Page 2 of 9
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 23 Jan 2012, 04:07
by Jari Kauttonen
Turusta ainakin Delta autosta sai laakereita ja stefoja, mulla on vastaavat SKF numerotkin jossain paperissa. Joku täällä trokaili viton stefojakin...
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 06 Feb 2012, 00:10
by Antti Tuomainen
Kuvia lisätty
http://ss702projekti.vuodatus.net/
Oli Delta-auton hinnat sen verran suolaset, ettei antanu pörssi myöten sieltä tilata, samoin 4-5vko arvioitu toimitustaika ei oikein houkutellu. Ebayn kautta saksanmaalta laakerit tilauksessa perjantaiksi niitä jo odottelin vaan eipä saapuneet perille.
- moottorin kiinnikkeet paikallaan
- etutukivarret (taas) paikallaan
- Tasauspyörästön pinioni kasattu uusilla laakereilla (jatko odottaa nuita poskilaakereita)
- Vaihdevivusto, kaasuvaijeri ja kytkinvaijeri viritelty paikalleen
- Sähkökoteloa hahmoteltu ohjaamonpuolelle, alkuperäistäjohtosarjaa siirrelty parempaan asentoon
- Takavalot (pullukat) hankittu ja paikallaan, johtoja kaipailis
- Jarrulinjoja hahmoteltu paikalleen, etupää ok.
Homma jatkuu RallyDesign tilauksella ja edellisessä viestissä mainituilla haasteilla:
- kardaani
- bensatankki ja letkut
- taka-akseli
- sähköt
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 24 Feb 2012, 00:34
by Antti Tuomainen
Jaaha aika päivittää tietoja, kun on pitkästä aikaa jotain päivitettävää.
- Ladan perän poskilaakerit saapui vihdoin, niin sai perän kasaan. Vielä tarttee tarkistaa suoruus/oikoa
- Yammun alkuperänen bensapumppu löysi paikkansa tankin sisältä ja tankkikin jo takasin paikallaan
- Pakosarjaksi hahmottui lopulta 4-2-1, malli, moneen kertaan tuota tuli tosin ajatuksissa pyöritettyä
- Käsijarrusylinterille löyty kans paikka ja jarruputket veetty taka-akselin letkuja lukuunottamatta
- sähköt vedetty myös takavaloille ja keskikonsolin napeille
- RaceDac tiedonkeruu mokkula saapui tänään, en ole vielä ehtiny perehtyä
-
- kardaani edelleen tekemättä
- äänenvaimentimen tarttee (yammun oma ois mutta tarttee varmaan muokata)
- taka-akselin oikominen ja sovittelu paikalleen
- takajarrut
- sitte varmaan pääsiskin jo jäähdytysjärjestelmän kimppuun.
- Ratti ja pikakeskiö hakusessa (vinkkejä?)
Pelottavan äkkiä nuo päivät kalenterista katoavat! Toivottavasti muilla(kin) projektit etenee! Kohtahan se on rataleima-aika.
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 24 Feb 2012, 09:22
by Johan Svahn
Antti Tuomainen wrote:
- Ratti ja pikakeskiö hakusessa (vinkkejä?)
olen pitänyt soittaa siitä aiheesta

Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 26 Feb 2012, 13:04
by VP Partanen
Itse tilasin hot carssilta legendsin keskiön on pirun hyvä ja halpa tais olla alle 50e ja on helppo hitsata/pultata sierran rattiakselin päälle.
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 26 Feb 2012, 14:05
by tumpelo
Demon Tweeksillä oli hienoja ja todella pieniä formulakeskiöitä. En voinu vastustaa...
T
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 26 Feb 2012, 16:42
by Antti Tuomainen
Nuita legendsin keskiöitä ois kai ihan täällä kotikaupungissaki. Mutta oon kuullu siitä huonoaki palautetta.
Onko muilla kokemuksia? Onko niin hyvä että uskaltaa ostaa?
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 26 Feb 2012, 18:16
by Tomi Jutila
Antti Tuomainen wrote:Nuita legendsin keskiöitä ois kai ihan täällä kotikaupungissaki. Mutta oon kuullu siitä huonoaki palautetta.
Onko muilla kokemuksia? Onko niin hyvä että uskaltaa ostaa?
toi johaninkin kauppaama snap off on paras,se on täysin välyksetön eikä väljisty niinku muille käy vissiin jossainvaiheessa.mulla,jarkolla ja markulla on ainaskin ollu näitä hyviä.
