Syyskokous 2011
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Syyskokous 2011
Toihan onki näköjään jo ens viikonloppuna. Täytyykös kotona anoo pitkääki lomaa tota varten?
Re: Syyskokous 2011
muutama viikko ja siihen sitten tarpeen mukaan jatkoa 

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Syyskokous 2011
Onhan se hyvä varata aikaa palautumiseen. 

Re: Syyskokous 2011
Tuota noin,
Sponsseja on ilmoittautunut vielä kovin vähän, joten tarjoilusta ei toistaiseksi ole tietoakaan. Haluaako joku tulla aiemmin tekemään "lauantaimakkara/makaroni/majoneesisalaattia" tms?
Tai onko ns. muita ehdotuksia?
Tuollahan on käsittääkseni paitsi sauna myös takka, ja takkapuut kuuluvat kuulemma hintaan. Paikalla saa olla 03 saakka tilan puolesta. Siivouksesta vastaa sotkijat (mutta tälläporukallahan ei mitään siivottavaa synny).
T
Sponsseja on ilmoittautunut vielä kovin vähän, joten tarjoilusta ei toistaiseksi ole tietoakaan. Haluaako joku tulla aiemmin tekemään "lauantaimakkara/makaroni/majoneesisalaattia" tms?
Tai onko ns. muita ehdotuksia?
Tuollahan on käsittääkseni paitsi sauna myös takka, ja takkapuut kuuluvat kuulemma hintaan. Paikalla saa olla 03 saakka tilan puolesta. Siivouksesta vastaa sotkijat (mutta tälläporukallahan ei mitään siivottavaa synny).
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Syyskokous 2011
pitääks kaljat ja lonkerot olla omasta takaa kuten myös makkarat vai ponssaako yhdistys mitään? vai pitääkö tulla niin paljon ennen että kerkee kaupasta kantaa? 

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Syyskokous 2011
Jep omat eväät mukaan niin saa mitä haluaa.
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: Syyskokous 2011
Locost meininki 

Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
-
- Jäsen
- Posts: 74
- Joined: 12 Apr 2011, 20:57
Re: Syyskokous 2011
Ei pääse osallistumaan vaikka kiinnostusta olisi, Mutta anna ääneni pakkipakon poistamiselle jos semmonen tulisi vaikka asialistalle 

Re: Syyskokous 2011

-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: Syyskokous 2011
no eikö ne "muutamasta viikosta" tuossa ylempänä jo puhunu?
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Syyskokous 2011
Hyvä kokous oli. Itse livahdin jo kahdeksan aikoihin kotiin päin, joten en tiedä kuinka rankkaa oli loppuillasta. Saunassa ainakin lämpöä riitti niinkuin keskiverto R1:sen syylarissa. 
Mitään mullistavaa ei päätetty. Harrastajan näkökulmasta kaikki pysyy ennallaan. Puheenjohtajanakin jatkaa Mika vaikka sukunimi muuttui Särkeläksi.
Luokan tekniikkasäännöistä keskusteltiin ja päätettiin tehdä seuraavanlaisia hienosäätöjä sääntöihin.
-palataan sääntöön, jossa auton maavaran ali sää jäädä ainoastaan 20cm pohjapanssari ja pakoputkisto. Muutaman vuoden säännöissähän on ollut, että auton edessä oleva suojapelti saa myös olla maavaran alapuolella, joka aiheutti hankaluuksia katsastajalle. Maavaraa ei käytännössä voinut mitata perinteisin keinoin.
-hieman tarkennetaan sääntojen numerointia siten, että turbokielto ja jäähdyttäjän sijoitus pätee sekä auton, että mopon koneille.
-vakio ilmanputsarikotelo (siis moottorissa alkuperäisenä oleva ja muuttamaton) saa tulla konepellistä läpi. Mekaaniset osat eivät edelleenkään saa tulla korin muotojen ulkopuolelle.
-todettiin myös, että moottoripyörän koneiden tulee jatkossakin olla vakioita. Tämä tarkoittaa sitä että läppärunkoja/kasuttajia ei saa vaihtaa vakiosta muun mallisiksi. Ventiilin kulmia ei saa muutella, ainoastaan "läppääminen" korjausmielessä sallittu. ECU pitää olla siitä moottorityypistä jota käytetään. Vakio ECU pitää olla välissä vaikka käytetään "powercommander" tyylisiä ratkaisuja. ECU juttu pätee tietenkin myös auton koneisiin.
Eri moottorityyppien osien sekoittamisesta keskusteltiin. Mopon koneissa voi käyttää uudemman moottorin osanumerolla olevaa varaosaa, jos se mitoiltaan vastaa alkuperäistä. Eli koodilla ei niin väliä kunhan mitat ei muutu. Esim. Yamahalla koodit muuttuu usein vaikka osa on sama.
Auton koneissa todettiin nykyisen käytännön olevan hyvä. Saman moottorimallin osia saa yhä sekoittaa keskenään (4AGE 20v ja 16v osat saa mennä sekaisin). Moottoriperheen sisäisiä siitoksia ei vieläkään suvaita. (esim 4AGE ja 7AGE osien sekoittaminen ei käy).
Nämä jutut ulkomuistista. Virallisempaa tietoa tulossa kunhan byrokratian raskaat rattaat saadaan liikkeelle.

