auto pötköttelee tallissa ilman loksuja "trotyylikumirattaat" alla ja oottelee huomista jääratahupia,hassun näkönen kampe 155-13 piikkipyörillä kun loksut puuttuu.laitoin isommat pääsuuttimet ja maskia tukkoon,varulta vanha rikkinäinen nokkapalan jos innostuu liikaa
onks muut menossa liukkaille?
täällä auto vapaana jäälle mutta kuski ei. eikä muukkaa kylä kun rataa ei merelle ole tähänaikaan vuodesta kukaan koskaan tehnyt niin täytys mennä ite ensin kyllä se kestäis mutta kun aikaa ei löydy mistää harrastukseen
jäälle mentiinki jo tänään kun oli hyvä ilma ja kun huomiselle lupaa pirunmoista keliä.
jäätesti oli yhtä hupaa täytyy lainata pojan sanoja kun oli kyytillä TÄÄ OLI YLI KIVAA 7V
tein ratapohjat vaikka periaatteessa vaan ajelin varovasti kun poika oli kyytillä ei kukaan rallipiikeillä ollut ajanut rataa nopeammin vaikka siellä käy aika tehokkaitakin pelejä ajamassa puhutaa haarukasta 150-300hv. ruuvi piikeillä oli ajettu 10sek. nopeammasti pikkaisen lyhempi rata huomenna saa parempaa vertaus kohtaa kun koppiautot käy ajamassa tuota samaa rataa ympäri mitä minä kiersin.
kyllä locosteillekkin vois harkita jäärata sarjaa on se niin hupaa vetää kokoajan pikku luisussa
itte kun kävin jäällä niin fiilikset oli täysin päinvastaiset,toistakertaa en viitti jäälle lähtee kun ajaminen oli suorastaan yhtä kärsimystä.alla oli edessä timin 2000 rallinastalla ja takana timi jääräta rengas "vesitorni"sorvi nastalla.tehoa on rataan ja pitoon nähden mielettömästi,ei uskalla montakaan sekunninOSAA pitää kaasua edes lähelläkään pohjassa kun tuntuu että auto voi karata rantaan,suoraan auto ei mene senttiäkään ehkä kuvaus "kun lastu laineilla" sopii parhaiten.silmälasit ja visiiri jäätyy umpeen eikä penkanreunoja näe...kun vaatetta on kun eskimolla niin ratinkanssa ei kerkiä mukaan ollenkaan varsinkaan kun perstuntumaa ei ole kuteitten takia yhtään.kurveissa autoa voi viedä helposti hyvässä liipissä muttakun ei taho keretä ratin kans mukaan...eikä näe mitään...niin ja talvikenkien kanssa ei taho tietää mikä poljin sattuu milloinkin olemaan päkiän alla.minkäänlaista kierrosaikaa ei voi edes kuvitella yrittävän,serkkupojan jokkisvireinen 240 volle pesee locon 10-0.jos locoille olis jäärätä kisoja niin 101% varmuudella EN olis mukana,rata olis romua ja ruumiita täynnä välittömästi.
kampe vois olla parempi 22mm läpipultatulla tai ruusunastalla mutta ei näin kevyellä autolla taho tulla nastalle painoa niilläkään
sellaistahan se jäälläajo on kaasun annostelua en minäkään kertaakaan pystynyt pohjaan asti painamaan poljinta se on vähän niinkun vesisateella luikastelemista jos vertaa kesäkeleihin auton moottorisella locostilla. käväisin vielä sunnuntaina jäällä kun ilma parani iltapäivällä ajamassa vähän koppiautoja vastaan kisaa mutta minä pesin täällä kyllä muut jäärata vehkeet 10-0 lähin kolmannesta rivistä kisaan ja kiidytys suoralla puikkelehdin 7 autosta toiseksi ja kolmannen kurvin jälkeen ekaksi kavereina oli muunmuassa seat n.190hp, golf VR6, nissan sx 200 turbo, ford scorppioon v6 cosfoord ja putkirunko keskimoottori opel 2.0l. bmv525diisel ja sitärataa ja hauskaa oli meinas vaan olla vähän orpoolo pikku purkilla normaali autojen seassa
Tomi Jutila wrote:
kampe vois olla parempi 22mm läpipultatulla tai ruusunastalla mutta ei näin kevyellä autolla taho tulla nastalle painoa niilläkään
minusta homma menisi aivan hulluksi jos ajettais erikois liukuesteillä nopeudet nousis aivan järjettömiin kun nytkin ajelin 3-6 vaihteilla ja kierrätin kutosellakin n.10500-11000
mulla oli lappi 14T.renkaat joista piikkejä jonninverran irronnut mutta hyvinhän nuo näytti jäähän tunkeutuvan kun lähössä veti noin 3-5cm syvyistä uraa rataan. luulis ainakin että perä linkki toimii
taas on jäällä käyty ja kivaa oli kokopäivän toki oli aika hidas rata joten auto ei oikein päässyt omiin oikeuksiin ajeltiin vaan 2ja3 vaihteilla mutta pitkää luisua kyllä löytyi sitäkin enempi. taas sai lisää virtaa uuden projektin kasaukseen kun pääsi vähän päästeleen enimpiä höyryjä pois autosta ja miehestä