Tero Frondelius wrote:Testikausi avattu. Saldona oikea takapyörän laakeri. Tietääkö joku saako Fordin SKF:n laakereita jostain Suomesta?
en oo saanu, englannista mut ei sieltäkään enää aikoihin ole löytynyt.
mulla on tossa hyllyssä 4kpl uusia enkku vetarilaakereita , punainen paketti "QH". 25e/kpl
Tero Frondelius wrote:Testikausi avattu. Saldona oikea takapyörän laakeri. Tietääkö joku saako Fordin SKF:n laakereita jostain Suomesta?
en oo saanu, englannista mut ei sieltäkään enää aikoihin ole löytynyt.
mulla on tossa hyllyssä 4kpl uusia enkku vetarilaakereita , punainen paketti "QH". 25e/kpl
Tero Frondelius wrote:Testikausi avattu. Saldona oikea takapyörän laakeri. Tietääkö joku saako Fordin SKF:n laakereita jostain Suomesta?
en oo saanu, englannista mut ei sieltäkään enää aikoihin ole löytynyt.
mulla on tossa hyllyssä 4kpl uusia enkku vetarilaakereita , punainen paketti "QH". 25e/kpl
Mika Hirvonen wrote:Näyttäisi että noissa ebay laakereissa ei ole kunnon stefaa?
Stefa on selkäpuolella, kuvassa näkyvä puoli tulee ulospäin.
Täältä Suomesta ostamissani SKF/Helsingin Laakerin laakereissa ei ollut tommosta metallikaulusta tossa sisäkehällä ja ei ollut myöskään o-rengasta ulkokehällä. Ilmankos ne hajoskin, ei vaiskaan, johtui asennusvirheestä.
Mika Hirvonen wrote:Näyttäisi että noissa ebay laakereissa ei ole kunnon stefaa?
Stefa on selkäpuolella, kuvassa näkyvä puoli tulee ulospäin.
Täältä Suomesta ostamissani SKF/Helsingin Laakerin laakereissa ei ollut tommosta metallikaulusta tossa sisäkehällä ja ei ollut myöskään o-rengasta ulkokehällä. Ilmankos ne hajoskin, ei vaiskaan, johtui asennusvirheestä.
Tarkottaako laakerin hajoaminen et rupee vuotaa vai hajooksne muutenki?
Mulla hajosi laakeri ekasta autosta. En tiedä kuinka vanha laakeri oli koska se tuli akselin mukana. Sen jälkeen on aina ollut uusia laakereita ja vain stefat on pettänyt.
Tuskin locostilla saa ajamalla uutta laakeria rikki.
mulla hajonut 2kpl SKF laakereita, rikkoutumisen huomasi vastakun tuli savut jarrusta kun stefa petti kuumetessaan tai laakerin välyksen kasvaessa niin suureksi että alkoi jo falskaamaan. molemmilla kerroilla laakeri oli jo murskautumassa sisuskaluiltaan.
petelle möin syksyllä akselin ja siinä jurisi laakeri, ilmeisesti olisi pian pettänyt.
mulla ei ole koskaan mennyt stefaa et olis ruvennut ruikkiin öljyjä pl. em. tapaukset.
ja aina oon laittanu uudet laakerit ja nimenomaa SKF...ei nekään ole ikuisia.
Mulla hajos uudet laakerit toisella ajokerralla, sylkäs molemmista öljyt jarruille. Toinen oli SKF ja FAG. Epäilen et syyllinen löytyy itsestä kun "naputtelin" vasaralla vetarit paikoilleen. Liekö laakerit saaneet kipeetä siitä.
Seuraavat Ebay:n laakerit laitoin Fordin ohjeen mukaan paikoilleen. Laakerin ulkokehään rasvaa tai jotain muuta liukastetta ja paikalleen asennus neljää pulttia hyväksi käyttäen tasaisesti kiristäen. Samalla vaihtui Ladan vetarit Fordin vetareihin.
Marko tai joku muu: mistä saisi tänne perifeeriaan Liquid Molyn 10-60 moottoripyöräöljyä? Aiemmin ostin Motonetistä mutta ne poistivat öljyn valikoimasta.
on niin kallistaki moly, vaihoin motonetist motulin "esther" 10w-50 öljyyn.
kahesti oon laittanu molyt, ekalla keralla meni 2 kisaa, tokalla yhden kierroksen. joten ei se öljyn "racing" teksti sen autuaammaks tee
Tero Frondelius wrote:Marko tai joku muu: mistä saisi tänne perifeeriaan Liquid Molyn 10-60 moottoripyöräöljyä? Aiemmin ostin Motonetistä mutta ne poistivat öljyn valikoimasta.
Kaha jälleenmyyjät.
Pyydä markolta, eiköhän noilla tarroilla saa jonku rosentin diilaamiseenkin...