Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Tekniikkaan liittyvät kysymykset

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Post Reply
User avatar
t1502
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 13
Joined: 22 Dec 2008, 08:16
Location: Loppi

Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by t1502 »

Sain toimittajalta jolta Yamaha R1 moottorin ostin oheisen viestin. Onko kukaan törmännyt moiseen pulmaan vielä?

Kuulostaa kummalliselta, mutta odottelen reilun vuorokauden vielä ennenkuin alan pommittamaan toimittajaa kysymyksillä. Hyvämaineinen ebayssä myyvä purkamo kyseessä.

"Hi Sami i am sorry you have not received your engine yet,i am having big
problems with FEDEX UK all of a sudden they have decided they will no
longer ship items that have contained oil etc in them previously (not been
a problem ever before), this was after they collected it and it has been
stuck at the main UK depot where they refused to even return it to me and
have been very unhelpful in resolving the situation,however FEDEX EXPRESS
(same company different business!)will!!!..i know its bizarre!!...im hoping
to have this resolved in the next 24hrs..."
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by Tomi Jutila »

itte olen paininut vaikka minkälaisten ongelmien kanssa rahtihommien kans...

-maksoithan visalla/paypalilla
-kauanko mennyt aikaa ebayn päättymisestä/kaupoista


itse ongelma voi olla todellinenkin mutta viikkotolkulla aikaa ei saisi mennä,oliks tää se kone missä rahti 175£ (seuraan lähes päivittäin konemarkkinoita).
User avatar
t1502
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 13
Joined: 22 Dec 2008, 08:16
Location: Loppi

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by t1502 »

Tomi wrote:itte olen paininut vaikka minkälaisten ongelmien kanssa rahtihommien kans...

-maksoithan visalla/paypalilla
-kauanko mennyt aikaa ebayn päättymisestä/kaupoista


itse ongelma voi olla todellinenkin mutta viikkotolkulla aikaa ei saisi mennä,oliks tää se kone missä rahti 175£ (seuraan lähes päivittäin konemarkkinoita).
Juu, paypalilla on maksettu tän kuun alussa. Sanoi pyörän purkamiseen menevän viikon verran, kyseessä täydellinen kone kaasareineen, sähköineen ja muine hiluineen kaadetusta pyörästä. Sata puntaa rahti.

Tulipas juntti olo ...kuin pässiä narusta :oops: :shock:

Kahtotaan kuin tässä käy, en vielä ala mesoamaan sen enempiä... :D
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by Tomi Jutila »

eli maksusta kolmeviikkoa......vallan kauaa elä enää oottele.jos mosa ei ala liikkua todistetusti viikon sisään niin sitten paypaliin ja ebayhin reklamaatiot vetämään.myyjähän voi ollakkin ihan ok mutta jos ei niin keissit pitää saada auki ennenkun määräajat menee umpeen (ebayssa lyhyempi kun paypalissa/visassa)
mulla käyny kerran niin että myyjä vitkutteli koneen paketoinnin kans että ebayn reklamaatioaika meni umpeen,moottorissa ilmeni myöhemmin lootavika....exellent working condition.
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by Jari Kauttonen »

on tainut tuo fedexin ruveta vihdoin noudattamaan lentorahti määräyksiä oikein pykälien mukaan :wink:
Mä koittaisin tuossa kohtaa lähestyä fedexiä ja kysellä että mikä tuossa oikein mättää. Oikeesti, nehän toimii kaikkien lentoliikenne lakien mukaisesti jos ne ei lennätä tuota konetta.
Kysys tuolta kauppiaalta joku tracking numero tms. ja rupee pommittamaan fedexiä aiheesta. Turha tuosta nyt mitään paybal / ebay reklamaatiota on tehdä ennen kun varmistuu että kone todellakin on Fedexillä jumissa.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by Tomi Jutila »

toi rahdin hinta 100£ haisee varsinkin jos se tulee LENTÄEN???
maarahtina mulla on aina tullut ja maksanut yleensa 150-200€. esim nettirahtifirmasta parcel2go et tuohon rahaan saa mosaa suomeen,jos kattelet nimekkäiltä firmoilta koneelta rahtihintoja niin 400e menee helposti.nyttemmin olen käyttänyt kaverin rahtisopparia ja kulut on tolkuissaan.

