Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Tomi Jutila »

mika,mites se penaltyhomma kaikenkaikkiaan meni.en kerenny kysyyn paikanpäällä.
jäikö stop+go taulu vaan huomaamatta?? miten rivuutit liikaa??
Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Jari Kauttonen »

Kiitoos selvennyksestä. Jotenkin tuo eka versio pisteistä näytti "hieman" turhan tiukalta jos kauden tuloksia katselee. Mutta ONNEA koko mitalli kolmikolle!!
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Tomi Jutila »

Jari wrote:Kiitoos selvennyksestä. Jotenkin tuo eka versio pisteistä näytti "hieman" turhan tiukalta jos kauden tuloksia katselee. Mutta ONNEA koko mitalli kolmikolle!!
kiitoksia vaan.

no tommosia kalkulaatioita sattuu kun savuton mies laskee spadduaskin kylkeen ulkomuistista kahvittomalla kahvitauolla.
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by pasi.t »

:D 709;niin ja seuraavistakin tiloista oli tiukkaa, toni tais voittaa teron yhdellä pisteellä. joten paras auton moottorinen pysyy edelleen tiimissä. josta suuri kiitos jarkolle renkaiden lainaamisesta. pääsiäiseen on vielä hieman aikaa, mutta tuodaan vanteet kohta takaisin.
perjantai alkoi osaltamme mustissa merkeissä. kuski tuumas ensimmäisen session jälkeen, että seuraavaks aika-ajoon, eihän tolla aja p..rukaan. aikana 18,8 tai jotain. onneks mekatsu ei antanut heti periks, ja passitti uudelleen radalle muutosten jälkeen, ajaksi 16,02, ja kuski hymyili ja tuumi, onhan toi aika pirullinen ajaa, mutta kello näyttää tykkäävän. tällöin oli auton moottoristen kierrosennätys 16,3. tai ainakin tietääksemme. (markku kyllä sanoi ajaneensa aikoinaan (4-5) vuottasitten 15,4 toyotalla, en muista, eikä jaksa penkoa.) loppu päivä ajettiin 0,5 s sisään eri säätöjä kokeillen.
aika-ajossa tuli onkelmia ja ruutu 14. tosi pettymys, koska oltiin siihen asti oltu radalla kolmanneksi nopeimpia. kiitoksia tomille hitsin lainasta ja mikalle öljyistä.
lähtö perseelleen. ja uusinta lähtö myös. maalissa 4. ja ruutu 4. ei paha.
seuraava lähtö perseelleen taas. (kehotin ottamaan kaikesta huolimatta riski lähdön ja kun äitiinsä on tullut, niin totteli.) aikansa subben takana kunnes taistelemaan sijoista 2 - 5. lopussa tomin kans vääntöä, mutta herrasmies on aina herrasmies. (tais tulla mainuttua jotain).
viikonloppu oli oikeastaan huikean mahtava, vaikka ei voitettukaan, niin tasaisuutensa vuoksi. vois kuvitella, että näillä eväillä ei paljon parempaa vois saavuttaa, joten kuskille hattua.
t. mekaanikko
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by markku »

EDIT: asia tarkastettu 704 vihkosta. oikea aika oli 1.16.4 jurvassa ja 1.16.2 vetelissä reeneissä optimi olosuhteissa ajettuna. kisoissahan ei jurvassa ole koskaan päästy mihinkään.

nyttenhän mulla aika jäi todellakin 1.15.6 ekalähdöstä kun toinen lähtö meni vituilleen ja siitä ajaksi vain 1.15.8. en tiedä mikä sitten on nopein autonmoottori aika kisoissa ajettuna. aikapaljon mikaa jäljessä kuitenkin :lol: . nyttenhän oli erittäin hyvät olosuhteet.

pehmeistä jousista kello tykkää mutta on aika vikuri ajettava :twisted: jäykillä jousilla auto on lepposa ajettava mutta kello ei tykkää kuten keväällä nähtiin. yritin ajaa jäykillä koko kesän mutta ei pitänyt pokka ja vaihdoin pehmeän alustan jurvaan. ilmeisesti kannatti :lol:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
pasi.t
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 986
Joined: 14 Jul 2006, 18:39

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by pasi.t »

:?: virallinen oli 1,16,3.. jotain.
siis viime kaudelta paras autonmoottorisella ajettu aika virallinen ajanottolaitteisto paikallaan.
Last edited by pasi.t on 21 Sep 2011, 18:10, edited 1 time in total.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by tumpelo »

Edit kun muutkin...
Tää oli vastaus ennen aiempia edittejä, nyt homma selveni mullekkin.


