
JK 716 FIN+Muutama aloittelijan kysymys
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
"""":evil: Vihaanvihaanvihaavihaan uretaania ja roiskeiden putsausta. Ja sitä että ne imee vettä (sanoo vanha veneenkorjaaja...). Mistä urtsasta noi ny sitten on tehty? Ihan siitä rakennussellaisesta vai jostain palosuojatusta 2k massasta? Jotenkin epämiellyttävä ajatus istua öljy- ja muita hiilivetyroiskuloita imeksineellä urtsamytyllä kilpa-autossa (troll....)
Kestääkös noi urtsat sitten useemmankin kauden murentumatta?""""
ei uretaani penkkiä tehdessä urtsua tarvii putsailla jokapaikasta.99% tavarastahan on valuvaiheessa pussin sisällä ja auton päälle ohutta suojamuovia valun ajaksi niin ei tartte putsailla mitään.urtsu laatu on tavallista 2k kamaa mitä saa esim täältä jämsästä korhosen sepolta isoista kannuista juuri niin paljonkun tarvii.
oman penkkini pinnoitin yhdellä kerroksella lasikuitua ja musta futura pintaan.sehän tietysti näyttää ihan läheltä katsottuna maalatulta raparperikiisseliltä mutta EI ime vettä ja kestää.(penkin lämmitys toimii itsestään.)markku on pinnoittanut penkkinsä jeesus teipillä mutta tuo lasikuitu on ihan hyvä ja vähän siistimpi.
reisituen saa tehtyä ihan helposti kun valuvaiheessa pitää pussia alempana ja päästää turpoavaa massaa reisien alle.vastaavasti tukea saa myös hartioille kun pussi on vaan riittävän pitkä.
urtsupenkki istuu 100% omaan ahteriisi ja auton runkoon eikä voi mitenkään luiskahtaa pois eikä lipassa pettää että vyöt vois löystyä.
Kestääkös noi urtsat sitten useemmankin kauden murentumatta?""""
ei uretaani penkkiä tehdessä urtsua tarvii putsailla jokapaikasta.99% tavarastahan on valuvaiheessa pussin sisällä ja auton päälle ohutta suojamuovia valun ajaksi niin ei tartte putsailla mitään.urtsu laatu on tavallista 2k kamaa mitä saa esim täältä jämsästä korhosen sepolta isoista kannuista juuri niin paljonkun tarvii.
oman penkkini pinnoitin yhdellä kerroksella lasikuitua ja musta futura pintaan.sehän tietysti näyttää ihan läheltä katsottuna maalatulta raparperikiisseliltä mutta EI ime vettä ja kestää.(penkin lämmitys toimii itsestään.)markku on pinnoittanut penkkinsä jeesus teipillä mutta tuo lasikuitu on ihan hyvä ja vähän siistimpi.
reisituen saa tehtyä ihan helposti kun valuvaiheessa pitää pussia alempana ja päästää turpoavaa massaa reisien alle.vastaavasti tukea saa myös hartioille kun pussi on vaan riittävän pitkä.
urtsupenkki istuu 100% omaan ahteriisi ja auton runkoon eikä voi mitenkään luiskahtaa pois eikä lipassa pettää että vyöt vois löystyä.
Tuolla säännöissä luki jotain tämäntapaista:
Kuljettajan tuoli pitää olla FIA hyväksytty, mutta jos ei ole niin vaaditaan ylimääräinen tuki selälle.
Sovittelin penkkejä (3kpl FIA hyväksyttyjä ja yhtä ei hyväksyttyä), no kuten varmaan voi jo arvata mikä sinne ehdottomasti parhaiten sopi?
Tietenkin se ei hyväksytty sopi myös parhaiten omaan lonkoselkään,
joten:
Miten tuon ylimääräisen tuen voisi hyväksytysti toteuttaa, jollain muulla tavalla kuin uretaanilla
.
Kuljettajan tuoli pitää olla FIA hyväksytty, mutta jos ei ole niin vaaditaan ylimääräinen tuki selälle.
Sovittelin penkkejä (3kpl FIA hyväksyttyjä ja yhtä ei hyväksyttyä), no kuten varmaan voi jo arvata mikä sinne ehdottomasti parhaiten sopi?
Tietenkin se ei hyväksytty sopi myös parhaiten omaan lonkoselkään,
joten:
Miten tuon ylimääräisen tuen voisi hyväksytysti toteuttaa, jollain muulla tavalla kuin uretaanilla