reklamaatioiden kanssa EI PIDÄ jäädä juhkailemaan,jos myyjä yrittää oikeesti jalliittaa niin sillä vois saada vauhtia,ne voi aina sitten perua ja pyydellä anteeks........tästäkin olis stoori mutta en jaksa kirjottaa.
User avatar
t1502
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 13
Joined: 22 Dec 2008, 08:16
Location: Loppi

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by t1502 »

Edistyy vihdoin... Mielenkiintoinen kuvio sinänsä, vastuunpakoilua vai mitälie...?

5.7 Paketti jätetty paikalliseen Fedex UK toimipisteeseen, seurantanumero saatu, rahti maksettu, kaikki ok.

19.7 Fedex UK ilmoittaa etteivät pysty rahdittamaan jätettyä pakettia sisällön takia. Lapussa lukee alunperin sisällön kohdalla "engine". Lähettäjä soittaa Fedex Expressille, tilaa kuljetuksen Fedex UK:n terminaalista omaan terminaaliinsa ja sieltä alkuperäiseen määränpäähänsä suomeen.

Tällä välillä mikään seurantanumero ei anna toivottuja tuloksia, ei löydy pakettia niin mistään. Myyjä vannoo lähettäneensä paketin ja saaneensa ilmoittamansa seurantakoodit.

27.7 Hermostuttaa, alan soittelemaan britteihin aloittaen myyjästä. Kaikki vaikuttaa hyvältä, jannu on "aidon" oloinen kaikin puolin ja netissä yrityksestä tehdyt etsinnät eivät anna aihetta vilpin epäilyyn. Fedex UK:sta kerrotaan paketin olevan matkalla alkuperäisestä jättöpaikasta lentokentälle tänä iltana. Pyysivät soittamaan seuraavana aamuna jolloin saisin lopullisen seurantakoodin. Ok, näinhän minä tein. Eka virhe, pidä kaverin nimi mielessä kenen kanssa juttelet. Näin vältyt saamasta joka soittokerralla erilaisia vastauksia, niinkuin minä sain.

28.7 Soittelen taas aamusta Fedex UK:lle. Tällä kertaa pakettia ei löydy ja luurin päässä oleva asiakaspalvelija pistää odottamaan kun selvittelee asiaa esimiehensä kanssa. Esimies vastaa puhelimessa ja pyytää ottamaan yhteyttä lähettäjään, eikä suostu kertomaan mitään muuta?!? Soitto myyjälle, pieni tilitys ison firman käytännön toimista. Myyjä antaa puhelinnumeron Fedex Expressille, jonka piti hakea paketti Fedex UK:lta. Soittelen tänne, seurantanumerolla ei selviä mitään, pyytävät soittamaan myyjälle. Hohhoijaa... menee pyöritykseksi. Seuraavien muutamien puhelujen aikana ohjataan vain muualle, kukaan ei lähde selvittämään edes missä paketti fyysisesti on. Myyjä soittaa iltapäivällä, hän on saanut puhelimeen alunperin hommaa selvittämään lähteneen kaverin joka on asiakaspalvelukoordinaattorin tittelillä Fedex Expressillä. Hän lähetti tiukansävyisen sähköpostin Fedexiin useammallekin eri henkilölle, myös minulle. Postissa kehoitettiin poistamaan paketista kaikki Fedex UK:n liput ja laput (paketti oli seilannut neljässä eri Fedex UK:n pisteessä vaikka sitä ei pitänyt siirtää mihinkään?) ja lähettämään paketti erittäin pikaisesti määränpäähänsä.

