Taka akseleista
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Ron Champion
Mites ihmiset on noita takajarruja tehneet?
Säännöissähän on että käsijarru pitää olla (Kuka lie rallikuski nämäkin säännöt laatinut? )
Tuossa kun tavailin niin osalla on Saabin satuloita, eikös noissa ole mekaaninen levyyn vaikuttava käsijarru?
Entäs nestekäyttöinen jarru? Onko joku sellaisia tehnyt?
Säännöissähän on että käsijarru pitää olla (Kuka lie rallikuski nämäkin säännöt laatinut? )
Tuossa kun tavailin niin osalla on Saabin satuloita, eikös noissa ole mekaaninen levyyn vaikuttava käsijarru?
Entäs nestekäyttöinen jarru? Onko joku sellaisia tehnyt?
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
-
- Ron Champion
-
- Ron Champion
No jos nyt miettii niin tehdäänhän vauhtiraudasta mm. lentokoneet, nopeat laivat, nopeat junat, autojen akselistot. Kyllä tuon alumiinin väsyminen on sykleissä samaa luokkaa ihan perus rakenne teräksen kanssa, tärkeintä on huomioida hitsaus, parhaan tuloksen saat kun löydät samaa seosta olevaa matskua mistä teet korvat ja sitten vielä samaa seosta langaksi hitsaukseen.
Silloin pitäisi tulla jo priimaa
Kyllä mä luulen että esim. jollain kattirunkoisella nopealla autolautalla on rakenteissa kovemmat rasitukset kuin jossain neppiksessä jossa on 200hv ja runtataan radalla menemään.
Mä olen jo kauan ihmetellyt mikä epäluulo ihmisillä on noita vauhtirautoja kohtaan??? Olihan tuo alumiinikin eksoottinen materiaali 20 vuotta sitten. Muistan kun joskus meilläkin katkesi saalinki purjeveneen mastosta, löytyi paikkakunnalta 1 ainoa hitsauskone jolla sai alumiinia hitsattua, sekin oli niin iso että piti kuorma autolla tuoda paikalle, lisäksi oli vain 1 ihminen joka osasi konetta käyttää / alumiinia hitsata. Nykyään kuitenkin esim AC/DC tigin saa jo kelvollisen 1500€:llä tuolla lykkää kummasti alumiinia menemään. Jos hiukankin on tigillä hitsannut niin parin koepalan jälkeen huomaa että ei se alumiini sen ihmeempää hitsata ole kuin rauta.
Paa vauhtirauta perä vaan paikalle. Jos tulee ongelmia hitsauksen saannin kanssa niin lähetä vaikka MH:lla mulle niin hitsaan sulle kiinnikkeet siihen.
Silloin pitäisi tulla jo priimaa

Kyllä mä luulen että esim. jollain kattirunkoisella nopealla autolautalla on rakenteissa kovemmat rasitukset kuin jossain neppiksessä jossa on 200hv ja runtataan radalla menemään.
Mä olen jo kauan ihmetellyt mikä epäluulo ihmisillä on noita vauhtirautoja kohtaan??? Olihan tuo alumiinikin eksoottinen materiaali 20 vuotta sitten. Muistan kun joskus meilläkin katkesi saalinki purjeveneen mastosta, löytyi paikkakunnalta 1 ainoa hitsauskone jolla sai alumiinia hitsattua, sekin oli niin iso että piti kuorma autolla tuoda paikalle, lisäksi oli vain 1 ihminen joka osasi konetta käyttää / alumiinia hitsata. Nykyään kuitenkin esim AC/DC tigin saa jo kelvollisen 1500€:llä tuolla lykkää kummasti alumiinia menemään. Jos hiukankin on tigillä hitsannut niin parin koepalan jälkeen huomaa että ei se alumiini sen ihmeempää hitsata ole kuin rauta.
Paa vauhtirauta perä vaan paikalle. Jos tulee ongelmia hitsauksen saannin kanssa niin lähetä vaikka MH:lla mulle niin hitsaan sulle kiinnikkeet siihen.
Re: Taka akseleista
Täh, eikös kaikki kilpamoottorit kierräkkään yli kymppiä?
Umpelo
Umpelo
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
kyllähän niiden vissiin pitäs mutta ei vissiin tässä luokassa kun äänestettiin että jatketeen vakio alakerroilla 

Riittääkö 3.9 välitys R1:n koneelle hyvin pidemmillä suorilla vai loppuuko meno kesken? Meneekö 3.54 jo turhan pitkäksi? Kuinka paljon R1 suunnilleen 6-vaihteella jaksaa kiertää?
Marko
0415024946
0415024946