Mitään mullistavaa ei päätetty. Harrastajan näkökulmasta kaikki pysyy ennallaan. Puheenjohtajanakin jatkaa Mika vaikka sukunimi muuttui Särkeläksi.
Luokan tekniikkasäännöistä keskusteltiin ja päätettiin tehdä seuraavanlaisia hienosäätöjä sääntöihin.
-palataan sääntöön, jossa auton maavaran ali sää jäädä ainoastaan 20cm pohjapanssari ja pakoputkisto. Muutaman vuoden säännöissähän on ollut, että auton edessä oleva suojapelti saa myös olla maavaran alapuolella, joka aiheutti hankaluuksia katsastajalle. Maavaraa ei käytännössä voinut mitata perinteisin keinoin.
-hieman tarkennetaan sääntojen numerointia siten, että turbokielto ja jäähdyttäjän sijoitus pätee sekä auton, että mopon koneille.
-vakio ilmanputsarikotelo (siis moottorissa alkuperäisenä oleva ja muuttamaton) saa tulla konepellistä läpi. Mekaaniset osat eivät edelleenkään saa tulla korin muotojen ulkopuolelle.
-todettiin myös, että moottoripyörän koneiden tulee jatkossakin olla vakioita. Tämä tarkoittaa sitä että läppärunkoja/kasuttajia ei saa vaihtaa vakiosta muun mallisiksi. Ventiilin kulmia ei saa muutella, ainoastaan "läppääminen" korjausmielessä sallittu. ECU pitää olla siitä moottorityypistä jota käytetään. Vakio ECU pitää olla välissä vaikka käytetään "powercommander" tyylisiä ratkaisuja. ECU juttu pätee tietenkin myös auton koneisiin.
Eri moottorityyppien osien sekoittamisesta keskusteltiin. Mopon koneissa voi käyttää uudemman moottorin osanumerolla olevaa varaosaa, jos se mitoiltaan vastaa alkuperäistä. Eli koodilla ei niin väliä kunhan mitat ei muutu. Esim. Yamahalla koodit muuttuu usein vaikka osa on sama.
Auton koneissa todettiin nykyisen käytännön olevan hyvä. Saman moottorimallin osia saa yhä sekoittaa keskenään (4AGE 20v ja 16v osat saa mennä sekaisin). Moottoriperheen sisäisiä siitoksia ei vieläkään suvaita. (esim 4AGE ja 7AGE osien sekoittaminen ei käy).
Nämä jutut ulkomuistista. Virallisempaa tietoa tulossa kunhan byrokratian raskaat rattaat saadaan liikkeelle.
Re: Syyskokous 2011
tais se 7a moottori olla fe loppunen. 7 afe. koska muutenhan siinä sais käyttää ge 16v kantta kun siinä olisi jo sellainen 

Re: Syyskokous 2011

lähinnä tossa vaivaa toi kuutiotilavuus, tai paremminkin aiheuttaa kysymyksiä.
Re: Syyskokous 2011
sain tuollaisen linkin sähköpostiin ennen kokousta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_engine
siinä ainakin nimenomaan sanotaan ettei olisi tehty ge kannella toyotan toimesta. tosin siitä löytyy kyllä linkki sivulle missä kerrotaan miten 7a ja ge yhdistetään. tosin kyseessä on vigi sivusto niin en tiedä paikkaansa pitävyydestä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_engine
siinä ainakin nimenomaan sanotaan ettei olisi tehty ge kannella toyotan toimesta. tosin siitä löytyy kyllä linkki sivulle missä kerrotaan miten 7a ja ge yhdistetään. tosin kyseessä on vigi sivusto niin en tiedä paikkaansa pitävyydestä.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Syyskokous 2011
Joo sanotaan "Toyota never made a wide-valve angle 7A-GE based on the 7A", mutta wikistä ei tosiaankaan koskaan tiedä.