Historic Grand Race 2010
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Grand Race 2010
tämmönen löyty netistä:
Perjantaina 20.8. klo 12.00 – 18.00 harjoittelumahdollisuus, jossa harjoittelu tapahtuu ajoneuvotyypeittäin ryhmittäin (tarkempi aikataulu julkaistaan paikan päällä). Ratamaksu 50 €/kilpuri (maksu kilpailutoimistoon). Melurajana on sama kuin kilpailupäivinä eli 110db.
Perjantaina 20.8. klo 12.00 – 18.00 harjoittelumahdollisuus, jossa harjoittelu tapahtuu ajoneuvotyypeittäin ryhmittäin (tarkempi aikataulu julkaistaan paikan päällä). Ratamaksu 50 €/kilpuri (maksu kilpailutoimistoon). Melurajana on sama kuin kilpailupäivinä eli 110db.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Historic Grand Race 2010
Onkos kukaan saanut kisapakettia postitse. Eikös sellainen edellisinä vuosina ole tullut?
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Grand Race 2010
ne on aina tullut myöhään,jopa niin myöhään että maanantaina on löytynyt postilaatikosta.Mika Hirvonen wrote:Onkos kukaan saanut kisapakettia postitse. Eikös sellainen edellisinä vuosina ole tullut?
-
- Site Admin
- Posts: 624
- Joined: 16 Jun 2006, 07:59
- Location: Pietarsaari
- Contact:
Re: Historic Grand Race 2010
eilen paketti saapui 

Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Historic Grand Race 2010
Tänään tuli. Hyvä ajoitus, kun kohta pitäisi lähteä mökille pakkaamaan kalusto kärryyn 

Re: Historic Grand Race 2010
hitto, hyökkäsin toivorikkaana laatikolle heti luettuani että on muillekkin tullu. No toisaalta Tampereelle on Hämeenlinnasta matkaa...
T
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Historic Grand Race 2010


-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Grand Race 2010
702 kootut selitykset affelta:
aikaajo taas heikko locojen neljäs ja kuudes ruutu,perä luistaa ihan tolkuttomasti kokoajan enkä päässyt lähellekkään -08 vuoden aikoja joten kisaan riski ja säädöt -08 vuoden tarkoista muistiinpanoista luntaten
.
eka erä oli oikeastaan locost historiani tiukin kilvanajo,mm.alussa vedettiin harjunpäälle kolmerinnan. mika ja kake karkas menojaan mutta kolmannesta sijasta oli huikee vääntö tonin kans ja pasikin oli siellä takapiruna ihan kannassa kokoajan.tonista pääsin ohi harjun päällä ja sitten alko hillitön vääntö kolmannesta sijasta.tojo kulki suoralla paremmin ja jouduin jokakierroksella ajaan suoranpäähän keskelä rataa ettei toni mee ohi..ja kyllä "poika" yritti välillä jopa ulkokautta
maaliin tultiin 0.7 sek sisään minä,toni ja pasi.voitettu kolmas sija.
toiseen erään 4. ruutu kierrosaikojen mukaan.pasi jäi musta 60 sadasosaa (ruutu 5) ja toni pasista 4 tuhannesosaa (ruutu 6).
lahdöstä niukasti kakkoseksi mikan perään joka karkasi taas kuin pieru saharaan...luistot muutakun levenee kun koitti peesata.tiesin heti jotta kake on tulossa ja koitin saada kaulaa kun kake väänsi vanhan kanssa.kun ajo oli yliyrittämistä hirveetä peräluisuttamista niin kake oli peileissä aika äkkiä.suzuki lähtee neulansilmästä ihan toisenlailla yammuun verrattuna ja kake kävi jo kertaalleen tornin mutkassa sisällä välissä.seuraavalla kiekalla kake oli ennen tornia ulkopuolella ja sit osuttiin vähä ja tornille kun tultiin eikä kumpikaan umpiluu nostanut yhtään niin pamautin sisäkantin yli niin saatanasti.sitten täydestä vauhdista tapposladi pääsuoralle jonka sain hanskattua mutta pääsuoran päässä outo puolispinni
tuumasin jotta vuotaako öljypohja mutta koneessa oli paineet ok eikä öp. valo palanut niin jatkoin matkaa vaikka peli oli menetetty.no tarussa meinas livetä körövauhdista joten jotakin oli pakko vuotaa niin otin sivuun,no öljyähän sieltä vuosi vaikka paineet pysy.sitten pisteeks i:n päälle vanha vetäs stileton varikkomäen kaiteseen mun öljyistä (ei öljylippuja??)
kolmas sija olis ollut mahdollinen jos olis antanu kakelle periks tornin mutkassa mutta ei tänne ole tultu perkele periks antamaan

aikaajo taas heikko locojen neljäs ja kuudes ruutu,perä luistaa ihan tolkuttomasti kokoajan enkä päässyt lähellekkään -08 vuoden aikoja joten kisaan riski ja säädöt -08 vuoden tarkoista muistiinpanoista luntaten

