Page 3 of 12

Posted: 27 Dec 2007, 22:25
by pasi.t
:idea: meillä kannuslaisilla on uretaanipenkit. joiden kestävyyttä on koetettu parantaa lasikuituisella istuinosalla. ELI kaukalo on asennettu paikoilleen , jonka jälkeen penkit on valettu 2 komponentti uretaanilla, juuri samalla aineella kuin neppisten muutkin penkit. ainoana erona on, että meillä reisi ym. tuet on vedetty korkeammalle kuin pussin päällä istuneilla. kaukalot on 3 - 5 kerrosta lasikuitua.

Posted: 28 Dec 2007, 05:30
by koura13
-no nyt alkaa selkeen: elikkä voiko mun penkin tukee urskalla turvalliseksi?
- huomenta vaan.

Posted: 28 Dec 2007, 10:30
by Tomi Jutila
"""":evil: Vihaanvihaanvihaavihaan uretaania ja roiskeiden putsausta. Ja sitä että ne imee vettä (sanoo vanha veneenkorjaaja...). Mistä urtsasta noi ny sitten on tehty? Ihan siitä rakennussellaisesta vai jostain palosuojatusta 2k massasta? Jotenkin epämiellyttävä ajatus istua öljy- ja muita hiilivetyroiskuloita imeksineellä urtsamytyllä kilpa-autossa (troll....)


Kestääkös noi urtsat sitten useemmankin kauden murentumatta?""""




ei uretaani penkkiä tehdessä urtsua tarvii putsailla jokapaikasta.99% tavarastahan on valuvaiheessa pussin sisällä ja auton päälle ohutta suojamuovia valun ajaksi niin ei tartte putsailla mitään.urtsu laatu on tavallista 2k kamaa mitä saa esim täältä jämsästä korhosen sepolta isoista kannuista juuri niin paljonkun tarvii.
oman penkkini pinnoitin yhdellä kerroksella lasikuitua ja musta futura pintaan.sehän tietysti näyttää ihan läheltä katsottuna maalatulta raparperikiisseliltä mutta EI ime vettä ja kestää.(penkin lämmitys toimii itsestään.)markku on pinnoittanut penkkinsä jeesus teipillä mutta tuo lasikuitu on ihan hyvä ja vähän siistimpi.
reisituen saa tehtyä ihan helposti kun valuvaiheessa pitää pussia alempana ja päästää turpoavaa massaa reisien alle.vastaavasti tukea saa myös hartioille kun pussi on vaan riittävän pitkä.
urtsupenkki istuu 100% omaan ahteriisi ja auton runkoon eikä voi mitenkään luiskahtaa pois eikä lipassa pettää että vyöt vois löystyä.

Posted: 04 Jan 2008, 08:53
by BATMAN
Tuolla säännöissä luki jotain tämäntapaista:
Kuljettajan tuoli pitää olla FIA hyväksytty, mutta jos ei ole niin vaaditaan ylimääräinen tuki selälle.
Sovittelin penkkejä (3kpl FIA hyväksyttyjä ja yhtä ei hyväksyttyä), no kuten varmaan voi jo arvata mikä sinne ehdottomasti parhaiten sopi?
Tietenkin se ei hyväksytty sopi myös parhaiten omaan lonkoselkään,
joten:
Miten tuon ylimääräisen tuen voisi hyväksytysti toteuttaa, jollain muulla tavalla kuin uretaanilla :?: .

Posted: 04 Jan 2008, 14:56
by markku
ei mitenkään todennäköisesti. penkkin pitäisi seurata takaseinää ja sivuja.

Posted: 05 Jan 2008, 10:08
by hege
Meillä on lasikuituvahvistettu hiilikuituselkätuki.

Viimeinen kuva sivulla:
http://bogeyracinglocost.blogspot.com/2 ... n-acs.html

Posted: 09 Jan 2008, 11:07
by Jari Kauttonen
hege wrote:Mihin tarvitset kirjaa?

Mielestäni kirja oli pettymys, ja jos kaikki rungon ja jousituksen mitat löytää netistä niin en näe mahdottomaksi tehdä koko locostia ilman kirjaa.

Mene:
http://mcsorley.net/locost/
Printtaa noi piirrustukset, lue:
http://veca.phkk.fi/locost/viewtopic.php?t=57
Ja ens viikonloppuna väsäämään!

