Page 2 of 2
Posted: 07 Nov 2008, 15:08
by Mika Hirvonen
Golf niinkuin kolopallo vai kansanauto?
Otat sellasesta sen sähkömoottorin + akut ja teet Suomen ekan hybridi Locostin.
Posted: 07 Nov 2008, 15:12
by hege
Kulkee nimellä "Mini dune buggy 14" steering rack". Sen näköinen ettei sitä kehtaa mihinkään lasten mönkijää tai golfautoa nopeampaan autoon laittaa.
Posted: 07 Nov 2008, 15:40
by multanen
Ostin aluksi omaan projektiini tuommosen minihammastangon. En kummiskaan laita sitä kun on niin rimpula.
Nyt hankin 2:1 steering quickenerin käytettynä. On varmaan jostain Nascar-autosta peräisin ja julman iso ja painava. Laitan varmaan aivan liian pitkän Nissanin hammastangon ja tämän quickenerin. Rattiin tulee n. 1.8 kierrosta (tai tulisi jos en rajoittaisi kääntösädettä, ottaa muuten renkaat jarruletkuihin kiinni). Ratiksi tulee joku epäsymmetrinen 250-270mm kippura.
EDIT: Eikun vakaajatankoon ottaa jarruletkut kiinni eikä renkaisiin.
Re: ratti
Posted: 31 Jan 2010, 22:28
by Marko
Ei ole noista ratin pikalukituksista hajuakaan niin osaisiko joku sanoa miten
tämä Wilwoodin pikalukitus toimii/tulee rattiakseliin kiinni. Keskiö hitsaamalla kiinni? Kyseessä normaali sierran rattiakseli. Ja pitääkö mallin olla 3/4" vai 5/8"?
Re: ratti
Posted: 31 Jan 2010, 23:02
by Mika Hirvonen
weld on= hitsattava
Mulla on 3/4"
Re: ratti
Posted: 31 Jan 2010, 23:03
by hege
Wilwoodin kiinnityksestä löytyy parempia kuvia netistä, esim.
http://www.jegs.com/i/Wilwood/950/270-2016/10002/-1
Toi teräksinen mutterin näköinen osa hitsataan yleensä rattiakseliin kiinni.
Jotkut noista halpispikakiinnityksistä on ihan surkeita, jotkut taas tosi hyviä. Huonot pikakiinnitykset saa ohjauksen tuntumaan siltä kuin ois unohtanu kiristää ruuveja. Eiköhän porukka liity mukaan keskusteluun ja kerro mitä omissa autoissa käytetään ja miten ne toimii.
Hyvät ja kalliit on kartiokiinnityksellä, ne ei väljisty vaikka kuluvatkin. Tollaset mutterityyliset väljistyy käytön myötä. Hyvä pikakiinnitys on esim:
http://rothsport-racing.com/Products/Ch ... ingHub.htm
Hinta vaan on eri kuin 20 puntaa...
Omissa autoissa jätettiin pikakiinnitys pois, päästään pois ohjaamosta ilmankin eikä haluttu väljää ohjausta.
Re: ratti
Posted: 01 Feb 2010, 12:23
by mäkkäri
Eikös ohjausosien hitsaus oo kiellettyä?
Re: ratti
Posted: 01 Feb 2010, 12:45
by Jari Kauttonen
Mulla on tuo:
http://www.hm-osatuonti.fi/upload/view_ ... ICKRWTCC6F
Toimii kuin junan vessa, tai siis ainakin vielä kun ei ole tosi toimissa ollut.
Mun mielestäni toi pikairroitus keskiö on sallittu hitsattavaksi ihan oikein FIAN säännöissäkin??

Re: ratti
Posted: 05 Feb 2010, 09:22
by Johan Svahn
Minä käytän Snap Off Trumpassa ja monessa Locosteissa on sama keskiö. Sen Ovh hinta on siinä 200 euron paikkeilla
Se on hyvä ja ei löysty!
http://www.mhstyling.se/interior/rattna ... 29093.html
tuolta näkee minkä näköinen keskiö on. Niitä löytyy kahta eri malleja. Locosteissa on malli joka kiinnitetään ratti akseliin mutterilla. Eli voi käyttää escortista ratti akselia ja keskiö sopii spooreihin.
Saan kyllä lisää niitä jos joku haluaa

Re: ratti
Posted: 05 Feb 2010, 10:05
by kippo
vanhassa autossani oli tollainen. tuo on kyllä todella hyvä ei löysty milloinkaan koska kaikki kiinnitys pinnat on kartioita kiristyy vain ajon aikana
voisin kyllä ottaa yhden tollaisen
Re: ratti
Posted: 05 Feb 2010, 17:34
by Tomi Jutila
juu,suosittelen kans.
Re: ratti
Posted: 19 Jul 2012, 14:50
by Marko Leino
Onko tästä rattikeskiöstä kokemusta? Tässä olis spoorit, ei mutterityyppinen.
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... 8lg06kh9e6
Sama löytyy alimmaisesta kuvasta
http://mail.dalhems.com/stylingsidor/quickbos1.html
Re: ratti
Posted: 19 Jul 2012, 15:12
by Mika Hirvonen
Formulassa on tomonen tähtimäinen ja se vaikuttaa asialliselta. Siinä on yksi leveämpi spoori joka pakottaa ratin aina samaan asentoon.
Mulla ei ole mitään ongelmia päästä autoon/sta vaikka ratti on kiinni. Locostissa mulla on kiinteä napa ja Formulassakaan ei rattia tule irroitettua. Tietenkin ruumiinrakenne ja ratin koko vaikuttaa asiaan.
Re: ratti
Posted: 19 Jul 2012, 16:22
by Tomi Jutila
osta snap-off niin ei tarvii arvailla