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 27 Feb 2012, 00:44
by kippo
snap off on ainaskin hintansa väärti kiristyy käytössä ei väljenny eikä rupea klonksuun milloinkaan koska kaikki liitokset on kartioita jos kiinnitys liikkuu niin se vaan kiristyy etisestään
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 01 Mar 2012, 00:38
by Antti Tuomainen
Jaaha parin päivän leipomisen jälkeen jäähdytysletkut paikoillaan ja kone ekaa kertaa tulille ihan autossa paikallaan. Pröm pröm siitä kuulu hetken aikaa, niin ku pitiki.
MUTTA kone keitti ihan muutaman minuutin käynnin jälkeen. Mitä kokemuksia muilla on ollu? Onko normaalia vai onko syytä olettaa jonkun olevan pahasti pielessä? Huomioitavaa on että flekti ei ollu toiminnassa. Ja tokihan tuo yammun vesitilavuus on hyvinkin pieni. Mutta silti huolettaa, että onko edessä jotain isompiakin haasteita? Esim sökö vesipumppu tai päin persettä pähkäilty jäähdytys järjestelmä.
Kommentteja, yammu koneiden kanssa touhunneet??
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 01 Mar 2012, 00:49
by Mika Hirvonen
Ei sen ihan heti pitäisi lämmetä liikaa, jos kierrokset pitää maltillisena. Mulla ei tainut olla flekti ketaakaan päällä viimekaudella.
Jos keittää niin veikkaisin, että ilmatessa jäi ilmaa järjestelmään.
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 01 Mar 2012, 14:12
by Marko Leino
Viime viikolla sain kans vihdoinkin koneen ekaa kertaa käyntiin. Kaadoin näin aluksi pelkää vettä (tais olla vajaa 3litraa) järjestelmään ilman sen kummempaa ilmaamista ja ei ole vielä ainakaan lämmöt nousseet liiaksi. Flektikään ei ole lähtenyt pyörimään, päivittäin oon konetta käyttänyt. Onko letkut vedetty oikein ja toimiiko termari?
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 01 Mar 2012, 17:43
by Tomi Jutila
Mika Hirvonen wrote:Ei sen ihan heti pitäisi lämmetä liikaa, jos kierrokset pitää maltillisena. Mulla ei tainut olla flekti ketaakaan päällä viimekaudella.
Jos keittää niin veikkaisin, että ilmatessa jäi ilmaa järjestelmään.
joo,veikkaisin ilmavaivoja

tai vesilinjoissa joku pukki.kyllä toi kestää käyttää tyhjää vartin ennenkun alkaa lämpeneen liiaksi
itte oon ilmannu kaasari r1 koneen nostamalla keulaa,täyttämällä syylärin (clio) ylänurkasta letkulla ja tietty paisarista,ilmaa olen päästellyt vapautuneesti termostaattikotelon pikkuletkusta konetta käytellen.
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 02 Mar 2012, 10:42
by Antti Tuomainen
Kiitoksia kommenteista. Eilinen rimpuilu talissa tuotti sen verran tulosta, että nyt lämpöjen käyttäytyminen vaikuttaa suht normaalilta. Tosin vartti vaikuttaa silti pitkältä ajalta. Moottoripyörä-porukat kommentoi tämän olevan ihan normaalia, siis että ruiskukone lämpeää nopeammin kuin kaasari.
Virhe1: Yritin ensin kasata järjestelmän vain tulppaamalla vesipumpun ilmausletkun (termostatti - syyläri). Ajatuksena oli että järjestelmään liitetty paineellinen paisuntasäiliö riittäisi varmistamaan vesipumpun vedensaannin (pikkuletku Termostaatti - vesipumppu). Edellispäivän ongelmien jälkeen liitin tuon viimeisenkin letkun järjestelmään ja samalla huomasin Virhe2, että paisuntasäiliöstä on avoin yhde ulkoilmaan, eli ei kerää painetta => nyt fiksattu. Näillä muutoksilla lämpöjen käyttäytyminen vaikuttaa suht normaalilta, noin viiden minuuutin käytön jälkeen sekä kone että syyläri oli samassa lämmössä noin 105astetta, ilman kiehumista. Flektin asennuksen jälkeen toi homma pitäs siis olla pulkassa.
Re: SS702 - Uusi elämä
Posted: 02 Mar 2012, 23:13
by KakeK
Juu silloin kuulostaa hyvältä jos syylärin lämmöt lähellä konetta. Mut aika nopeaa kerää kummiski lämmöt jos viides minuutis lämmöt 105. No kesä näyttää onko jäähyt kunnos
