Vähän myöhässä tämä meidän raportti.
Oli hieman aikataulutusongelmaa lähdön kanssa, joten päästiin liikkeelle 12 tuntia myöhässä.
Melkein perille päästiinkin, eli 8km päähän radasta kun motorhomeesta puhkesi eturengas, eikä vararengas tietenkään tullut mukaan.
Noooh, aamusella saapui Markku ja hoiti meille tunkin jonka kanssa saatiin sitten vehkeet vihdoin radalle.
Myöhästyttiin vapaista harjoituksista mutta kerettiin aika-ajoon.
Aika-ajoon lähtiessä saavutettiin ensimmäinen tavoite, eli molemmat autot yhtäaikaa radalla.
Johtuen kaikenlaisesta hässäkästä, jäi mun auto tankkaamatta ja bensa alkoi varoitella loppumisesta.
Kokemukseen nojaten, ajattelin sen kestävän hienosti varikolle, kunhan oikaisen katsomon kohdalta oikotieltä.
Enpähän muistanut että mun autossa oli vara kaasarit joihin oli laitettu yli 200 suuttimet, joten bensaa kului ihan eri malliin kuin normaalisti, auto jämähti erittäin noloon paikkaan juuri suoran päähän pahimmoilleen kohdalle johon ajolinja osuu jos jarrutus menee pieleen.
Yritin työntää autoa kun muita ei näkynyt olevan tulossa, mutta lippumies hätisti mut pois.
Siinä sitten ihailin kun locostin etu ja takapuolelta suhahteli autoja hiekalle, tuurilla kukaan ei osunut.
Ernolla oli bensanpaine ongelmia johtuen viallisesta regusta, joten hänkään ei saanut oikein puhdasta suoritusta.
Ensimmäiseen lähtöön valtasimme parhaat paikat takarivistä

Ernon auto pomppasi uusien renkaiden ansiosta (kiitos tumpelo) hienosti viivalta, mulla oli vähän hitaampaa kun on nuo renkaat paistettu vuonna 2006, eli ei ihan älyttömästi pitoa.
Oli ihan kivaa ajella ja kokeilla miten sadekelillä uskaltaa korpuilla renkailla etsiä rajoja, no aika varovainen sai olla.
Ajettiin erittäin hyvää kisaa 760 kanssa ja kastelin itseni oikein kunnolla ahnehtiessa lätäkön yli yhdessä mutkassa.
Jossain 6-7 kierroksen tienoilla kanttarin ylityksen jälkeen alkoi taka-akseli heilua huolestuttavan paljon. Päättelin että panhardin kiinnike tai unibal on varmaan irti tai rikki. Päätin kuitenkin ajella loppuun. Erno keskeytti kierroksella 8 kun tyhjäkäyntiruuvi tärisi niin ylös, että tyhjäkäynti oli jossain 6000 nurkilla ja ajaminen jarrua vasten kävi auton ja miehen voimille. Omassa autossani oli lopulta sitten koko vasemman puolen linkkitorni revennyt hitsauksista irti, virran puutetta!
Illalla korjasimme autot.
Seuraavan päivän kisassa jatkoimme pulttien irti täristämistä.
Ajoimme tosi hyvää kisaa Kellosalon ja Ernon kanssa. Sai olla tosi skarppina ja ajaa koko ajan ihan limitillä kun pitoa ei oikein ollut edessä tai takana.
Viimeisellä kierroksella Ernolta irtosi vasemman puolen alempi linkki ja sain kuitattua hänestä ohi.
Kumpikin Bogeyauto kuitenkin ruutulipulle ja suht ehjänä ja kokonaisena!!
Isot kiitokset kaikille kanssakilpailijoille.
Erityisesti Markulle valtavasta avusta radalle pääsyn kanssa ja Tomille suuttimien lainasta (laita osoite niin pistän ne postiin) ja tietty Mikalle ammattimaisesta asiakaspalvelusta
Terveisin
Mika
ps. kävin vielä sulattamassa loput noista vanhoista Mediumeista Ahvenistolla eilen, nyt alkaa olla loppu.
pari vikaa sain ajettua taas ulos, pieniä mutta rasittavia.