Konepellin pullistus?
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Konepellin pullistus?
Moro
Alko mietityttämään oman auton korotusmuoto konepellissä. Ilman konepellin alumiinilärpäkettä moottorin mekaanisia osia on korimuotojen ulkopuolella.
Kuva lärpäkkeen kanssa.
Kuva ilman. Kaasaria näkyy ilmanputsarin ja konepellin välistä.
Alko mietityttämään oman auton korotusmuoto konepellissä. Ilman konepellin alumiinilärpäkettä moottorin mekaanisia osia on korimuotojen ulkopuolella.
Kuva lärpäkkeen kanssa.
Kuva ilman. Kaasaria näkyy ilmanputsarin ja konepellin välistä.
Last edited by hege on 16 Feb 2009, 18:43, edited 1 time in total.
Re: Konepellin pullistus?
tuleekohan sieltä joku mekaaninen osa pilkistämään? muistaakseni markulla oli suurinpiirtein samanlaisesta vaivasta silloin autonmoottorisen kasnssa, kun kaasarin runko meinas väkisin tulla konepellistä yli.
Re: Konepellin pullistus?
Tota alempaa kuvaa kun klikkaa niin näkee minkä näkönen oli ilman. Kaasari pilkistää ilmanputsarin ja konepellin välistä.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Konepellin pullistus?
Niin patteja ei enää saisi olla ja lärpäke kai sellainen on. Nykyisissäkin säännöissä ilmanputsari saa näkyä ja ilmeisesti ilmanputsarin pohjalevy kanssa. Tuleeko toi kaasuttajan kansi konepellin tason yläpuolelle? Se kai tulkitaan mekaaniseksi osaksi? Harmi jos ton takia pitää konepeltiä nostaa.
Re: Konepellin pullistus?
eihän sitä ole pakko peltiä nostaa laskee vähän konetta niin johan helpottaa "niin tein itsekkin kun vedin moottoria eteen päin"
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Konepellin pullistus?
mulla on kaasarit just nokkaluukun sisäpuolella ihan luukussa kiinni nyt kun koneen paikkaa tuli muutettua.pistin vanerin rungon pohjaan ja niitten väliin 20mm putkenpätkät (eli kone roikkuu rungon pohjasta 20mm)sitten passuuttelin koneen mieluisaan kohtaan,nokkapalan ja pulpetin päällä pidin "topparina" runkoputki salkoa jolla kattelin että rojut jää sisäpuolelle.
kyllä ilmanputsarin peltiosat kuuluu ilmanputsariin joka saa tulla luukun ulkopuolelle.
kyllä ilmanputsarin peltiosat kuuluu ilmanputsariin joka saa tulla luukun ulkopuolelle.
Re: Konepellin pullistus?
Jos konepellin kyhmyä madaltaa siihen 20mm lukemaan mistä oli vuosikokouksessa puhe, niin onko ok?
Re: Konepellin pullistus?
Tää on nyt mutu/mimu (minä muistelisin):
Oliko niin että konepellin piti olla (kohtuuden rajoissa) suora nokkapalan ja takapalan välissä. Tässä jää tietty se auki että takapalan (kojelaudan tms.) etureunan paikkaa ei kai ole tarkasti määritelty? Vai onko? Vaikuttaa meinaan aikas isosti konepellin kulmaan ja korkeuteen.
Tuo tiskin paikka on muutenkin aika tärkee kysymys mulle kun 704 kaaret on himppa edessä niin 20mm kojelautaa eteen siirtämällä välttyy ikäviltä lasikuidun paloitteluilta .
Ja varmistavana kysymyksenä että sisäänpäin aukeavan "skoopinhan" saa tehdä? Esim tyyliin NACA/NASA?
OT:
No worries mate, mitään groteskeja en aio kenenkään näppylöistä tai kyhmyistä tehdä.
Oliko niin että konepellin piti olla (kohtuuden rajoissa) suora nokkapalan ja takapalan välissä. Tässä jää tietty se auki että takapalan (kojelaudan tms.) etureunan paikkaa ei kai ole tarkasti määritelty? Vai onko? Vaikuttaa meinaan aikas isosti konepellin kulmaan ja korkeuteen.
Tuo tiskin paikka on muutenkin aika tärkee kysymys mulle kun 704 kaaret on himppa edessä niin 20mm kojelautaa eteen siirtämällä välttyy ikäviltä lasikuidun paloitteluilta .
Ja varmistavana kysymyksenä että sisäänpäin aukeavan "skoopinhan" saa tehdä? Esim tyyliin NACA/NASA?
OT:
No worries mate, mitään groteskeja en aio kenenkään näppylöistä tai kyhmyistä tehdä.
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Konepellin pullistus?
Mun pitäis varmaan vetää herne nenään ja sanoa: Eli koko konepellin kokoisen Nacaskoopin saa tehdä, muttei 20mm korotusta?
Mä halusin vaan tietää miten tätä uutta sääntöjuttua pitäis tulkita.
Mä halusin vaan tietää miten tätä uutta sääntöjuttua pitäis tulkita.
Re: Konepellin pullistus?
tässä asiassahan on yritetty vain saada autojen ulkonäöt pysymään mahdollisimman samanlaisina. koska kaikenlaisista ulkomuodoista rupesi olemaan kyselyjä.
hegen tapauksessa asia varmasti ratkeaa niinkin yksinkertaisella keinolla kun nokkapalan takareunan nostolla. tarvitsee tuskin nostaa paljoa. muutamassa autossahan on nostettu matalaa keulaa hieman halutun korkeuden saamiseksi. näin konepelti pysyy suorana. lisäksi erillaisilla tiiviste ratkaisuilla on ratkottu muutaman millin murheita.
jos nyt ruvetaan oikein hommaa halkomaan niin tietysti tämä kyseinen ongelma on mahdollista ratkaista myös ilmanputsarin suunnasta ilman että sääntöjä rikotaan.
hegen tapauksessa asia varmasti ratkeaa niinkin yksinkertaisella keinolla kun nokkapalan takareunan nostolla. tarvitsee tuskin nostaa paljoa. muutamassa autossahan on nostettu matalaa keulaa hieman halutun korkeuden saamiseksi. näin konepelti pysyy suorana. lisäksi erillaisilla tiiviste ratkaisuilla on ratkottu muutaman millin murheita.
jos nyt ruvetaan oikein hommaa halkomaan niin tietysti tämä kyseinen ongelma on mahdollista ratkaista myös ilmanputsarin suunnasta ilman että sääntöjä rikotaan.
Re: Konepellin pullistus?
Mietin samaa. Jos kiinnittäisin ton kyhmyn ilmanputsariin niin se ois ihan ok.markku wrote:jos nyt ruvetaan oikein hommaa halkomaan niin tietysti tämä kyseinen ongelma on mahdollista ratkaista myös ilmanputsarin suunnasta ilman että sääntöjä rikotaan.
Re: Konepellin pullistus?
ihan vaan kyssäriksi, että mistähän kaasarissa alkaa ilmenputsari osuus.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Konepellin pullistus?
Mitä jos käytetään airboxia ilmanputsarin tilalla. Luetaanko airbox osaksi ilmanputsaria, eli saako se tulla konepellistä läpi?