
Taka-akseli (hitsaus, vetely ja kiinnitysten asennus kulma?)
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Re: Taka-akseli (hitsaus, vetely ja kiinnitysten asennus kul
Kyllä ilman iskareita kanitusta löytyy mutta liikkeen pitää olla aika pitkä. Locostin joustoilla ei kovin helposti kani vaikka oliski hienosäätöä varsis. Mahtaa puslalinkeillä olla kanitukset kovempia ja vikurointia havaittavissa
Nimimerkillä joskus klenuuttanu banjoa ees taas.

Re: Taka-akseli (hitsaus, vetely ja kiinnitysten asennus kul
Paljonkos sulla on ylä-ja alatukivarsien pituusero? (Tai näähän on varmaan salaista tietoa...)KakeK wrote:Kyllä ilman iskareita kanitusta löytyy mutta liikkeen pitää olla aika pitkä. Locostin joustoilla ei kovin helposti kani vaikka oliski hienosäätöä varsis. Mahtaa puslalinkeillä olla kanitukset kovempia ja vikurointia havaittavissaNimimerkillä joskus klenuuttanu banjoa ees taas.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Taka-akseli (hitsaus, vetely ja kiinnitysten asennus kul
noita korvakkeiden murtumisia ei ole esiintynyt mopoissa vaan autoissa joissa pitkälti yli 200hv.multanen wrote:Tämän puhtaasti teoreettisen vikuroinnin lisäksi voisi myös mennä takatuennasta jotain rikki, olikos täällä jollain semmonen tapaus? Kun tulee nivelille mahdoton liikerata niin jostain antaa periksi.Tomi Jutila wrote: mitä vikurointia,locosteissako...äläs kuule ny
En usko että muutama milli tukivarsien pituuksissa vaikuttaa mutta luulisiin että senttien ero jo alkaisi kanittaa.
nyttemminhän linkkien etupäihin suositellaan täyspitkiä korvakkeita,muistaakseni murtuneet olleet ns lyhyitä
puslilla toi takaakseli on mielestäni katastrofaalinen

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Taka-akseli (hitsaus, vetely ja kiinnitysten asennus kul
Kyllä Locostin ihan hyvin puslilla saa toimimaan.
Ei tullut mieleen, että erimittaiset linkit aiheuttaisivat kanitusta. Äkkiä mietittynä asia varmaan on niin.
Se on tiedossa, että kestävyyden kannalta, linkkien olisi hyvä olla, samansuuntaisia.
Pitäisi jossain vaiheessa kokeilla noita linkkejä eri asennoissa. Täksi kaudeksi nostettiin etupäitä reikää ylemmäs. 2008-2010 mentiin kirjan mukaisilla kiinntyspisteillä.
Ei tullut mieleen, että erimittaiset linkit aiheuttaisivat kanitusta. Äkkiä mietittynä asia varmaan on niin.
Se on tiedossa, että kestävyyden kannalta, linkkien olisi hyvä olla, samansuuntaisia.
Pitäisi jossain vaiheessa kokeilla noita linkkejä eri asennoissa. Täksi kaudeksi nostettiin etupäitä reikää ylemmäs. 2008-2010 mentiin kirjan mukaisilla kiinntyspisteillä.