Virallisuudesta en tiedä mutta Mylapsista

3 725 Markku 9 11:33.141 7.570 1:15.660 7 124.568 ja
DNF 725 Markku n 6 8:11.799 1:15.813 5 124.316

Vai luenko väärin?

T
Last edited by tumpelo on 22 Sep 2011, 09:57, edited 1 time in total.
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Mika Hirvonen »

Paras locost kierros ekassa lähdössä 1:13.997 ja paras auton moottorilla 1:15.660
Tokassa vastaavasti 1:14.075 ja 1:15.813
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by kippo »

aika paljon on kirittävää auton koneiseilla mopoisiin nähden liekö tietoa vai taito vaiko sääntöjä :?:
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by Johan Svahn »

Mikan kierrosajat ei lasketa vai miten se meni :mrgreen: :mrgreen: 8)
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by markku »

no mulla ainakin suurin syy hitauteen on ratin ja penkin välissä :oops: . autokaan ei varmaan ole hyvä mutta varmasti sillä kovempaa pääsis jos olis kunnon kuski :twisted:

eihän sinne kärkeen jää ylivoimasia kuin kake ensivuodelle. jossei sitten tule joku uusi tähti mikan tilalle. kakekin oli jonkin verran mikaa hitaanpi jurvassa. tosin toisesta erästä kakella ei ollut mahdollisuutta saada kunnon aikaa pöyrähdyksensä jälkeen kun minä peittelin hitaanpana edessä.

keli tais olla aika optimi nyt jurvassa. viileetä niin vehkeet oli tehoissaan ja radassa hyvä pito kun sai vain renkaat ensin lämpöseksi. uskon että tero ja toni kaiken sattuessa kohdalleen olisi voinut mennä minua kovempaakin kun katsotaan kevään aikoja.
terohan ei saanut nopeita kierroksia kuivalla ajettua kun oli kaikenlaisia pikku juttuja. puuttuvat vaihteetkaan ei varmasti auttanut asiaa.
tonillakin oli teknisiä murheita viikonlopun aikana.

uskon että tilanne tasoittuisi silläkin että pasi,jarkko ja kennet olisi kanssa viivalla. viiden kärkeen olisi varmasti tunkua sen jälkeen :lol: . harmi vain kun kaikilla on toyota niin ei tulisi moottori kirjoa lisää.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by tumpelo »

Hei, mä voin vaihtaa moottorimerkkiä jos 2 litran 8 reikänen sallitaan ?:)

Tosin kärkeen tuskin kerkee silläkään. Mutta eikös tänäkesänä ole kaikki osallistuneet päässeet jo ajaan kilpaa, Mikakin heti kun hylättiin takariviin :P

"Otin" muuten lokakuun vapaaksi että pääsee heti tuoreeltaan muokkaamaan autoa ensikaudelle :twisted: Jatkossa kustaan kumoon kaikki alle kaksilitraiset :D

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by kippo »

markku wrote: harmi vain kun kaikilla on toyota niin ei tulisi moottori kirjoa lisää.

olisin seuraavan tehnyt eri koneella mutta kun 1.8 16v:een ei hyväksytty kahta muutosta kun meni laskennallisesti 202.5hv. muistaakseni :evil:
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8

Post by markku »

puuttuuko siitä imu vai pako aukot jos se on 8 reikänen. vai tarkoititko 8 mukinen :lol:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: Historic Race 2011 - Botniaring osakilpailut 7 & 8 offto

Post by tumpelo »

No Markun tavalla laskien reikiä on aika paljon enemmän. Mutta itse laskeskelin vaan lohkon isompia reikiä, tehdastekosia, joita kai ammattikielellä kutsutaan myös "sylintereiksi".

Aika hyvä slalom pätkä sunnuntain toisesta lähdöstä tuli talteen, vielä kun keksitään miten sen saa käännettyä alasylöisin, kamera kun sattui roikkumaan ylösalaisin...

Alkaa sattua pääppyliin kun katsoo käsinseisonnassa (läppärillä tietty helpompaa...)

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Post Reply