Page 3 of 9

Re: Vauhdin surma

Posted: 06 Jan 2010, 18:03
by Tomi Jutila
Mika wrote:mä vaihdoin banjojen tilalle liittimet jotka sopi suoraan niihin wilwoodin liittimiin. Taakse piti vaihtaa 90 kulman liittimet ettei letkut osunut takalinkkeihin.
miks vaihoit panjot pois?

onks sulla etusatulat suoralla liittimella...petellä on etusatulatkin 90 liittimellä lähtö ylöspäin,meinaanvaan että kummalla tulis jarruletkuun luontevammat kurvit :wink:

Re: Vauhdin surma

Posted: 07 Jan 2010, 20:58
by pasi.t
panjoilla tulee ainakineteen ihan hyvät.

Re: Vauhdin surma

Posted: 07 Jan 2010, 21:38
by Mika Hirvonen
Tomi wrote: miks vaihoit panjot pois?

onks sulla etusatulat suoralla liittimella...petellä on etusatulatkin 90 liittimellä lähtö ylöspäin,meinaanvaan että kummalla tulis jarruletkuun luontevammat kurvit :wink:
Vanhat banjot lähti pois koska en löytänyt wilwoodin sopivia osia niihin.

Edessä mulla on suorat liittimet.

Re: Vauhdin surma

Posted: 08 Jan 2010, 19:46
by Tomi Jutila
laitoin nyt eteen 90 kulmat ja nivelöidyt letkunpäätyosat,voin käyttää vanhoja letkuja ja asennus bolt-on.aika arvokkaita nippeleitä 50e neljä osaa...
panjojen kans tuli ongelmaks että pohjaako tiivisteet ennen kun kartiojenka kiristyy vai päinvastoin,kuulema wilwoodi suosittelee lähtöjä just 90/suoralla 1/8 npt osalla.

Re: Vauhdin surma

Posted: 12 Jan 2010, 17:00
by Marko Leino
Onko kukaan tilannut tuota settiä, meneekö heittämällä tanarin napaan?
Hyvää ja huonoa jos on tiedossa niin kommentteja kaivataan?
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10507

Re: Vauhdin surma

Posted: 12 Jan 2010, 17:46
by Tero Kellosalo
Mulla on tuo sarja ja hyvin passas ja pelas.. hmm..vai pitiköhän vähä adapteri palikkaa viilata joltain kantilta..mut ei ollu paha rasti.. Ja http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10524 nuo palat.

Re: Vauhdin surma

Posted: 12 Jan 2010, 18:15
by Tomi Jutila
juu,bolt-on just laitoin.ota samalla myös jarruputkiosat paljon halvemmat englannissa.

Re: Vauhdin surma

Posted: 12 Jan 2010, 20:03
by tumpelo
Bolt on, en ainakaan huomannu viilaustarpeita. Mulla sileillä ohuilla levyillä.

Tuomo

Re: Vauhdin surma

Posted: 14 Jan 2010, 15:20
by Marko Leino
Kiitos nopeista vastauksista, hyvä että käy laitetaan siis tuollainen setti :) Juu täytyy ottaa palat ja liittimet myös.

Minkäkokoinen pääsylkky on passeli noiden satuloiden kanssa?
Minkä kokoiset männät tulee noissa satuloissa?

Miten hyvin noiden Rallydesign reikälevyt ovat teillä kestäneet?

Kysyvä ei tieltä eksy :)

Re: Vauhdin surma

Posted: 14 Jan 2010, 15:36
by Mika Hirvonen
En suosittele porattuja levyja. Ei oikein mitään muuta etua kuin ulkonäkö. Tuppaavat kulumaan epätasaisesti (enemmän reikien kohdilta) ja ovat kalliimmat. Painoetu aika marginaalinen. Ei nykyaikaiset jarrupalat juuri mitään kaasunpoistoreikiä tartte. Sadekelille uritetuista levyistä saattaisi olla hyötyä. Mulla on sekä urat että reiät nykyisissä levyissä. Jatkossa tuskin tulee sellaisia enää hankittua.

Powerliteja on kolmella eri männänkoolla ja kahdella eri leveydellä (siis kuusi eri mallia.) Uskoisin että tossa kitissä on isoimmilla männillä, jotta vastaavat Taunuksen/cortinan mäntien kokoa. Kapean isomäntäisen satulan koodi on 120-8726. Muista ottaa millisillä adaptereilla. Brittien Cortinoissa on tuumaset kiinnikkeet.

Tietoa mun mäntien/sylkkien koosta. ->
http://veca.phkk.fi/locost/viewtopic.ph ... wood#p4559

Re: Vauhdin surma

Posted: 14 Jan 2010, 15:49
by asassi
Mika wrote:En suosittele porattuja levyja. Ei oikein mitään muuta etua kuin ulkonäkö. Tuppaavat kulumaan epätasaisesti (enemmän reikien kohdilta) ja ovat kalliimmat. Painoetu aika marginaalinen. Ei nykyaikaiset jarrupalat juuri mitään kaasunpoistoreikiä tartte. Sadekelille uritetuista levyistä saattaisi olla hyötyä. Mulla on sekä urat että reiät nykyisissä levyissä. Jatkossa tuskin tulee sellaisia enää hankittua.
Wilwoodin sivuilla on juttua rei'itetyistä levyistä ja niihin liittyvistä käsityksistä. Wilwood on ilmeisesti tutkinut asiaa ja haluaa korjata joitakin näkemysvirheitä, mitä noihin levyihin liittyy.

t, Ari

Re: Vauhdin surma

Posted: 21 Jan 2010, 11:14
by mäkkäri
Mitäs jarrunestettä ootte käyttäny? Piisaako 5.1 vai tartteeko oikein kisanesteet?

Re: Vauhdin surma

Posted: 21 Jan 2010, 12:44
by Marko Leino
Kisanestettä.

Re: Vauhdin surma

Posted: 21 Jan 2010, 12:55
by Mika Hirvonen
Ei kannata säästää jarrunesteessä. Motul RBF 600 on toiminut hyvin niin Locostissa kuin Kartingissa eikä ole edes pahan hintaista.

Re: Vauhdin surma

Posted: 21 Jan 2010, 13:30
by Johan Svahn
Motulissa hinta laatu suhde kohdallaan.. Jos haluaa hyvää tuotetta niiin Castrol..