tupeksin lähdön, tuumas sammua, mutta sain kumminki porukan kiinni ekaan kurviin. Siinä lähdössä ei sitte oikeestaan mitään erikoista. Maalissa Locostien 3. Unohdin vaan ajaan "aika-ajo" kierroksen, eli sunnuntain kisaan vasta ruutu 12.
Su: Kisa 2: Lähtö onnistu nyt ihan ok. Mutta jäin heti Mikan taakse jumiin, kun lähdettiin samalta puolen yrittään nousua ja sitte koitin toiselta puolen, no sielä kolme subarua rinnan.. Löyty sieltä sitte kumminki reikä ekaan kurviin ja hieman röyhkeästi kanttarin yli, taisin nousta viiden edelle ja Pasia jahtaamaan.. Siitä muodostukin sitte yks parhaista kilvan-ajoista mitä omalle kohdalle sattunu. Neljännellä kierroksella pääsin hyökkäämään suolenkin jarrutuksessa Pasin rinnalle ja ohi. Siitä sitte jatkettiiin kovaa taistelua maaliin asti. Pari kertaa Pasi pääsi ohikin ja muuten rinnalle, mutta sain aina heti paikattua. Tiukkaa oli mutta osuttu ei kertaakaan. Maalissa luulin että oli 3. kun en tienny Jarkon stop and go:sta, joten iloinen yllätys että olinkin 2.
711 tarina
pe. harjoitukset meni nousevalla ajan paranemisella kun vaihdettiin jurvassa ajetut jouset ja iskarit vannhoihin hyviin malleihin niin aikakin rupes löytymään mutta taasen alkoi öljyvuodot ja harjoitukset jäi siihen. Lauantai aloitettiin vaihdelaatikko jumpalla laatikko pois ja levälleen uudet liimat toinen kartaaninhäntä ja laatikko takaisis. Ohi meni harjoitukset joten suoraan aikaajoon kuten jurvassakin mutta se oli hyvä systeemi aikaajoista koko ryhmän paalu ajalla 1.17.499 ja la. kisasta locostin voitto ja koko lähön voitto. sunnuntai päivä alkoi mukavasti harjoitus ajot onnistui kivasti vehkeet toimi hyvin oli hyvät fiilikset kisaan kun pääsi paalulta startaahan: Vedin porukan lähtöön odotin että kaikki olisi ruuduissa ja latoin ykkösen silmään nostin kytkimellä löysät pois niin auto liikahti vähän ja vedin lisää käsijarrusta. rupesin odottamaan valoja nostin kierroksia kun valot sammu lähdettiin ja näytti olevan tulossa locostien 1paikasta kunnon 10 ringin kisa mutta minut pyydettiin toiselta ringinltä varikolle kärsimää stopandgou rangaistus vilppi lähdöstä joten tomi sai ajaa rauhassa ykkösenä maaliin. pääkisa loppu siihen jatkoin omaa kisaa joten ajoin locosteille aika tavoiteltavan kierrosajan veteliin 1.16.947 tai jotain sinne päin ja tulin 4 maaliin kuitenkin ehjinnahoin tilanteista huolimatta.
pe. harjoitukset meni nousevalla ajan paranemisella kun vaihdettiin jurvassa ajetut jouset ja iskarit vannhoihin hyviin malleihin niin aikakin rupes löytymään mutta taasen alkoi öljyvuodot ja harjoitukset jäi siihen. Lauantai aloitettiin vaihdelaatikko jumpalla laatikko pois ja levälleen uudet liimat toinen kartaaninhäntä ja laatikko takaisis. Ohi meni harjoitukset joten suoraan aikaajoon kuten jurvassakin mutta se oli hyvä systeemi aikaajoista koko ryhmän paalu ajalla 1.17.499 ja la. kisasta locostin voitto ja koko lähön voitto. sunnuntai päivä alkoi mukavasti harjoitus ajot onnistui kivasti vehkeet toimi hyvin oli hyvät fiilikset kisaan kun pääsi paalulta startaahan: Vedin porukan lähtöön odotin että kaikki olisi ruuduissa ja latoin ykkösen silmään nostin kytkimellä löysät pois niin auto liikahti vähän ja vedin lisää käsijarrusta. rupesin odottamaan valoja nostin kierroksia kun valot sammu lähdettiin ja näytti olevan tulossa locostien 1paikasta kunnon 10 ringin kisa mutta minut pyydettiin toiselta ringinltä varikolle kärsimää stopandgou rangaistus vilppi lähdöstä joten tomi sai ajaa rauhassa ykkösenä maaliin. pääkisa loppu siihen jatkoin omaa kisaa joten ajoin locosteille aika tavoiteltavan kierrosajan veteliin 1.16.947 tai jotain sinne päin ja tulin 4 maaliin kuitenkin ehjinnahoin tilanteista huolimatta.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
702 kootut selitykset:
perjantain testeissä pahoja käyntihäiriöitä kaikissa oikealle kääntyvissä kurveissa,kokeiltiin vaikka mitenkä kaasareita ja loppujen lopuksi paras coctail oli yamahan orig. räveltämättömät kohot.käyntihäiriötä ei saatu loppujenlopuksi pois koko viikonloppuna,röpeltäminen haittasi eniten lähtösuoran päässä ja pitkässä ylämäki kurvissa.
lauantain aika ajoa ennen vaihdoin takajouset jonka jälkeen vas.takajarruputki alkoi vuotamaan nestettä.vikaa ei keritty korjaamaan muuten aika ajoon kuin lyttäämällä putki ja ajamalla kolmen pyörän jarruilla.