eka erä oli oikeastaan locost historiani tiukin kilvanajo,mm.alussa vedettiin harjunpäälle kolmerinnan. mika ja kake karkas menojaan mutta kolmannesta sijasta oli huikee vääntö tonin kans ja pasikin oli siellä takapiruna ihan kannassa kokoajan.tonista pääsin ohi harjun päällä ja sitten alko hillitön vääntö kolmannesta sijasta.tojo kulki suoralla paremmin ja jouduin jokakierroksella ajaan suoranpäähän keskelä rataa ettei toni mee ohi..ja kyllä "poika" yritti välillä jopa ulkokautta

toiseen erään 4. ruutu kierrosaikojen mukaan.pasi jäi musta 60 sadasosaa (ruutu 5) ja toni pasista 4 tuhannesosaa (ruutu 6).
lahdöstä niukasti kakkoseksi mikan perään joka karkasi taas kuin pieru saharaan...luistot muutakun levenee kun koitti peesata.tiesin heti jotta kake on tulossa ja koitin saada kaulaa kun kake väänsi vanhan kanssa.kun ajo oli yliyrittämistä hirveetä peräluisuttamista niin kake oli peileissä aika äkkiä.suzuki lähtee neulansilmästä ihan toisenlailla yammuun verrattuna ja kake kävi jo kertaalleen tornin mutkassa sisällä välissä.seuraavalla kiekalla kake oli ennen tornia ulkopuolella ja sit osuttiin vähä ja tornille kun tultiin eikä kumpikaan umpiluu nostanut yhtään niin pamautin sisäkantin yli niin saatanasti.sitten täydestä vauhdista tapposladi pääsuoralle jonka sain hanskattua mutta pääsuoran päässä outo puolispinni

kolmas sija olis ollut mahdollinen jos olis antanu kakelle periks tornin mutkassa mutta ei tänne ole tultu perkele periks antamaan




-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Historic Grand Race 2010
#721:lla ei onneksi paljoa seliteltävää tällä kertaa.
Perjantaina ekassa vedossa luulin moottorin hajonneen pääsuoralla. Kone päästi hirveän parkaisun jonka jälkeen rullasin auton varikolle. Varikolle tultaessa auto valutti pahaenteisesti nestettä.
Onneksi 'hajonnut moottori' olikin vain irronnut vaimennin ja nestevuotokin oli vain kardaanin puhki kuluttama vesiputki.
Aika-ajoissa oli jäänyt konepelti laittamatta kunnolla kiinni ja ajanottolaitekkaan ei näyttänyt oikeita kierrosaikoja. onneksi pelti pysyi paikallaan ja aikakin oli riittävän hyvä.
Ekassa lähdössä muutama kierros hyvää vääntöä Ilkka Jutilan SS1300sen kanssa. Jäin lähdössa aika pahasti, mutta onnistuin ajamaan eron kiinni ja lopulta ohittamaan ja ajamaan voittoon. Kisan jälkeen sai vielä vähän jännittää, kun autoista testattiin pakkien toiminta. Viimeksi testannut omaa pakkia Alastarossa 2008... vielä tuntui toimivan
Tokassa kisassa otin paremman lähdön ja kun takana ajettiin kisaa, niin pääsin karkuun. Ohitin yhtä Subarua kierroksella pääsuoran päässä olevassa pitkässä mutkassa kun auto meinasi lähteä lapasesta ihan tosissaan. Öljylippuja ei taaskaan näkynyt missään vaikka yli puolet radassa oli todella liukkaassa kunnossa. Loput kisasta sitten varoen maaliin.
Perjantaina ekassa vedossa luulin moottorin hajonneen pääsuoralla. Kone päästi hirveän parkaisun jonka jälkeen rullasin auton varikolle. Varikolle tultaessa auto valutti pahaenteisesti nestettä.
Onneksi 'hajonnut moottori' olikin vain irronnut vaimennin ja nestevuotokin oli vain kardaanin puhki kuluttama vesiputki.
Aika-ajoissa oli jäänyt konepelti laittamatta kunnolla kiinni ja ajanottolaitekkaan ei näyttänyt oikeita kierrosaikoja. onneksi pelti pysyi paikallaan ja aikakin oli riittävän hyvä.
Ekassa lähdössä muutama kierros hyvää vääntöä Ilkka Jutilan SS1300sen kanssa. Jäin lähdössa aika pahasti, mutta onnistuin ajamaan eron kiinni ja lopulta ohittamaan ja ajamaan voittoon. Kisan jälkeen sai vielä vähän jännittää, kun autoista testattiin pakkien toiminta. Viimeksi testannut omaa pakkia Alastarossa 2008... vielä tuntui toimivan

