Kemora 2009
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Kemora 2009
11.-12.7.2009 Historic Race Kemora
Ilmoittautuminen päättyy 8.7.2009.
Meillä olis tarkoitus tulla torstai-iltana pystyttämään teltta varikolle.
Ilmoittautuminen päättyy 8.7.2009.
Meillä olis tarkoitus tulla torstai-iltana pystyttämään teltta varikolle.
Last edited by Mika Hirvonen on 30 Jun 2009, 20:37, edited 1 time in total.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Kemora 2009
ilmoittautumista näemmä jatkettu 6.7 klo 18 asti.
itse aion saapua perjantai aamuna åpout klo 9, loppu tiimi sitten myöhemmin perjantaina.
itse aion saapua perjantai aamuna åpout klo 9, loppu tiimi sitten myöhemmin perjantaina.
Last edited by Tomi Jutila on 01 Jul 2009, 14:47, edited 1 time in total.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Kemora 2009
Okei hyvä että on annettu enemmän aikaa.. Muutin ilmottautumisajan alkuperäiseen viestiini.
Re: Kemora 2009
kyllä kitissä ainaski äsken luki että ilmoittautuminen päättyisi 6,7-09 klo.18.00
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Kemora 2009
joo 6.7 tietty, mut jatkettu kuiteskin alkuperäisestä
Re: Kemora 2009
Onkos ketään vielä uudempia kuskia kuin mä tulos kemoraan?
Ite paikalla perjantaina ajoissa toivonmukaan.
Ilmoittautuminen päättyy huomenna ja vain 8 autoa viivalla
Ite paikalla perjantaina ajoissa toivonmukaan.
Ilmoittautuminen päättyy huomenna ja vain 8 autoa viivalla

- Tero Kellosalo
- Aktiivi
- Posts: 259
- Joined: 18 Sep 2006, 09:03
- Location: Toholampi
- Contact:
Re: Kemora 2009
727 kisat meni ihan hmm..kohtalaisesti. La harjoituksessa meni kannentiiviste sen verran pahasti että teki kanteen ja lohkoon vaurioita, joten ei auttanut muu kuin vaihtaa toinen pata paikalleen. Tai siis kasata mukana olleista osista ehjä kokonaisuus. Hyvin ehdittiin aika-ajoon mennessä saada paketti kuntoon. Aika-ajossa ensin muutama kierros "sisäänajoa" ja sitte pari kovempaa rykäsy yritystä.. No ne yritykset loppu lyhyeen kun koitti olla liian nopee vaihtaja ja nykäs vaihdekepin jumiin jonnekkin vitosen ja pakin välimaastoon.. Eiku kotoo hakeen uutta laatikkoa, joka nippa nappa ehdittiin vaihtaa kisaan mennessä. Kisa menikin sitte oikeen hyvin ei mitään ongelmia ja maalissa 3.
Su kisa meni pipariks heti lähdössä kun ei löytäny kolmosvaihdetta ja sitte ku se löyty ehti jo melkeen kaikki ohi.. Huono oli auto ajaa märällä, kamalaa puskemista koko ajan ja sitte pieni osuma Jarkon kanssa pitkän suoran päässä ja lepikkoon.. Tulihan turvetta tupaan
Pääsi kumminkin jatkaan ilman vaurioita ja maalissa 8.
Su kisa meni pipariks heti lähdössä kun ei löytäny kolmosvaihdetta ja sitte ku se löyty ehti jo melkeen kaikki ohi.. Huono oli auto ajaa märällä, kamalaa puskemista koko ajan ja sitte pieni osuma Jarkon kanssa pitkän suoran päässä ja lepikkoon.. Tulihan turvetta tupaan

Re: Kemora 2009



sitten pari jarru virhettä ja aina meni locosti ohi, maalissa "vasta" neljäs ja olo oli hiukan pettynyt. sunnuntain vesikelissä ajaminen oli vain auton pitämistä kaidalla polulla, välillä tuntui että kirkkoon ollaan menossa, olihan tosi liukasta, kuten kaikilla muillakin. mutta maalissa kuitenkin toinen. ruutulipullahan vasta palkinnot jaetaan ja minä näin sen kahdesti saman lähdön aikana, aika hämmentävä tapaus joka tais toistua päivän viimeisessäkin lähdössä. päivän hämmentävin tapahtuma oli kuitenkin ennen poislähtöä saatu pappaluokan kunnia palkinto. kiitos

