Page 2 of 8

Posted: 18 Nov 2008, 15:08
by multanen
hege wrote: Oli ehkä ihan hyvä että sääntöihin tehtiin kuvat mitä putkea rungossa saa missäkin käyttää. Meillä melko lahjakkaasti sotkettu pyöreät ja neliöputket keskenään. Menee 8 putkea vaihtoon per runko. Näköjään meilläkin toi luetun ymmärtäminen vaikeeta.
Mulla on kanssa projektissa paljon väärää putkea väärässä paikassa (ja myös jää silleen).
Ronin kirjassa on mukava jekku: Pääosin 20x20mm putkien koodit on pienellä kirjaimella ja 25x25 isolla. Sitten on pari poikkeusta...

Posted: 18 Nov 2008, 16:04
by hege
multanen wrote:Mulla on kanssa projektissa paljon väärää putkea väärässä paikassa (ja myös jää silleen).
Hä? Eiks tarviikaan tehdä sääntöjen mukaista koria?

Mulla ei ollu tollanen fiilis kun tarkastin meidän runkoja, enemmänkin hävetti kun en oo tarpeeksi tarkkaan lukenut ohjeita. Vaikee olla vihainen kun en voi syyttää ketään muuta kuin itteäni.
Pakko noi on korjata...

Mikäli kirjassa on poikkeuksia ja ne muuttaa sääntöjen piirrustuksia rungon putkista, niin ois kiva tietää. Noi nykyiset kuvat (15 ja 16) pitäis olla oikein.

Posted: 18 Nov 2008, 16:19
by markku
kirjassa on aika selvä katkaisulista putkista auto tehdään niiden mukaan. hegen nettiin laittamien kuvien mukaan mennään. aikaa autojen lailliseksi tekemiseen on riittävästi kaikilla. todennäköisesti KAIKKI autot katsastetaan uudestaan kun on esitetty että kaikki autot on laittomia jostain päin. nuuskitaan tarkempaan. laitetaan nyt kerralla kaikki vanhat autot laillisiksi niin uusienkin on oltava sit laillisia.

Posted: 18 Nov 2008, 21:21
by pasi.t
:oops: eipä taida löytyä montakaan laillista autoa, ei anakaan vanhoja autoja jotka olisi täysin laillisia tulevilla säännöillä. kiitokset hegelle urakasta, joka olet paininnut kuvien kanssa, auttaa selventämään tilanteita tälläiselle tavallisellekkin tampiolle.

Posted: 19 Nov 2008, 00:51
by Jari Kauttonen
Mullapa löytyy 2 runkoa ilman tunneleita jotka on vielä (ainakin) säännöissä 8)
Tosiaan Hegelle kiitokset uusista säännöistä ja kuvista.
Ihmettelen vaan tuota painolaskelmaa vielä, mun mielestäni se oli oikein ainakin ekassa versiossa :shock: :?:
Vai enkö vaan huomannut???
No kunhan kotiutuu taas joskus niin homma jatkuu eteenpäin.
Ja kyllä, kannatan tuota Markun ajatusta "katsastaa" kaikki autot uudestaan sääntöjen mukaaan. En vain siksi että oma on vielä vaiheessa, vaan siksi että saadaan kaikki sitten samalle viivalle ilman omia tulkintoja tai herrasmies sopimuksia. Säännöt on sääntöjä!
Ymmärrän kuitenkin täysin niitä ketkä on ajanut sääntöjen mukaisilla autoilla ja nyt edessä on muutoksia, mutta jos yhteneväisiä sääntöjä ei noudateta niin luulen että tämän lajin taru on melko lyhyt :?:

Posted: 19 Nov 2008, 11:51
by Johan Svahn
Minä en anna runkonumeroita jos ei auto ole sääntöjen mukainen :!: :!:

Posted: 19 Dec 2008, 18:35
by KakeK
Koneesta savut otettu ja piikkipyörät hommattu :D . Vaikuttais vahvasti että lopputalvesta jäällä testataan ekan kerran..ja nappistartti pelittää :)
Antaa muutes yllättävästi lisämotivaatiota projektiin kun kuulee auton käyvän.

Re: Locost KK???

Posted: 17 Jan 2009, 11:02
by KakeK
Runko maaliin parin viikon sisällä. Sitten alkaa armoton kasaaminen ja pellitys. :D . Runkoputket modattu kirjan mittoihin jne...

Re: Locost KK???

Posted: 18 Jan 2009, 13:27
by hege
Hyvä!

Tää vaatii kuvia kehiin, varsinkin kun ne on uuden foorumin kanssa niin helppo lisätä.

Re: Locost KK???

Posted: 31 Jan 2009, 23:48
by KakeK
Runko väreissä. Kuvia tulossa kehiin. 8)

Re: Locost KK???

Posted: 01 Feb 2009, 09:56
by hege
Ei näy kuvat...

Re: Locost KK???

Posted: 01 Feb 2009, 11:09
by KakeK
Kuinkas toi kuvien laitto onnistuu? Ei siirry ainakaan liitetiedostona alta.
Onkahan kuvan koolla maksimi koko?

Re: Locost KK???

Posted: 01 Feb 2009, 20:15
by Mika Hirvonen
Mulle tullee "En voinut siirtää liitetiedostoja ./files/27_1b51cdd49ea6cabe9f6cc7fc0dc11129" virhe, kun eritin liittää kuvan.

Re: Locost KK???

Posted: 01 Feb 2009, 21:13
by KakeK
Sama mulla :shock:

Re: Locost KK???

Posted: 05 Feb 2009, 23:59
by KakeK
Pellitys menossa..