5 ruutu ja locostien toinen oli vähintäänkin tyydyttävä saldo ko. jarruilla.
kisaan saatiin jarrut korjattua kiitos kuuluttajan jonka avulla löytyi kaksoiskartio kone ja putkea.kisassa heikohko startti ja jarkko pääsi karkuun,koko kisa armotonta vääntöä kumpulaisen ja svenssonin subbejen kanssa,osumia ei tullut vaikka meni läheltä.jarkko voitti svenssoni ihan peesissä ite jäin 2,2 sec.
sunnuntaina ennen warmuppia kaasarit tulvi läpi ihan simonaan eikä auto käynyt....neulaventtiilit vuosi kaasarin rungonvälistä,O-renkaat koppuroita eikä tietenkää uusia mukana.varakaasareista löytyi vähän parempi huono rengas tilalle jolla saatiin pensat pysymään sisällä.jotta ei olis olut liian helppoa niin tuntia ennen kisaa tulppa otti ja katkes kanteen....meinattiin jo tehdä moottorinvaihto sulkeiset (jotka ei olis onnistunut tunnissa) kunnes isäpappa pyysi meisselin ja taskulampun ja kas kummaa torso oli hetkenpäästä pois koneesta eli saatiin uus tulppa laitetuksi.
kisassa startti ei ollu taaskaan kummonen mutta pääsin jarkon peesiin ja ekalla kiekalla paluusuoran jarrussa sisältä ohi...kunnes jarkko paikkas hirsimökin kurvissa.....kunnes paikkasin taasen pitkänsuoran päässä taas piikkiin.sai muuten aika hyvät kiksit kun vedettiin rinnakkain kutosen vauhdista pitkänsuoran päähänkun kaveri on ihan rinnalla et vois käsipäivää antaa,svenssonikin oli kuulema sanonut ettei noista kavereista kumpikaan nää maalilippua.tossahommassa erotellaan jyvät akanoista.sitten jarkolle tuomittiin stop&go kun kapina oli kiihkeimmillään...joten homma lässähti siihen,loput erästä pidin peileistä seuraten svenssoniin sopivan kaulan ja ajoin lähtövoittoon.
perjantain testeissä pahoja käyntihäiriöitä kaikissa oikealle kääntyvissä kurveissa,kokeiltiin vaikka mitenkä kaasareita ja loppujen lopuksi paras coctail oli yamahan orig. räveltämättömät kohot.käyntihäiriötä ei saatu loppujenlopuksi pois koko viikonloppuna,röpeltäminen haittasi eniten lähtösuoran päässä ja pitkässä ylämäki kurvissa.
lauantain aika ajoa ennen vaihdoin takajouset jonka jälkeen vas.takajarruputki alkoi vuotamaan nestettä.vikaa ei keritty korjaamaan muuten aika ajoon kuin lyttäämällä putki ja ajamalla kolmen pyörän jarruilla.
5 ruutu ja locostien toinen oli vähintäänkin tyydyttävä saldo ko. jarruilla.
kisaan saatiin jarrut korjattua kiitos kuuluttajan jonka avulla löytyi kaksoiskartio kone ja putkea.kisassa heikohko startti ja jarkko pääsi karkuun,koko kisa armotonta vääntöä kumpulaisen ja svenssonin subbejen kanssa,osumia ei tullut vaikka meni läheltä.jarkko voitti svenssoni ihan peesissä ite jäin 2,2 sec.
sunnuntaina ennen warmuppia kaasarit tulvi läpi ihan simonaan eikä auto käynyt....neulaventtiilit vuosi kaasarin rungonvälistä,O-renkaat koppuroita eikä tietenkää uusia mukana.varakaasareista löytyi vähän parempi huono rengas tilalle jolla saatiin pensat pysymään sisällä.jotta ei olis olut liian helppoa niin tuntia ennen kisaa tulppa otti ja katkes kanteen....meinattiin jo tehdä moottorinvaihto sulkeiset (jotka ei olis onnistunut tunnissa) kunnes isäpappa pyysi meisselin ja taskulampun ja kas kummaa torso oli hetkenpäästä pois koneesta eli saatiin uus tulppa laitetuksi.
kisassa startti ei ollu taaskaan kummonen mutta pääsin jarkon peesiin ja ekalla kiekalla paluusuoran jarrussa sisältä ohi...kunnes jarkko paikkas hirsimökin kurvissa.....kunnes paikkasin taasen pitkänsuoran päässä taas piikkiin.sai muuten aika hyvät kiksit kun vedettiin rinnakkain kutosen vauhdista pitkänsuoran päähänkun kaveri on ihan rinnalla et vois käsipäivää antaa,svenssonikin oli kuulema sanonut ettei noista kavereista kumpikaan nää maalilippua.tossahommassa erotellaan jyvät akanoista.sitten jarkolle tuomittiin stop&go kun kapina oli kiihkeimmillään...joten homma lässähti siihen,loput erästä pidin peileistä seuraten svenssoniin sopivan kaulan ja ajoin lähtövoittoon.
Last edited by Tomi Jutila on 22 Jul 2008, 21:28, edited 1 time in total.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
editoin tekstistä pois moiset "sammakot" kyllähän homma ainakin helpottui kun jarkko kurvas varikolle oli nääs peilit NIIN täynnä sinistä 711 keulaa että se ei ollu ainaskaan mitenkään helppoo. tossa just katteltiin perävälitystä ja lautaspyörän pultit pyöri käsin...joten ei se pettymyksen katkera kalkki kaukaa menny.pasi.t wrote: kyllä vähän närästää kun ajetaan helppoon voittoon, me muut kun tultiin samana päivänä kans maaliin. toiset vain ón luonnostaan noin nopeita. onneksi olkoon kuitenki voitosta.