29.7 Myyjä soittaa aamupäivällä saaneensa taas henkilön nimen jonka on määrä hoitaa asiaa. Kyseinen henkilö on tulossa töihin vasta illalla kuudelta paikallista aikaa. Ok, sovittiin myyjän soittelevan minulle kun jotain ilmenee. Kymmenen jälkeen illalla muutaman rentouttavan oluen jälkeen myyjä soittaa ja kertoo kyseisen ihmisen tulevankin töihin vasta kymmeneltä paikallista aikaa. Myyjä oli kuitenkin saanut henkilön privaatti puhelinnumeron, soitelleet ja sopineet soitosta myyjälle päin vielä myöhään yölläkin jos homma vaan etenee. Myyjä oli rennolla tuulella, juttua tulee ja itse yritän pinnistellä pienessä sievässä, saada selvää brittimurteesta ja sanoa jotain muutakin luuriin kuin ok tai ööö. Selvittiin kuitenkin kunnialla puhelusta ja asiat tulivat kutakuinkin selväksi.

30.7 Aamulla sähköpostissa viesti "Engine is on it's way, finally, I can't believe it!" JES! Vihdoin, seurantakoodi antaa tietoja mitä kaivattiin jo lähes kuukausi sitten!

USKOMATONTA BASAA FEDEXIN TOIMINTA!!!! Myyjän kanssa tehdään mukavanoloinen palaute kunhan kone on fyysisesti mulla täällä. Arvio on 5.8.

Palaan vielä aiheeseen kunhan mylly tulee, vieläkö seuraa yllätyksiä...
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by Tomi Jutila »

uk only-no shipping.....tässä ehkäpä syy miks eivät aina taho lähetellä.

on se nyvä kun ei osaa puhua englantia ees päissään niin ei voi soitella kellekkään
User avatar
t1502
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 13
Joined: 22 Dec 2008, 08:16
Location: Loppi

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by t1502 »

Kiirettä eivät Fedexillä ainakaan pidä, paketti viihtyi pariisissa turhankin pitkään. Vissiin paljon nähtävää ollut moisella sight-seeingillä :)

Ja paketti tosiaan ollut jo ennen näitä tapahtumia Fedexin hallussa 5.7 eteenpäin... :evil:
Attachments
transit.jpg
transit.jpg (75.62 KiB) Viewed 2046 times
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by Johan Svahn »

FedUp ex :mrgreen:
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
M200
Jäsen
Jäsen
Posts: 71
Joined: 29 Aug 2006, 20:46
Location: EP

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by M200 »

Muistuupa tuosta listasta mieleen kun joitakuita vuosia sitten piti saada paketti pikaisesti Dubaihin kun pojat hajotti jotain messukoneesta. Pikana pistettiin varaosa menemään ja muutaman päivän päästä kun katsoin seurantaa niin toista sivua oli kertynyt paketilla vastaanottoja ja lähetyksiä, muistaakseni muutama kerta Saksan ja Ruotsin väliä edestakaisin ja sitten pieniä pistokkaita Lontooseen ja Birminghamiin ja kävi se sitten vielä Turussakin ennenkuin pääsi perille. Lentokoneella ehtii...
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by Jari Kauttonen »

se kävi kattomassa eifeliä :mrgreen:
User avatar
t1502
Uusi jäsen
Uusi jäsen
Posts: 13
Joined: 22 Dec 2008, 08:16
Location: Loppi

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by t1502 »

Moottori on saapunut ...vihdoinkin! :D

Hyvältä näyttää, paketti pitää sisällään tavarat mitä pitikin ja kaikki on ehjän näköistä.

Nyt alkaa kirpeän palautteen valmistelu FedExille yhdessä myyjän kanssa. Tätä kuraa on pakko saada jakaa... Yksi suurimmista rahtifirmoista sählää lähetyksen kanssa 40 päivää! :x :evil: :twisted:
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Pulmia moottorin saamisessa englannista suomeen

Post by Jari Kauttonen »

Force Majeure. Sillä selviää kaikista vastuista. ;)
Post Reply