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Kemora 2009
702 kootut selitykset kemoralta:
perjantain treeneissä tuli todettua ettei jäykkä takajousi toimi tässäkään autossa,kierrosajat kehnoja.
perjantai iltana vaihdettiin kone kun aikoja ei tullut vieläkään vaikka alla pehmeämmät jouset.
lauantaina aika-ajossa ei kulkenut vieläkään varakoneella mikä ihmetytti suuresti,tuloksena vasta 5. ruutu.vaihdettiin kisaan cdi ja kaasarin luistit/kumilurttanat venymättömiin jotka suomalainen pensa oli turvottanut.
kisassa kone lauloi paremmin eli vika oli ilmeisesti luisteissa...mutta vauhti ei riittänyt mikan kyytiin,ekalla kierroksella vähän kisailtiin mutta sitten mika piti paikkansa maaliin asti.
sunnuntaina satoi vettä ja warm-upissa tuli pikku väärinkäsitys radan profiilista....tuli yhdistettyä paluusuoran jarrutus ja lähtösuoranpää...mitäs sitä suotta noita kaikkia kurveja kierrellä,muuten ihan jees mutta vauhtia 160kmh kun auto lähtee vesiliirtoon niin mentiin turva alueen yli johonkin stanan mönkkäriradan hiekkakasan yli,tukivarsi vääntyi ja soraa konehuone täynnä.
kisaa varten auto pestiin ja todettiin että pyörät osoittaa eteenpäin eli kaikki ok.
kisassa aluksi mikan kaa arvottiin ajojärjestystä ja mika oli halukkaampi ajamaan ekana kunnes meni hiekoille kaltevassakurvissa,sitten vaan jostain ihmeen mielenhäiriöstä onnistuin ajamaan riittävän hiljaa ja pitämään auton radalla,svenssoni halus mennä ohi ja pasi kuikuili peileissä mutta kuiteskin locojen ykkösenä maaliin.
viikonlopun kierrosaika oli pettymys mutta sunnuntain maltilliseen ajoon pitäää olla tyytyväinen,tarvii kattoo josko kävis ajaan kemorassa vielä avoimessa luokassa syksyllä niin näkis mihin aikoihin sitä pääsee kun auto toimii?
perjantain treeneissä tuli todettua ettei jäykkä takajousi toimi tässäkään autossa,kierrosajat kehnoja.
perjantai iltana vaihdettiin kone kun aikoja ei tullut vieläkään vaikka alla pehmeämmät jouset.
lauantaina aika-ajossa ei kulkenut vieläkään varakoneella mikä ihmetytti suuresti,tuloksena vasta 5. ruutu.vaihdettiin kisaan cdi ja kaasarin luistit/kumilurttanat venymättömiin jotka suomalainen pensa oli turvottanut.
kisassa kone lauloi paremmin eli vika oli ilmeisesti luisteissa...mutta vauhti ei riittänyt mikan kyytiin,ekalla kierroksella vähän kisailtiin mutta sitten mika piti paikkansa maaliin asti.
sunnuntaina satoi vettä ja warm-upissa tuli pikku väärinkäsitys radan profiilista....tuli yhdistettyä paluusuoran jarrutus ja lähtösuoranpää...mitäs sitä suotta noita kaikkia kurveja kierrellä,muuten ihan jees mutta vauhtia 160kmh kun auto lähtee vesiliirtoon niin mentiin turva alueen yli johonkin stanan mönkkäriradan hiekkakasan yli,tukivarsi vääntyi ja soraa konehuone täynnä.
kisaa varten auto pestiin ja todettiin että pyörät osoittaa eteenpäin eli kaikki ok.
kisassa aluksi mikan kaa arvottiin ajojärjestystä ja mika oli halukkaampi ajamaan ekana kunnes meni hiekoille kaltevassakurvissa,sitten vaan jostain ihmeen mielenhäiriöstä onnistuin ajamaan riittävän hiljaa ja pitämään auton radalla,svenssoni halus mennä ohi ja pasi kuikuili peileissä mutta kuiteskin locojen ykkösenä maaliin.
viikonlopun kierrosaika oli pettymys mutta sunnuntain maltilliseen ajoon pitäää olla tyytyväinen,tarvii kattoo josko kävis ajaan kemorassa vielä avoimessa luokassa syksyllä niin näkis mihin aikoihin sitä pääsee kun auto toimii?
