Page 2 of 10

Re: Ladan perä

Posted: 04 Nov 2010, 10:09
by Jari Kauttonen
Joo mä laitan Mika sulle myös.

Nyt tässä hiukan selvitellyt osien saatavuuksia. Alkup laakereita ei löydy kuin pinjon pyörään. Tasauspyörästön poskilaakerit korvaava SKF on numeroltaan 639114 jos joku sattuu tietoa tarvimaan.
Päivittelen tilannetta kun saan osia haalittua, tarkoitus on uusia kaikki laakerit ja stefat mitä tuolta löytyy.

Re: Ladan perä

Posted: 04 Nov 2010, 10:23
by Jari Kauttonen
No perkale, onhan tämäkin keksitty: https://docs.google.com/fileview?id=0B2 ... y=CNDA9_AF

Eli tuolta saa vapaasti käydä kopioimassa pdf tiedoston jossa on tuo maaginen laatokan perä osanumeroineen. :wink:

Re: Ladan perä

Posted: 04 Nov 2010, 17:52
by Tomi Jutila
Jari wrote:
Tomi wrote:muista pitää takasumuvalo päällä kuivallakin kelillä ettei porukka tuu ylitte suorilla :wink:
Eipä taida olla pelkoa että porukka ohi tulee suorilla. :roll:
kyllä ainaskin kemorassa (ja jurvassa?)porukkaa lappaa kahtapuolen ohitte suoralla jos et lykkää rajotinta eläkkeelle...

Re: Ladan perä

Posted: 04 Nov 2010, 18:34
by KakeK
Juu kemoran nopeuksista että banaanin arvoinen suoritus on tavoitteena ens kesälle. Tomi laittoi haastetta.

Re: Ladan perä

Posted: 04 Nov 2010, 22:28
by Jari Kauttonen
Tomi wrote:
Jari wrote:
Tomi wrote:muista pitää takasumuvalo päällä kuivallakin kelillä ettei porukka tuu ylitte suorilla :wink:
Eipä taida olla pelkoa että porukka ohi tulee suorilla. :roll:
kyllä ainaskin kemorassa (ja jurvassa?)porukkaa lappaa kahtapuolen ohitte suoralla jos et lykkää rajotinta eläkkeelle...
Eipä taida sielläkään tulla vaikka rajariin ei ole kajottu. :roll:

Re: Ladan perä

Posted: 05 Nov 2010, 06:59
by Tomi Jutila
no siinätapauksessa sun pitää ajaa niiinpaljon muita edellä tai perässä että 174 riittää kun muut posottaa +190

Re: Ladan perä

Posted: 05 Nov 2010, 08:58
by Jari Kauttonen
Tomi wrote:no siinätapauksessa sun pitää ajaa niiinpaljon muita edellä tai perässä että 174 riittää kun muut posottaa +190
Tai sitten mulla vaan kulkee tuo kovempaa kun tuon 174 voishan tuossa noinkin käydä? :roll:

Re: Ladan perä

Posted: 05 Nov 2010, 16:53
by Tomi Jutila
Jari wrote:
Tomi wrote:no siinätapauksessa sun pitää ajaa niiinpaljon muita edellä tai perässä että 174 riittää kun muut posottaa +190
Tai sitten mulla vaan kulkee tuo kovempaa kun tuon 174 voishan tuossa noinkin käydä? :roll:
no totta munassa,toivottavasti.

Re: Ladan perä

Posted: 05 Nov 2010, 18:22
by kippo
eiköhän jokaisella ole vapaa millä välsällä ajaa :shock:

jos jarilla on jokin ässä hihassa kulkuun :?: :idea:

tai ei sitten vaan haluu ajaa kovempaa :?:

ei vissiin jarikaan ole ensimmäistä autoa tekemässä 8)

Re: Ladan perä

Posted: 05 Nov 2010, 19:30
by Tomi Jutila
kippo wrote:tai ei sitten vaan haluu ajaa kovempaa :?:
juu ei kannata ajaa kahtamarkkaa,tuulee niin ikävästi jo muniin saakka.

Re: Ladan perä

Posted: 05 Nov 2010, 19:39
by Jari Kauttonen
Joo o takasin asiaan, tuollainen löytyi tänään:

http://www.ladaworld.com/product_info.p ... ucts_id=47

Eli laatokkaan Torsen lukkoja alennuksella Tanskasta, ihan meinasin jos joku tarvii... :roll:

EDIT: Melko hieno nettiosoite? LADAWORLD!! Tuo jos joku herättää kunnioitusta piireissä ;)

Re: Ladan perä

Posted: 05 Nov 2010, 20:37
by Tomi Jutila
hyvä kuva,ny tiijän millanen toi torseeni on,eiks kitkalukko ole vähä niinku mopon kytkin?
onks sitten ebayssa kaupattu trans/lsd tommonen torseeni

Re: Ladan perä

Posted: 06 Nov 2010, 01:39
by Mika Hirvonen
lsd=limited slip differential eli kitkalukko. Torsen on eri juttu. Torsen on periaatteessa käänteinen avoin tasauspyörä.

Re: Ladan perä

Posted: 09 Dec 2010, 15:32
by Jari Kauttonen
Nyt kysymys öljyistä.
Eli tuo lukkoyksikkö mikä minulla käytössä on tyypiltään kartiolukko. Perän kasaaja ei ollut varma mitä öljyä pitäisi laitta, joten kyselen nyt täältä millä öljyillä täällä ajellaan. Eli kyseessä siis laatokan perä ja mulla siinä kiinni fiatin lukko. Pitääkö öljy olla LS tyyppistä vai mitä? Mitä lukkoja muilla ja mitä öljyä perässä?

Re: Ladan perä

Posted: 09 Dec 2010, 17:58
by Tomi Jutila
foordi perä kitkalla ja red linen heavyllä oon ajanu eikä mitään ihmeempää ollu.