Ladan perä
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Ron Champion
Re: Ladan perä
Joo mä laitan Mika sulle myös.
Nyt tässä hiukan selvitellyt osien saatavuuksia. Alkup laakereita ei löydy kuin pinjon pyörään. Tasauspyörästön poskilaakerit korvaava SKF on numeroltaan 639114 jos joku sattuu tietoa tarvimaan.
Päivittelen tilannetta kun saan osia haalittua, tarkoitus on uusia kaikki laakerit ja stefat mitä tuolta löytyy.
Nyt tässä hiukan selvitellyt osien saatavuuksia. Alkup laakereita ei löydy kuin pinjon pyörään. Tasauspyörästön poskilaakerit korvaava SKF on numeroltaan 639114 jos joku sattuu tietoa tarvimaan.
Päivittelen tilannetta kun saan osia haalittua, tarkoitus on uusia kaikki laakerit ja stefat mitä tuolta löytyy.
-
- Ron Champion
No perkale, onhan tämäkin keksitty: https://docs.google.com/fileview?id=0B2 ... y=CNDA9_AF
Eli tuolta saa vapaasti käydä kopioimassa pdf tiedoston jossa on tuo maaginen laatokan perä osanumeroineen.
Eli tuolta saa vapaasti käydä kopioimassa pdf tiedoston jossa on tuo maaginen laatokan perä osanumeroineen.

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
kyllä ainaskin kemorassa (ja jurvassa?)porukkaa lappaa kahtapuolen ohitte suoralla jos et lykkää rajotinta eläkkeelle...Jari wrote:Eipä taida olla pelkoa että porukka ohi tulee suorilla.Tomi wrote:muista pitää takasumuvalo päällä kuivallakin kelillä ettei porukka tuu ylitte suorilla
Juu kemoran nopeuksista että banaanin arvoinen suoritus on tavoitteena ens kesälle. Tomi laittoi haastetta.
-
- Ron Champion
Eipä taida sielläkään tulla vaikka rajariin ei ole kajottu.Tomi wrote:kyllä ainaskin kemorassa (ja jurvassa?)porukkaa lappaa kahtapuolen ohitte suoralla jos et lykkää rajotinta eläkkeelle...Jari wrote:Eipä taida olla pelkoa että porukka ohi tulee suorilla.Tomi wrote:muista pitää takasumuvalo päällä kuivallakin kelillä ettei porukka tuu ylitte suorilla

-
no siinätapauksessa sun pitää ajaa niiinpaljon muita edellä tai perässä että 174 riittää kun muut posottaa +190
-
- Ron Champion
Tai sitten mulla vaan kulkee tuo kovempaa kun tuon 174 voishan tuossa noinkin käydä?Tomi wrote:no siinätapauksessa sun pitää ajaa niiinpaljon muita edellä tai perässä että 174 riittää kun muut posottaa +190

-
no totta munassa,toivottavasti.Jari wrote:Tai sitten mulla vaan kulkee tuo kovempaa kun tuon 174 voishan tuossa noinkin käydä?Tomi wrote:no siinätapauksessa sun pitää ajaa niiinpaljon muita edellä tai perässä että 174 riittää kun muut posottaa +190
eiköhän jokaisella ole vapaa millä välsällä ajaa
jos jarilla on jokin ässä hihassa kulkuun
tai ei sitten vaan haluu ajaa kovempaa
ei vissiin jarikaan ole ensimmäistä autoa tekemässä

jos jarilla on jokin ässä hihassa kulkuun

tai ei sitten vaan haluu ajaa kovempaa

ei vissiin jarikaan ole ensimmäistä autoa tekemässä

-
juu ei kannata ajaa kahtamarkkaa,tuulee niin ikävästi jo muniin saakka.kippo wrote:tai ei sitten vaan haluu ajaa kovempaa![]()
-
- Ron Champion
Joo o takasin asiaan, tuollainen löytyi tänään:
http://www.ladaworld.com/product_info.p ... ucts_id=47
Eli laatokkaan Torsen lukkoja alennuksella Tanskasta, ihan meinasin jos joku tarvii...
EDIT: Melko hieno nettiosoite? LADAWORLD!! Tuo jos joku herättää kunnioitusta piireissä
http://www.ladaworld.com/product_info.p ... ucts_id=47
Eli laatokkaan Torsen lukkoja alennuksella Tanskasta, ihan meinasin jos joku tarvii...

EDIT: Melko hieno nettiosoite? LADAWORLD!! Tuo jos joku herättää kunnioitusta piireissä

-
hyvä kuva,ny tiijän millanen toi torseeni on,eiks kitkalukko ole vähä niinku mopon kytkin?
onks sitten ebayssa kaupattu trans/lsd tommonen torseeni
onks sitten ebayssa kaupattu trans/lsd tommonen torseeni
-
- Site Admin
lsd=limited slip differential eli kitkalukko. Torsen on eri juttu. Torsen on periaatteessa käänteinen avoin tasauspyörä.
-
- Ron Champion
Nyt kysymys öljyistä.
Eli tuo lukkoyksikkö mikä minulla käytössä on tyypiltään kartiolukko. Perän kasaaja ei ollut varma mitä öljyä pitäisi laitta, joten kyselen nyt täältä millä öljyillä täällä ajellaan. Eli kyseessä siis laatokan perä ja mulla siinä kiinni fiatin lukko. Pitääkö öljy olla LS tyyppistä vai mitä? Mitä lukkoja muilla ja mitä öljyä perässä?
Eli tuo lukkoyksikkö mikä minulla käytössä on tyypiltään kartiolukko. Perän kasaaja ei ollut varma mitä öljyä pitäisi laitta, joten kyselen nyt täältä millä öljyillä täällä ajellaan. Eli kyseessä siis laatokan perä ja mulla siinä kiinni fiatin lukko. Pitääkö öljy olla LS tyyppistä vai mitä? Mitä lukkoja muilla ja mitä öljyä perässä?
-
foordi perä kitkalla ja red linen heavyllä oon ajanu eikä mitään ihmeempää ollu.