Page 10 of 23
Re: PK 722 FIN
Posted: 24 Mar 2015, 22:05
by Mika Lindqvist
mä niin toivon jotta tästä ei jäis niin paljoo ylimääräsiä osia ku yleensä....
Re: PK 722 FIN
Posted: 29 Mar 2015, 15:04
by Mika Lindqvist
tommone amppari
Re: PK 722 FIN
Posted: 10 Apr 2015, 20:15
by Mika Lindqvist
nonni. vaihteisto nipussa. ei jääny yhtään ylimäärästä osaa.
Re: PK 722 FIN
Posted: 10 Apr 2015, 20:17
by Mika Lindqvist
nokatkin tuli joten nytky saa viellä romppeet nippuun niin kerkiää viellä ennen kauden alkua rueta kasaa päivityspakettia jollei viellä alusta muutoksilla kerkee..
Re: PK 722 FIN
Posted: 14 Apr 2015, 18:43
by Dohc4x4
Kannattaa kokeilla että kaikki viis vaihdetta löytyy ennen ku laittaa laatikon paikalleen.
Joku teki joskus laatikkojumppaa yötä myöten ku oli yks osa väärin päin.

Re: PK 722 FIN
Posted: 14 Apr 2015, 20:16
by Mika Lindqvist
ja uutta rojektia terassilla...
Re: PK 722 FIN
Posted: 17 Apr 2015, 18:11
by asassi
Moi!
Hommasitko Englannista kytkinkopan? Onko nokista nostoja tai asteita tiedossa, nokan muotoa? Koville / hydraulisille nostajille?
t, Ari
Re: PK 722 FIN
Posted: 17 Apr 2015, 19:06
by Mika Hirvonen
Pahvista tehty laakeripukki on ainakin locostia!
Re: PK 722 FIN
Posted: 17 Apr 2015, 19:25
by Mika Lindqvist
tossa on locost mittalaitteet...
nokka on kovalla profiililla varsin mietoon viritykseen tarkoituksena vähän koklata miten toimii..
vasemmalla orkkisnokka siis 0välyksellä ja oikealla uus nokka .4 välyksellä ku oli sellaseen sopiva ruuvi eli .2- .25 on hieman enempi mut ei paljoo. eli asteet millin välein. max nosto 10.6
mutta missään tapauksessa ei kannata mallia ottaa ☺
pete on sen kopan hankkinu ja varmaan juu englannista..
Re: PK 722 FIN
Posted: 17 Apr 2015, 19:53
by asassi
Vakionokissa nosto yläkuolokohdassa ~1.5-1.6mm, tuossa 2-3mm. Jos ajotetaan yläkuolokohdassa 2.5mm ja nokkien välinen kulma 106 astetta, niin keskialueelle tulee jotakin lisää, muttei paljoa, kun nosto lähes vakio. Pitäisi kiertää nopeammin ja kaasuvaste herkempi, kun vielä kovat nostajat. Sopii hyvin vakiomäntien kanssa. Nyt sitte vielä säädettävä hukkakipinäsytkä. Täytyy tulla ahvenistolle kuuntelemaan.
t, Ari
Re: PK 722 FIN
Posted: 17 Apr 2015, 20:04
by Mika Lindqvist
mitä tarkotat nokkienvälisellä kulmalla?
Re: PK 722 FIN
Posted: 17 Apr 2015, 20:28
by asassi
Imuventtilin huippunoston ja pakoventtiilin huippunoston välistä kulmaa. Se on välillä 103-112 astetta. Mitä pienempi tuo kulma on, sitä vähemmän aikaa venttiilit ovat samanaikaisesti auki ja kone vaatii kierroksia, jotta päästään tehoalueelle. Jos kulma on esim. 112 astetta, on tehoalue alhaalla. Nokan tekijä päättää tuon kulman. Nokan muoto vaikuttaa kanssa tähän asiaan. Nykynokissa imuventtiili usein halutaan avata nopeasti suureen nostoon ja sulkea nopeasti mahdollisimman myöhään. Saadaan parempi täytös.
t, Ari
Re: PK 722 FIN
Posted: 17 Apr 2015, 20:35
by Mika Lindqvist
no mutta nyt siitä päätän mä itte ku ne sijaitsee eri akseleilla
on vähän kinkkistä kikkailla vakio puristusten kans mut eessä olis vielä orkkisimun tarkka sulkukohoran mittaus ja sitte pittää kattoo paljo pittää ottaa männistä vekka vai vaihanko ne toisiin.
pieni nosto on sen takia että muu venakoneisto tulee jäämään orkkikseksi ja profiili muuttuu kovaksi kun haluan testata toimiiko paremmin kuin hydrot 130asteisella litkuöljyllä
Re: PK 722 FIN
Posted: 18 Apr 2015, 15:36
by asassi
XE-koneessa kulman voi tosiaan asetella haluamakseen säädettävillä nokkapyörillä. Tässä on kuitenkin semmonen ketjureaktio, et kun muuttaa nokkien välistä kulmaa ja vaihtaa nokat sekä nostajat, ei vakiosytkällä pääse oikein eteenpäin. Sytkän ennakkokäyrä olisi myös oltava säädettävä. Seuraavaksi alkaakin miettiä kaasareitten korvaamista ruiskulla, jotta säätäminen onnistuisi silläkin saralla. Seuraavaksi olisikin vuorossa kuivasumppuvoitelu ...
t, Ari
Re: PK 722 FIN
Posted: 28 Apr 2015, 20:06
by Mika Lindqvist
nyt tallille purkaa kone taas pois edestä. petehän tuossa muistuttelikin että kannattaa pykälät käyä lävitse ennenku niputtaa....
pykälät kyllä löytyy mutta kytkin ei pelaa joten ei muutaku jumppaamaan...