Eli jos sulla on 1,4 litrainen 175hv kone, niin saat vapaasti virittää sitä lisää tonne 175hv saakka ennenkuin laskennallinen teho otetaan huomioon.
Joissain tapauksissahan tämä on epäreilua, mutta näin säännöt on laadittu. Jos on sopiva rajatapauksen kone niin nokka-akselin vaihto vaikuttaa laskennallisesti 2hv, eli painoa tulee vain 6kg lisää vaikka tehonlisäys saattaa olla hyvinkin eri.
Norjassa ymmärtääkseni lasketaan tämä asia eri tavalla, eli jos tohon 175hv koneeseen laitetaan nokat niin tulee 10% lisää tehoa ja paino kasvaa. Suomessa taas ei vaikuta auton painoon vaikka vaihdat nokat, venttiilit ja nostat puristuksia.
Jos nokka-akseli on vapaa niin silloinhan se on vapaa.

(tai vapaasti puuttuu)
Tulkitsen moottorit niin että meillä pitää olla autokäytössä olevat 4-sylinteriset ottomoottorit (tai vastaavat), joita on tehty yli 5000 kpl.