Ladan perä
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Site Admin
Re: Ladan perä
Olen käyttänyt Mobilin lukkoperäoljyä. Se on ollut aavistuksen Redlineä halvempaan.
Hyvyydestä en tiedä, mutta hirveän hajuista kamaa.
Motonetissä näyttäisi olevan jotain Mag1 merkkistä lukkoperäöljyä halvalla. Samat specsit näyttää täyttävän kuin Mobil.
Hyvyydestä en tiedä, mutta hirveän hajuista kamaa.
Motonetissä näyttäisi olevan jotain Mag1 merkkistä lukkoperäöljyä halvalla. Samat specsit näyttää täyttävän kuin Mobil.

mistä oot hankkinnu tuon kartio lukon.
-
- Ron Champion
En mä Pasi tiedä mikä lukko sula on. Mulla on molemmat lukot fiatin lukkoja ja peräspesialisti (melko hieno nimike?) sanoi että tuo lukko on kartiolukko ja että ei ole varma onko LS öljy siihen oikea. Nyt tosin rallipojjaat kertoili tänään että ovat tuolla LS Öljyllä lykänneet menemään ilman ongelmia. Olivat sitä mieltä että ei se ainakaan liian huonoa öljyä voi perään olla?

-
- Ron Champion
Joo pitää katella miten nuo toimii. Ostetaan torseni sitten jos tuntuu että ei toimi. Käsittääkseni tuo kartiolukko toimii juurikin samalla periaatteella kuin kitkalevylukko. Torsenin "huono" puolihan on se että sitä ei sitten säädellä mihinkään.
No nyt noita fiipatin lukkoja on pari kappaletta, eli katsotaan miten niillä menee ja harkitaan sitten jatkotoimia.
Sais nyt edes auton nippuun ja perän sisäänajettua, niin näkis onko tuo lukko ees lähelläkään sellaisella kireydellä kuin pitäis olla
No nyt noita fiipatin lukkoja on pari kappaletta, eli katsotaan miten niillä menee ja harkitaan sitten jatkotoimia.
Sais nyt edes auton nippuun ja perän sisäänajettua, niin näkis onko tuo lukko ees lähelläkään sellaisella kireydellä kuin pitäis olla

-
- Site Admin
Noita Torseneita on kanssa sellaisia malleja, joissa voi laittaa preloadia. Ilmeisesti niissä on mukana joku kitkalukko Torsenin lisäksi. Jos nissä laittaa 20% preloadia, niin 20% tehoa välittyy tiehen vaikka vain yksi pyörä olisi maassa.
-
- Locost expertti
Mulla enkkuperän tekijä puhu tosta preloadista ja sanoi et nyt lukko olis löysimmillään, onko se sit hyvä vai huono locostissa niin siitä mä en tiiä vielä mtn.
-
- Ron Champion
Juu kattelin että noita torseneita on tosiaan tuollaisiakin, sitten Kake höpisi jostain säädettävistä torsuistakin, liekö sama vai...?
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
mun ei ole tarvinu lukkoihin kajota mutta vanhamies sano että aika löysä on, ymmärtääkseni sitä voi pitää hyvänä näihin hetekoihin.mitä kemoran dvdtä kattoin niin kahtaraitaa piirtää baanaan valoilta...ja pitkäänRSVmake wrote:Mulla enkkuperän tekijä puhu tosta preloadista ja sanoi et nyt lukko olis löysimmillään, onko se sit hyvä vai huono locostissa niin siitä mä en tiiä vielä mtn.

-
- Site Admin
loppu kaudesta ajoin Redline Heavy (Red) ja LS lisä-aineella.. Trumpan lukko on Salisbury LSD..
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
- Tero Kellosalo
- Aktiivi
Mulla on ollu kitkalukossa aiemmin ns.normaalit lukkoperäöljyt, mut on kuumana aina hitaassa vauhdissa(varikolla) napsunu, niinku hieman hirtelly kiinni ku kännelly. Ajossa ei mitään ongelmaa, mutta ahvenistolle vaihdettiin RedLinen lightweight + LS lisäaine ja niin loppu napsutus..
Onko kellään kokemusta noista Redlinen öljyistä vaihteistossa
Onko kellään kokemusta noista Redlinen öljyistä vaihteistossa

-
- Uusi jäsen
Olen käyttänyt redlinea viimeiset 6 vuotta sekä kilpa että siviili puolella.
Ei ainakaan pahaa sanottavaa.Kostajan synkroaskit(ongelmallisia kestoltaan) pelanneet paremmin kuin perinteisellä 20w50 mineraali öljyllä.
Suorakytkentä askissa light tai heavy.Synkro laatikoissa mt-90 tai mtl
ja mahdollisesti kisa käytössä sekoittanut lighttia 1/3-1/2
kisa perissä heavya ilman lisäaineistusta.
Sitten on vielä toi red linen water wetter jäähdytin järjestelmään tullut kipattua.
Ei ainakaan pahaa sanottavaa.Kostajan synkroaskit(ongelmallisia kestoltaan) pelanneet paremmin kuin perinteisellä 20w50 mineraali öljyllä.
Suorakytkentä askissa light tai heavy.Synkro laatikoissa mt-90 tai mtl
ja mahdollisesti kisa käytössä sekoittanut lighttia 1/3-1/2
kisa perissä heavya ilman lisäaineistusta.
Sitten on vielä toi red linen water wetter jäähdytin järjestelmään tullut kipattua.
-
- Ron Champion
Juu tota redlinea tuli käytettyä endu auton askissa ja perässä. Tosin perä oli ilman lukkoa, mutta jotenkin tuntu että oli ainakin sen kauden paremman tuntusia, tosin laatikko ja perä korkkasivat molemmat yhden kauden jälkeen.
Mutta väitän että syynä oli vaan vanha aski ja perä, ei redlinen öljyt. Noita redlinen öljyjä meinasin nytkin laittaa perään

704 perässä (Volvo+detroit truetrack) heavyä Red linea, Tojon W50 vaihteisto alko toimia kuin unelma kun laiton redlinen synkkaöljyt, aiemmin kokeiltu ja muualla hyväksi havaittu Bel Ray tuote ei tuossa oikein toiminut.
T
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Enkkuperässä heavyä, kokeilin kevyempää kerran ja välitys antautui ekas kisas.
Laatikossa kokeiltu mt-90, ei parannusta entiseen.
Laatikossa kokeiltu mt-90, ei parannusta entiseen.
Pete
0405883436
0405883436