Meillä on lasikuituvahvistettu hiilikuituselkätuki.
Viimeinen kuva sivulla:
http://bogeyracinglocost.blogspot.com/2 ... n-acs.html
Viimeinen kuva sivulla:
http://bogeyracinglocost.blogspot.com/2 ... n-acs.html
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Joo kirja tuli tuossa just ennen joulua ja se tuli lukastua läpi. Melko oikeassa olette, eipä tuolla mitään oikein taida tehdä. Taitaa olla paras kun itse vakoilee ja kyselee muilta. Jos tuota kirjaa joku nyt haluaa, niin ilmoittelee vaan. Voin vaikka skannata sen.hege wrote:Mihin tarvitset kirjaa?
Mielestäni kirja oli pettymys, ja jos kaikki rungon ja jousituksen mitat löytää netistä niin en näe mahdottomaksi tehdä koko locostia ilman kirjaa.
Mene:
http://mcsorley.net/locost/
Printtaa noi piirrustukset, lue:
http://veca.phkk.fi/locost/viewtopic.php?t=57
Ja ens viikonloppuna väsäämään!
Etujousituksen kiinnityspisteet löytyy:
http://www.locost7.info/files/suspension/susp_jig.pdf
Eli nekin voi huitasta kasaan sen jälkeen kun turvakaaretkin on kasassa.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
No niin tänään eilen vihdoin sain tilattua raudat pariin runkoon, eli homma pitäis aloitella tuossa jossain vaiheessa.
Toki ennen tätä on vielä nippu hommia odottamassa että saa talliin tilaa.
Jatkossa tuota mun rojektia voi seurailla tuolta meidän teamin sivuilta jossa on tilaa myös kommentoida. Sivustot vaatii rekisteröinnin ja kirjautumisen foorumille.
http://www.m-racingteam.org/motorsport/index.php
toki varmaan tännekkin pistelen vähän tilanne tietoja välillä.
Toki ennen tätä on vielä nippu hommia odottamassa että saa talliin tilaa.
Jatkossa tuota mun rojektia voi seurailla tuolta meidän teamin sivuilta jossa on tilaa myös kommentoida. Sivustot vaatii rekisteröinnin ja kirjautumisen foorumille.
http://www.m-racingteam.org/motorsport/index.php
toki varmaan tännekkin pistelen vähän tilanne tietoja välillä.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Ei taida onnistua? Ekan rungon raudat pätkisin eilen jo kaikki. Helpottaa tota varastointia hiukanDohc4x4 wrote:Onnea rojektiin.
Jurvas -08 viivalla![]()

Nyt tuli vähän luvattua toi eka tekniikkakin jo myydä pois, eli tekniikka puolikin on vielä auki.
Jos muuten joku nyt haluaa tuota uutta painosta tuosta kirjasta, niin tänään skannasin sen pdf muotoon ja kyllä kopiotkin onnistuu, yksi setti on paperillakin valmiina.
Edit. On muuten tuon uudemman painoksen runko hiukan leveämpi kuin näissä tälläkin foorumilla olleissa kuvissa?

-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Joo tuossa on nimenomaan linkkuperä ohjeet. Tuo on kuulemma uusin painos, tiedä häntä sitten?markku wrote:onko kyseessä varmasti sama kirja? näitä locostin rakennus kirjoja kun tuntuu löytyvän monenlaisia. osassa auto tehdään linkku perälle.
No nyt kuitenkin rakennan näiden täältä löytyneiden ohjeiden ja mittojen mukaan, niin pitäis tulla ainakin oikein?

-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Mulla ei ole kun toi uudempi skannattuna ja kuten joku jo totesi, aika turha toi kirja on.
Tuolta itse otin ton materiaali listan Mun mielestäni erittäin selkeä ja toimiva lista
http://www.saunalahti.fi/%7Epmc1/lataukset.htm
Mites on viisaammat??? Nuo rungon sivu putket ylhäällä ja alhaalla, saako ne tehdä yhdestä putkesta? Jotenkin typerää pilkkoa putki paloiksi ja taas hitsata kasaan?
Aijuu, muutettiin tuo meidän sivusto vähän helpommaksi, eli nyt pääsee sieltä foorumi ja projekteista seuraamaan tota mun hommaa ilman kirjautumisia.
http://www.m-racingteam.org/motorsport/phpBB3/index.php
Tuolta itse otin ton materiaali listan Mun mielestäni erittäin selkeä ja toimiva lista

http://www.saunalahti.fi/%7Epmc1/lataukset.htm
Mites on viisaammat??? Nuo rungon sivu putket ylhäällä ja alhaalla, saako ne tehdä yhdestä putkesta? Jotenkin typerää pilkkoa putki paloiksi ja taas hitsata kasaan?

Aijuu, muutettiin tuo meidän sivusto vähän helpommaksi, eli nyt pääsee sieltä foorumi ja projekteista seuraamaan tota mun hommaa ilman kirjautumisia.
http://www.m-racingteam.org/motorsport/phpBB3/index.php
Last edited by Jari Kauttonen on 14 Jan 2008, 20:29, edited 1 time in total.