Tokassa kisassa otin paremman lähdön ja kun takana ajettiin kisaa, niin pääsin karkuun. Ohitin yhtä Subarua kierroksella pääsuoran päässä olevassa pitkässä mutkassa kun auto meinasi lähteä lapasesta ihan tosissaan. Öljylippuja ei taaskaan näkynyt missään vaikka yli puolet radassa oli todella liukkaassa kunnossa. Loput kisasta sitten varoen maaliin.
Re: Historic Grand Race 2010
Kyllä oli taas hauskaa koko rahalla.
Sunnuntain meinasi mennä osia ja kalsarit vaihtoon kun tulin Viinikkaa kiinniajaessa pääsuoran jarruihin ja mutkaan kovempaa kuin koskaan ja Exxon Valdezin kippari oli juuri ajanut karille. Oikesi se kuitenkin Bismarckkikin, tällä kertaan perjantaista poiketen ennen kaidetta.
Tässä kohden yhdyn kyllä hämmästelyyn siitä, että monta kierrosta kaikki autot ajeli ja luisteli miten sattuu ennenkuin viirulippu ilmestyi näkyville.
Jälkikäteen kuvia katsottaessa vaikuttaa siltä että 704 kallistuu ulkokurvaan kuin Titanic konsanaan. Tarttis varmaan kokeilla jotain jo Alastaroon...
T
Sunnuntain meinasi mennä osia ja kalsarit vaihtoon kun tulin Viinikkaa kiinniajaessa pääsuoran jarruihin ja mutkaan kovempaa kuin koskaan ja Exxon Valdezin kippari oli juuri ajanut karille. Oikesi se kuitenkin Bismarckkikin, tällä kertaan perjantaista poiketen ennen kaidetta.
Tässä kohden yhdyn kyllä hämmästelyyn siitä, että monta kierrosta kaikki autot ajeli ja luisteli miten sattuu ennenkuin viirulippu ilmestyi näkyville.
Jälkikäteen kuvia katsottaessa vaikuttaa siltä että 704 kallistuu ulkokurvaan kuin Titanic konsanaan. Tarttis varmaan kokeilla jotain jo Alastaroon...
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Re: Historic Grand Race 2010
eipäs 708 kaan ole paljon kerrottavaa. okeastaan kaikki hatjoitukset jäivät väliin
, sen ainoan jonka pääsi lauantaina ajamaan, niin autossa ilmeni ongelmia, kaasarin pultti oli p..le tippunut, mutta hyvää asiassa oli se ettei kone kuitenkaan sulanut. 1,53 ei oikein naurattanut ennen aika-ajoa. aika-ajossa ei alusta oikein toiminut ja hullunlailla yrittäminenkään ei muuta kuin pahensi tilannetta, mutta oma paras kuitenkin syntyi. 1,28,3. no eihän se riittänyt kuin 8 ruutuun. lähtöön oli pakko tehdä muutoksia (riskillä) kun kierroksia ei ollut alla lähellekkään tarpeeksi, ja riski kannatti. luottoa löytyi taas autoon huomattavasti enemmän kuin aika-ajossa ja aikakin parani 1,3s. oli hyvää vääntöä läpi koko kisan tomin ja tonin kans, annoin poikien ajaa rauhassa kilpaa ja seurasin takaa iskuetäisyydeltä. nyt toni sai ajaa kilpaa eka kerran tosissaan koko uransa aikana. maalissa olin 5s. sunnuntain warmuppiin tehtiin autoon vielä pieniä muutoksia, jotka tuntui vakauttavan autoa jonkinverran, mutta kisassa ei päässyt oikein kokeilemaan nopeutta ja sitte jämsän oljysheikki, vai mikä se oli, puuttui peliin. kertaalleen oli varikkosuoralla jännäkakka lähellä, kun auto lähti öljystä kaiteeseen, vain 40 m ennen rengasvallia. sain pidettyä tömähdyskulman hyvänä eikä imaissut keulaa mukaan. maalissa 3 s.
viikonlopun saldo oli 2 pyttyä. toinen ajamalla ja toinen puhumalla. ei loppujen lopuksi oikein hassusti. se puhumalla saatu pysti on huomattavasti arvokkaampi mulle kuin se ajettu. alastaroon tais jäädä aika tiukka pistevääntö jäljelle, joten kait sitä sinne tullaan.
pasi.t

viikonlopun saldo oli 2 pyttyä. toinen ajamalla ja toinen puhumalla. ei loppujen lopuksi oikein hassusti. se puhumalla saatu pysti on huomattavasti arvokkaampi mulle kuin se ajettu. alastaroon tais jäädä aika tiukka pistevääntö jäljelle, joten kait sitä sinne tullaan.
pasi.t
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Grand Race 2010
se oli Mr Lubricantpasi.t wrote: ja sitte jämsän oljysheikki, vai mikä se oli,

Re: Historic Grand Race 2010

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Historic Grand Race 2010
koita ny sinne häihin mennessa saada suulaari aukipasi.t wrote:kiitos. olen vieläkin sanaton.

onnea muuten hääparille.