Etujousituksen kiinnityspisteet löytyy:
http://www.locost7.info/files/suspension/susp_jig.pdf
Eli nekin voi huitasta kasaan sen jälkeen kun turvakaaretkin on kasassa.
Joo kirja tuli tuossa just ennen joulua ja se tuli lukastua läpi. Melko oikeassa olette, eipä tuolla mitään oikein taida tehdä. Taitaa olla paras kun itse vakoilee ja kyselee muilta. Jos tuota kirjaa joku nyt haluaa, niin ilmoittelee vaan. Voin vaikka skannata sen.

Posted: 11 Jan 2008, 16:11
by Jari Kauttonen
No niin tänään eilen vihdoin sain tilattua raudat pariin runkoon, eli homma pitäis aloitella tuossa jossain vaiheessa.
Toki ennen tätä on vielä nippu hommia odottamassa että saa talliin tilaa.

Jatkossa tuota mun rojektia voi seurailla tuolta meidän teamin sivuilta jossa on tilaa myös kommentoida. Sivustot vaatii rekisteröinnin ja kirjautumisen foorumille.

http://www.m-racingteam.org/motorsport/index.php

toki varmaan tännekkin pistelen vähän tilanne tietoja välillä.

Posted: 11 Jan 2008, 21:07
by Dohc4x4
Onnea rojektiin.
Jurvas -08 viivalla :?: :?:

Posted: 12 Jan 2008, 12:45
by Jari Kauttonen
Dohc4x4 wrote:Onnea rojektiin.
Jurvas -08 viivalla :?: :?:
Ei taida onnistua? Ekan rungon raudat pätkisin eilen jo kaikki. Helpottaa tota varastointia hiukan :wink:

Nyt tuli vähän luvattua toi eka tekniikkakin jo myydä pois, eli tekniikka puolikin on vielä auki.

Jos muuten joku nyt haluaa tuota uutta painosta tuosta kirjasta, niin tänään skannasin sen pdf muotoon ja kyllä kopiotkin onnistuu, yksi setti on paperillakin valmiina.

Edit. On muuten tuon uudemman painoksen runko hiukan leveämpi kuin näissä tälläkin foorumilla olleissa kuvissa? :roll:

Posted: 12 Jan 2008, 17:21
by markku
onko kyseessä varmasti sama kirja? näitä locostin rakennus kirjoja kun tuntuu löytyvän monenlaisia. osassa auto tehdään linkku perälle.

Posted: 13 Jan 2008, 00:20
by Jari Kauttonen
markku wrote:onko kyseessä varmasti sama kirja? näitä locostin rakennus kirjoja kun tuntuu löytyvän monenlaisia. osassa auto tehdään linkku perälle.
Joo tuossa on nimenomaan linkkuperä ohjeet. Tuo on kuulemma uusin painos, tiedä häntä sitten?
No nyt kuitenkin rakennan näiden täältä löytyneiden ohjeiden ja mittojen mukaan, niin pitäis tulla ainakin oikein? :roll:

Posted: 13 Jan 2008, 21:09
by jamppa00
Oliskos Jarilla tai muilla sitä vanhempaa "originaalia" kirjaa pdf:nä sattumalta.. uusi on tulossa itselle postissa.

...putkia vasta rautakaupasta haalien.. :)
Mistäs sais muuten "materiaali/aineluettelon" rungon putkille? ..tietäis ostaa oikeanmoista..

---
Jani Haapaniemi
044-3663335

Posted: 13 Jan 2008, 21:52
by Jari Kauttonen
Mulla ei ole kun toi uudempi skannattuna ja kuten joku jo totesi, aika turha toi kirja on.

Tuolta itse otin ton materiaali listan Mun mielestäni erittäin selkeä ja toimiva lista :D
http://www.saunalahti.fi/%7Epmc1/lataukset.htm

Mites on viisaammat??? Nuo rungon sivu putket ylhäällä ja alhaalla, saako ne tehdä yhdestä putkesta? Jotenkin typerää pilkkoa putki paloiksi ja taas hitsata kasaan? :roll:

Aijuu, muutettiin tuo meidän sivusto vähän helpommaksi, eli nyt pääsee sieltä foorumi ja projekteista seuraamaan tota mun hommaa ilman kirjautumisia.

http://www.m-racingteam.org/motorsport/phpBB3/index.php

Posted: 13 Jan 2008, 22:01
by jamppa00
Entä onko teräslaatu jotain tiettyä/määrättyä?

---
Jani Haapaniemi
044-3663335