710 FIN
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: 710 FIN
Mulla kaikki pellit 1,5mm puolikovaa paitsi takakontti, joka on 1,25mm. Jos nyt vääntäisin konepellin ja takakontin, niin valitsisin ohuemman pellin.
Re: 710 FIN
Meillä 2mm kyljet ja takakontti toisessa 1,5mm ja toisessa 1mm. 1mm hinnat alkaen alumiini on sata kertaa helpompaa vääntää kuin 1,5mm merialumiini. Selkänojapelti on kummassakin 1,5mm..RSVmake wrote:Kiitoksia, kysellään tuolta Halomalta.
Minkä paksuisesta ootte tehneet noita paneleita? Alastarolla kyselinkin mut en enää muista oliko se 1mm vai 1.5mm...Tietty 1mm helpommin taivuteltavissa
Kardaanitunnelit ja tulipellit on meillä terästä.
Toi sun runkos vähän arvelluttaa...

Kyseinen kuva on ok.RSVmake wrote:Jotta homma etenis niin mikä on virallinen Locost kanta tolle tunnelin etuosalle kun se on mulla korotettu tuosta etupäästä, eikä putket lähde heti viistosti alaspäin niin kuin yleensäKäsittääkseni tunnelia sais tekniikan mukaan hieman muutella. Eli jätänkö tunnelin etupään tolleen vai tuleeko hylky katsastuksessa
http://kuvablogi.com/nayta/2295317/
Tossa on alunperin ollut se kallis pakkisysteemi murkula vissiin sille haettu lisää tilaa...
Mutta kardaanitunneli kuvassa http://kuvablogi.com/nayta/2263269/ näyttää erilaiselta kuin säännöissä oleva piirros Kuva 14. http://www.locostfinland.com/regler2009 ... ild-14.gif
Sulla on kardaanitunnelin sivuissa kolme diagonaalia samalla matkalla kuin piirrustuksissa ja säännöissä on kaksi. Toinen mikä pistää silmään on että kardaanitunnelin alapuoliset sivuputket on eri kohdissa kuin pystyputket.
Tämä voi vaikuttaa turhalta nipottamiselta, mutta runkojen on tarkotus olla saman muotin mukaan tehtyjä. Kyseessä kuitenkin "yksmerkkiluokka" niin kaikkien autojen pitää rungoltaan olla samalla viivalla.
Muuten, perämurikan päällä oleva kardaanitunnelin putki kannattaa nostaa. Muuten et saa takajousitusta niin matalaksi kuin säännöt sallii kun perä ottaa kiinni runkoon.
Re: 710 FIN
eikös siitä viimeisestä kuvasta ole poistettu ne kolme tukea ja niiden paikalle saa lisätä kaksi jos tekee pyörän koneella. miten ja missä kohdassa putkisto on väärissä linjoissa "HEGE" selvennä vähän niin maalais tollokin ymmärtää tai osaa katsoa kuvaa tarkemmin 

Re: 710 FIN
Koetin liittää kuvan havainnollistamaan. Joko mä näin harhoja tai sitten kardaanitunnelin diagonaalit oli niinkuin punaset viivat?
Kuva mistä kyseiset häkkyrät näkyy on näköjään poistettu RSVmaken kuvagalleriasta.

