Posted: 14 Feb 2007, 20:25
Hmm, aivan, saattaisihan sitä hyvinkin pärjätä nelilovisella lootalla, eikä sitä vitosta ehkä edes kaipaa, jos perävälitys on sopiva, ja ykköstä ei välttämättä tarvita edes lähdössä, näin minäkin olen aprikoinut. Lähinnä tuo vakiolaatikon luotettavuus huolestuttaa. Aion ihan aluksi kokeilla nelilovista, vaikka viisilovinen onkin hankintalistalla (mahdollisesti tulevaa rekisteröintiä ajatellen). Jos moottorin viritys onnistuu hyvin=laaja vääntöalue, niin voi hyvin ollakin, että kolmonen ja nelonen riittävät hyvin. Ajattelin vielä tehdä sellaisen H-kaavion vaihteensiirtoon, mikä osaltaan selkeyttäisi sitä vaihtamista.
Miten on, te jotka ajelette autonmoottoreilla, millaiset vaihteistot teillä on autoissanne, ja miten olette kokeneet niitten tomivan? Juuri tällaista keskustelua sitä kaipaa, kun on ihan keltanokka näissä kilpailuhommissa. Moni asia "loksahtaa" varmaan kohdallen vasta sitten, kun pääsee tosissaan kokeilemaan autoa, ja parantelemaan epäkohtia.
Aion tulevaisuudessa rakentaa ainakin yhden auton lisää, mahdollisesti prätkämoottorisen, ihan vain kilpailukäyttöön, ja tämän Benscon yritän rekisteröidä. Jos rekisteröinti onnistuu, niin valmistan ehkä sitten lisää replikoita, ja itselleni ainakin Alfa Romeon tekniikalle perustuvan, lievästi ulkomuodoltaan muunnellun HICOSTIN 1940-luvun Grand Prix autoja tyylitellen...
Heh, täytyyhän ihmisellä unelmia olla, muuten ei ole kivaa!
Miten on, te jotka ajelette autonmoottoreilla, millaiset vaihteistot teillä on autoissanne, ja miten olette kokeneet niitten tomivan? Juuri tällaista keskustelua sitä kaipaa, kun on ihan keltanokka näissä kilpailuhommissa. Moni asia "loksahtaa" varmaan kohdallen vasta sitten, kun pääsee tosissaan kokeilemaan autoa, ja parantelemaan epäkohtia.
Aion tulevaisuudessa rakentaa ainakin yhden auton lisää, mahdollisesti prätkämoottorisen, ihan vain kilpailukäyttöön, ja tämän Benscon yritän rekisteröidä. Jos rekisteröinti onnistuu, niin valmistan ehkä sitten lisää replikoita, ja itselleni ainakin Alfa Romeon tekniikalle perustuvan, lievästi ulkomuodoltaan muunnellun HICOSTIN 1940-luvun Grand Prix autoja tyylitellen...
Heh, täytyyhän ihmisellä unelmia olla, muuten ei ole kivaa!