HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Eivät tarjoa erikoisshimmityksiä, mutta jousen painon mukaan mennään ihan niinkuin rallydesign tilauksissakin. Tarvitaan varaosia rikkinäisiin iskareihin niin otin yhteyttä tehtaalle suoraan.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Lähetin Avollekin kyselyä. Tekevät myyntimiehen mukaan iskarit mun käppyröiden mukaan, mutta veikkaus on että samanlaisella tyylillä kuin GAZ, eli niillä on tietyt shimmitykset ja männät ja ne laitetaan sen mukaan mitä jousia käyttää.
Positiivista kuitenkin oli että sain sen käsityksen että AVO myyntimies ymmärsi mun lähettämiä käppyröitä ja reagoi niihin jollakin tavalla. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin GAZ myyntimies sanoi että eivät voi tehdä mun käppyröiden mukaisia, vaan ne tekee aina tietyn jousen mukaan.
Positiivista kuitenkin oli että sain sen käsityksen että AVO myyntimies ymmärsi mun lähettämiä käppyröitä ja reagoi niihin jollakin tavalla. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin GAZ myyntimies sanoi että eivät voi tehdä mun käppyröiden mukaisia, vaan ne tekee aina tietyn jousen mukaan.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Älä hämmennä jätkä, kohta nää kiinnostuu meidän KERS järjestelmästä joka on kytketty starttiin!
Perinteisemmällä puolella ollaan edistytty pikkuaskelin.
http://bogeyracinglocost.blogspot.com/
Sitäpaitsi, noista Henkan laskelmistahan on kaikille hyötyä (siis siinä tapauksessa että uskoo niihin, eheheheh)
Mika
Perinteisemmällä puolella ollaan edistytty pikkuaskelin.
http://bogeyracinglocost.blogspot.com/
Sitäpaitsi, noista Henkan laskelmistahan on kaikille hyötyä (siis siinä tapauksessa että uskoo niihin, eheheheh)
Mika
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Älä sä hei nyt rupee. Mul on hallituksen jäsenenä velvollisuus ajaa tätä lajia eteenpäin ja opastan muita harrastajia. Saa nähdä ens kesän jälkeen jos näissä laskelmoinneissa oli mitään perää... Toivottavasti autot toimii ja keretään testaamaan paljon.
Mut tosissaan ollaan niin ei tää oo niin totista harrastusta että pitäis salailla. KERS tulee olemaan AKK sääntöjen sallima 1kW max 200kJ ja se toimii hydraulisesti. Turvakaaren päällä syttyy keltainen hälytysvalo aina kun KERS on käytössä ja KERS toimintaa seurataan tiedonkeruun välityksellä ettei vaan tehoraja ylity.
Mut tosissaan ollaan niin ei tää oo niin totista harrastusta että pitäis salailla. KERS tulee olemaan AKK sääntöjen sallima 1kW max 200kJ ja se toimii hydraulisesti. Turvakaaren päällä syttyy keltainen hälytysvalo aina kun KERS on käytössä ja KERS toimintaa seurataan tiedonkeruun välityksellä ettei vaan tehoraja ylity.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
toi teidän KERS on oldskool roinaa,itte kehittelin FART järjestelmää joka perustuu jarrutuksessa kuljettajasta vapautuvien metaanikaasujen muuntamiseen kilowateiksi 

-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
jaahass! Kun kuorma-autot ovat radalla on diesel sumua ja hajua.. Locost radalla niin on pierunhajua ja kaasua ilmoissa 

Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
riittää että pääsee keulaan ja sitten otetaan bioaseet käyttöön
kannattaa olla startissa sitten hidas
kerkeää tainnuttavat aineet kulkeutua tuulenmukana pois 



Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Sain puhelun tallilta ja nyt oon hihitelly itsekseni kaksi tuntia.
719 auton väärät putket vaihdettu vääriin... Takarungon neliöputket irroitettu ja samanlaiset neliöputket hitsattu tilalle.

719 auton väärät putket vaihdettu vääriin... Takarungon neliöputket irroitettu ja samanlaiset neliöputket hitsattu tilalle.



Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
kyllä se siitä se etenee
itellä työ kiireet painaa jotta rojekti etenee samallatahdilla kun teilläkin mutta onneksi ei ole kukaan kuitenankaan ole laittamassa vääriä osia väärään paikkaan josei ite sitä tee

itellä työ kiireet painaa jotta rojekti etenee samallatahdilla kun teilläkin mutta onneksi ei ole kukaan kuitenankaan ole laittamassa vääriä osia väärään paikkaan josei ite sitä tee

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Jep,
se on niin vaikeeta saada hyvää ilmasta työvoimaa nykyään:-)
Itse olin kuumeessa vielä eilen ja Erno lähti vaihtamaan putket.
Valitteli että oli niska kipeä kun oli liukastunut, mutta noiden vaihdettujen putkien perusteella tais
kyllä loukata päänsäkin:-) No onneksi niitä oli vaan 2kpl ja putkea riittää, tänään noiden vaihto ja
loput putket paikoilleen. Sitten päästäänkin toivottavasti illalla jo puhaltamaan ja maalaamaan 719.
Mika
se on niin vaikeeta saada hyvää ilmasta työvoimaa nykyään:-)
Itse olin kuumeessa vielä eilen ja Erno lähti vaihtamaan putket.
Valitteli että oli niska kipeä kun oli liukastunut, mutta noiden vaihdettujen putkien perusteella tais
kyllä loukata päänsäkin:-) No onneksi niitä oli vaan 2kpl ja putkea riittää, tänään noiden vaihto ja
loput putket paikoilleen. Sitten päästäänkin toivottavasti illalla jo puhaltamaan ja maalaamaan 719.
Mika
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Mul on muuten vääntösauvat etuvakaajaa varten.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Hitto mitä kouhotusta. Markku ihmetteli eilen kevyesti grillattuja 704 takasatuloita ja arveli että loppuuko säätövarat jarrubalanssista. Sanoin etten ole kahteen kesään säädellyt kun se ruuvi on niin hankalasti jalkatilassa ja jarrtu toimii kohtuuhyvin. Nyt vois tietty harkita kun pedaalit on vielä näkösällä ilman sivupeltejä ja kojelautaa. Tosin kovin joutuu kumartumaan... Ja varmaan jokku tuumaset avaimetkin tarttis... Kai se menee kun laittaa uudet palat.
T
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Nyt en kyllä ymmärtänyt että mikä on kouhotusta?
Jos tarkoitat koko locost touhua, niin olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä, Hitto mitä kouhotusta!
Eilen saatiin puhallettua 719 runko, kilpavarustelun hengessä tietenkin puhallettiin tosi ohkaseksi ja täytettiin putket heliumilla
Samalla mitattiin että runko on mitoissa, edelleen oli toleranssien mukaan suomen radoille hieman toispuoleiseksi säädetty. Eli kaikki mahdolliset porsaanreiät käytetty, tietenkin sääntöjen hengessä.
Sain illalla ruiskutettua myös pohjan erikoispinnoitteen, nyt on sooligeelipohjainen pinta jossa ilma liikkuu helposti ja lika ei tartu, tähän ei keksitty mitään tän kouhottavampaa.
Valitettavasti rupesi satamaan lunta, ja jäi muun rungon ruiskuttaminen vaiheeseen.
Jos tänään illalla olisi kuivempi keli niin saataisiin loput maalattua.
Kunhan saadaan runkohommat valmiiksi, ruvetaan tekemään huijaus diffuusoria tonne kontin alle, ainiin, myös eteenpäin suunnattu pakoputken ulostulo täytyy viimeistellä, jos noilla ei voittoja heru niin jo on kumma:-)

Mika
Jos tarkoitat koko locost touhua, niin olen kyllä ehdottomasti samaa mieltä, Hitto mitä kouhotusta!
Eilen saatiin puhallettua 719 runko, kilpavarustelun hengessä tietenkin puhallettiin tosi ohkaseksi ja täytettiin putket heliumilla

Samalla mitattiin että runko on mitoissa, edelleen oli toleranssien mukaan suomen radoille hieman toispuoleiseksi säädetty. Eli kaikki mahdolliset porsaanreiät käytetty, tietenkin sääntöjen hengessä.
Sain illalla ruiskutettua myös pohjan erikoispinnoitteen, nyt on sooligeelipohjainen pinta jossa ilma liikkuu helposti ja lika ei tartu, tähän ei keksitty mitään tän kouhottavampaa.
Valitettavasti rupesi satamaan lunta, ja jäi muun rungon ruiskuttaminen vaiheeseen.
Jos tänään illalla olisi kuivempi keli niin saataisiin loput maalattua.
Kunhan saadaan runkohommat valmiiksi, ruvetaan tekemään huijaus diffuusoria tonne kontin alle, ainiin, myös eteenpäin suunnattu pakoputken ulostulo täytyy viimeistellä, jos noilla ei voittoja heru niin jo on kumma:-)

Mika
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
oliskohan menny tuomolla väärään osioon. kävin siellä lauantaina ja tuomo esitteli uutta fedoro 3000 mallia joka varisee jauheena maahan. ainakin takana on ollut jarrut
.