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Kemora 2009
Oli ihan hyvä viikonloppu. Perjantaina päästiin jonkin verran testaamaan. Enemmänkin olisi tehnyt mieli ajaa, mutta keli ja radan varaustilanne ei oiken antaneet siihen mahdollisuuta.
Perjantain vikassa vedossa koneeseen tuli käyntihäiriö ja sen kanssa painittiin vielä lauantain harjoituksissa ja aika-ajossa. Aika-ajosta kuitenkin paalu vaikka aika jäi aika vaatimattomaksi.
Ekassa kisassa lähtö epäonnistui oikein kunnolla, mutta sain paikattua tilanteen aika nopeasti. Parin kierroksen jälkeen radalle alkoi ilmestyä öljyä, joka teki ajosta tosi vaikeaa. Botniaringillä heilui öljyliput ihan turhaan, mutta täällä taas niitä ei näkynyt kertaakaan vaikka tarvetta olisi ollut.
Sunnuntain warmupissa auto tuntui ihan kelvolliselta. Kisaan tehtiin vielä muutamia 'parannukisa' auton säätöihin.. olisi saanut jäädä tekemättä koska autosta tuli tosi aliohjaava.
Kisaan taas paalulta ja lähtökin ihan OK tällä kertaa. Tomin kanssa hyvää kilvanajoa kunnes vikassa vasurissa tein ylimääräisen lenkin hiekan kautta. Pari locostia ja subarua pääsi ohi. Subarut sain ajettua kiinni ja ohitettua. Lopussa sain Pasinkin kiinni, mutta en päässyt yrittämään ohi, koska kierrokset loppui kesken. Lopussa oli outo tilanne kun ruutulippu heilui kierrosta liian aikaisin. Löysäsäin vauhtia ja muut eivät.
Radalla oli taas ylimääräistä liukastetta, joka teki ajosta hankalaa. Valunut aine taisi olla besaa tällä kertaa.
Ihan positiivinen kuva jäi Kemorasta. Sain rataleiman vaatiman viidennen merkinnän korttiin, joten nyt voi vaikka pitää pari kautta taukoa ajohommista
Oli myös kiva nähdä bogeyracinging uusi auto viivalla. Harmi vaan että pojilla oli niin paljon teknisiä murheita.
Perjantain vikassa vedossa koneeseen tuli käyntihäiriö ja sen kanssa painittiin vielä lauantain harjoituksissa ja aika-ajossa. Aika-ajosta kuitenkin paalu vaikka aika jäi aika vaatimattomaksi.
Ekassa kisassa lähtö epäonnistui oikein kunnolla, mutta sain paikattua tilanteen aika nopeasti. Parin kierroksen jälkeen radalle alkoi ilmestyä öljyä, joka teki ajosta tosi vaikeaa. Botniaringillä heilui öljyliput ihan turhaan, mutta täällä taas niitä ei näkynyt kertaakaan vaikka tarvetta olisi ollut.
Sunnuntain warmupissa auto tuntui ihan kelvolliselta. Kisaan tehtiin vielä muutamia 'parannukisa' auton säätöihin.. olisi saanut jäädä tekemättä koska autosta tuli tosi aliohjaava.
Kisaan taas paalulta ja lähtökin ihan OK tällä kertaa. Tomin kanssa hyvää kilvanajoa kunnes vikassa vasurissa tein ylimääräisen lenkin hiekan kautta. Pari locostia ja subarua pääsi ohi. Subarut sain ajettua kiinni ja ohitettua. Lopussa sain Pasinkin kiinni, mutta en päässyt yrittämään ohi, koska kierrokset loppui kesken. Lopussa oli outo tilanne kun ruutulippu heilui kierrosta liian aikaisin. Löysäsäin vauhtia ja muut eivät.
Radalla oli taas ylimääräistä liukastetta, joka teki ajosta hankalaa. Valunut aine taisi olla besaa tällä kertaa.
Ihan positiivinen kuva jäi Kemorasta. Sain rataleiman vaatiman viidennen merkinnän korttiin, joten nyt voi vaikka pitää pari kautta taukoa ajohommista

Oli myös kiva nähdä bogeyracinging uusi auto viivalla. Harmi vaan että pojilla oli niin paljon teknisiä murheita.