noo eiköhän tuollakin pääse ylipainoisiin ajamaan . selkeesti enemmän vääntöö kun mulla . vakio moottorista perk..... ja meillä on hierottu maa moottoria pirun pitkään. sulla on enemmän vaihteita . tässähän jää ylipainoisten luokassa selkeäksi altavastaajaksi
meillä kanssa 3500rpm 200 vääntöö ja jatkuu aikapitkälle. vetelissäkään ei tarvinnut kun 3 ja 4 vaihteita. kierroksen aikana vaihdetaan 2 kertaa vaihdetta. kerran isommalle ja kerran pienemmälle .
nii, ja sitte seuraavalla kierroksella 2 kertaa isommalle, ja taas seuraavalla kerran isommalle ja kerran pienemmällä, ja taas sitte seuraavalla kierroksella.....
kattelin tossa videoo vuodelta miekka. toyotalla vaihdoin 7-9 kertaa kierroksella. jos välejä veti koville kierroksille niin tartti vaihtaa vain 7 kertaa. laskennallinen huippunopeus on sama molemmissa autoissa. toyotassa oli 5 vaihdetta (3-5 ajovaihteita) volvossa on vain 4 vaihdetta 3 ja 4 ajovaihteita. käyttöalue volvossa 3500-8500. toyotassa oli 5000-8000 jonkinlainen ajoalue. mutta eihän tällä nopeimpien toyotien kyytiin kerkeä sehän on selvä. ylipainoinen ja tehoton hyviin toyotiin verrattuna.
nooh me ajellaan tuomon kanssa ylipainosissa kilpaa
on teillä poijaat niin paljon voimaa ja vääntöä, ettei meirän autojen kartaanit kestäis teillä ollenkaan. eiköhän te oo ihan eri satasilla kuitenkin. eikä varmaan mennä suoralla laulaen ohi.
juu umpikypärästä ei laulu kuulu ja avokypärällä laulaessa voi ilma liikkua toiseen suuntaan 200 vauhdissa kun ohitatte . mutta jos kuitenkaan ette ohittaisi montaa kertaa kierroksella kisassa niin ollaan tyytyväisiä
Mä ohitan teidät kaikki.....Eikun tuotahan minä jo kokeilin Affella ja homma meni korjaamolle.
Teamin 712 kilpailulliset tavoitteet kaudelle 2011:
-ajetaan mahdollisimman paljon
-osallistutaan kaikkiin CUPin lähtöihin
-kalusto pysyy ehjänä eikä tarvitse avaamisia 2011...2013
-Markku ei ohita suoralla ennen jarruja (en nyt muista oliko tää kuitenkin ykkösenä listalla )
-Jälkimmäistä tietty helpottaa pirusti jos on aika-ajossa Markua hitaampi
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
on teillä niin kauheesti voimia käytössä ettei kehtaa edes tommoosella moponkoneisella705:lla ilmoittautua edes kisoihin kun häviää jo ennenkun ollaan lähtöviivalla
sinä kippo nyt menet kottikärryilläkin meitä kovempaa . eihän meillä tehoa ole. taitaa löytyä muualta ne teho koneet . hyvin nuilla ylipainoisilla voi harrastaa joukon jatkona saadaanpahan tekniikka kirjoa. eiköhän käres nähdä mopon koneita muutama toyota ja kenteis mazda?
Ahvenistolla tuli sitten poikettua. Kaikkien ennakko-odotusten vastaisesti suurempia vastoinkäymisiä ei ilmennyt ja kelikin suosi iltapäivästä. Cuppicamarot on näköjään ihan samanlaisia patenttikoosteita kuin locotkin, paitsi ettei ne kulje mihinkään ja kokoajan on pientä fiksattavaa. Ja tarttee olla viikonlopuksi oma tankkiauto bensalle ja toinen öljylle mukana jos meinaa enemmän ajaa... (vai miten se nyt meni, Putte )
Markun kolmelitranen murisee (hetkittäin toimiessaan) mukavasti ja poistuu BEAMsin edestä yhdellä suoralla tavoittamattomiin. Tunnustan hävinneeni teho/kulkukisan ja kunnolla.
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
eipäs nyt vääristellä se oli 3.2 litranen vai miten se oli . tuomo siellä ohitteli meikäläisen kierroksella. kivaahan se olisi tuo ajaminen mutta ei taida meikäläisen kunto kestää ajamista. muutaman kierroksen ajoin ja nyt ei pysty mitään tekemään kun on paikat niin kipeät
ps: sarjassa saa olla täysviritettynä enintään 2l 8v.