Kuva mistä kyseiset häkkyrät näkyy on näköjään poistettu RSVmaken kuvagalleriasta.
- Attachments
-
- punasella diagonaalit
- RSV.gif (12.84 KiB) Viewed 4578 times
Re: 710 FIN
Kävin uudestaan tutkailemassa noita kuvia ja löyty toisesta vinkkelistä http://kuvablogi.com/nayta/2263919/
Etuiskareiden yläkiinnitys runkoon näyttää myös olevan sääntöjen vastainen. Pitäisi olla normi jousituskiinnike rungossa. Toi nykyinen on ns. pässinsarvi mitä koetettiin sääntötarkennuksilla kitkeä pois. Katso säännöistä Kuva 8, sen oli tarkoitus selventää etuiskarin kiinnitystä runkoon.
Saattaa olla että noissa putkien mitoissakin on jotain vikaa, ne on mulle vaikeita niin en sano (nimimerkillä omista autoista 8 putkea oli vääriä). Mutta säännöissä on värikuvia jotka saattaa auttaa.
Tsemppiä rakennukseen. Pyritään auttamaan sääntökoukeroiden kanssa niin hyvin kuin osataan.
Etuiskareiden yläkiinnitys runkoon näyttää myös olevan sääntöjen vastainen. Pitäisi olla normi jousituskiinnike rungossa. Toi nykyinen on ns. pässinsarvi mitä koetettiin sääntötarkennuksilla kitkeä pois. Katso säännöistä Kuva 8, sen oli tarkoitus selventää etuiskarin kiinnitystä runkoon.
Saattaa olla että noissa putkien mitoissakin on jotain vikaa, ne on mulle vaikeita niin en sano (nimimerkillä omista autoista 8 putkea oli vääriä). Mutta säännöissä on värikuvia jotka saattaa auttaa.
Tsemppiä rakennukseen. Pyritään auttamaan sääntökoukeroiden kanssa niin hyvin kuin osataan.
- Attachments
-
- punasella ne putket mitä tarkotan
- img2263919_2.jpg (150.89 KiB) Viewed 4579 times
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: 710 FIN
moottorin korvakkeet pitää olla pultattavat sekä runkoon että itse moottoriin,itselläni oli korvakkeet hitsattuna runkoon ja vaihtoon meni.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Poistin kuvan ja lisäsin päivitetyn kuvan jossa väärät diagonaalit ja ylimääräinen keskimäinen pystyputki on poistettu. Tilalle kuvan 14 mukaiset diagonaaliputket. Tekniikka tulee moponkoneella. Tunnelin etupään korkeus vaan tossa arvelutti että saako olla noin.
Aattelin et kuvaa ei kannata enää säilöä kun tunnelikaan ei ole enää kuvan mukainen, saattaa joku vahingossa luulla et on ok ja ottaa vielä mallia
Juu moottorin kiinnitykset menee uusiksi. Paikkoja voi onneksi hyödyntää.
Iskarin "pässinsarvea" ei ole tarkoitus käyttää, kestävyys ei vakuuta ja säännöt kieltää (kuvassa kiinni lukkopihdeillä).
Lisää vaan kommenteja kehiin jos jotain huomaatte niin ei tuu tehtyä tyhmyyksiä.
Aattelin et kuvaa ei kannata enää säilöä kun tunnelikaan ei ole enää kuvan mukainen, saattaa joku vahingossa luulla et on ok ja ottaa vielä mallia

Juu moottorin kiinnitykset menee uusiksi. Paikkoja voi onneksi hyödyntää.
Iskarin "pässinsarvea" ei ole tarkoitus käyttää, kestävyys ei vakuuta ja säännöt kieltää (kuvassa kiinni lukkopihdeillä).
Lisää vaan kommenteja kehiin jos jotain huomaatte niin ei tuu tehtyä tyhmyyksiä.
Last edited by Marko Leino on 17 Dec 2009, 15:19, edited 2 times in total.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: 710 FIN
Mistäs tuon 710 ostit?
Ihan mielenkiinnosta
Ihan mielenkiinnosta

-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Kirjoitteli täällä nimimerkillä Sume.Jari wrote:Mistäs tuon 710 ostit?
Ihan mielenkiinnosta
Re: 710 FIN
ei toi iskarin yläpää ole monta milliä liian korkealla.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: 710 FIN
Ok eli turusta.RSVmake wrote:Kirjoitteli täällä nimimerkillä Sume.Jari wrote:Mistäs tuon 710 ostit?
Ihan mielenkiinnosta
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Eikön noilla tukivarsilla kiinnityspultti mene jotakuinkin rungon yläreunan tasolle. Paljonkohan alatukivarret on alaspäin kun auto on pukeilla että ovat sitten vaaterissa kun on paino päällä? Ei ole vielä vanteita niin ei voi mallaillakaan. Jos jollain on ylimääräisiä vanteita niin voi tarjota kumeilla ei väliäpasi.t wrote:ei toi iskarin yläpää ole monta milliä liian korkealla.

Re: 710 FIN
jep. pultti on ehkä ihan hiukan ylempänä meillä, muistaakseni.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Alumiinipeltiä hankittu ym. pikku juttuja saatu tehtyä.
Oliko sallittua jättää konetilan kylkipellit takaa hieman raolleen jäähdytyksen takia?
Mika..mistä oot hommannut noita kuusiokolo kupukantaruuveja? Hakusessa on M4 matalakantaisia mielellään kuusiokoloruuveja millä tulee pellit kiinni.
Oliko sallittua jättää konetilan kylkipellit takaa hieman raolleen jäähdytyksen takia?
Mika..mistä oot hommannut noita kuusiokolo kupukantaruuveja? Hakusessa on M4 matalakantaisia mielellään kuusiokoloruuveja millä tulee pellit kiinni.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: 710 FIN
Helsingin Ruuvikulmasta hankin mun M5 kupolikantaset ruuvit ja senkatut 'vetokierreniitit' (rivnut). Suosittelent Torx kantaa kuusiokolon sijaan... kestää selvästi tiukemalle kiristämistä. Mulla on kylkipeltien ruuvien alla vielä sellaiset aaltomaiset jousiprikat varmistamassa ruuvien kiinnipysymistä.