Lisää kysymyksiä...
Saako raideleveyttä muuttaa leventämällä/kaventamalla itse taka-akselia, vai onko taka-akselin oltava täysin vakio?
Säännöissä mainitaan vain, että Akseli pitää olla autosta, jota on valmistettu >5000 kpl.
Taka-akselin levennys/kavennus
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Joo taka-akselin taivuttaminen on säännöissä ihan selvästi kielletty.
Mulla lähinnä ajatus oli, jos esim. escortin akselin, joka on todella kapea, voisi leventää niin, että maksimi raideleveys saavutettaisiin ilman mitään napojen ja vanteiden väliin tulevia spacereita. Taka-akselin rakenne pysyisi täysin alkuperäisena, paitsi akseliputket, joihin hitsattaisiin väliin vähän lisää putkea.
Mulla lähinnä ajatus oli, jos esim. escortin akselin, joka on todella kapea, voisi leventää niin, että maksimi raideleveys saavutettaisiin ilman mitään napojen ja vanteiden väliin tulevia spacereita. Taka-akselin rakenne pysyisi täysin alkuperäisena, paitsi akseliputket, joihin hitsattaisiin väliin vähän lisää putkea.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Vielä olisi yksi kysymys koskien taka-akselia. Onko sallittua kiinnittää linkkien korvakkeet taka-akseliin pulttaamalla (esim. joku sankarauta/panta akselin ympäri) hitsaamisen sijasta? Korvakkeet olisivat täysin kirjan mukaiset, ainoastaan kinnitystapa eri.
Hitsaaminen taivuttaa akselia jonkin verran ja sen oikaiseminen kotinonstein voi olla hankalaa.
Hitsaaminen taivuttaa akselia jonkin verran ja sen oikaiseminen kotinonstein voi olla hankalaa.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact: