Page 3 of 9

Posted: 21 Nov 2008, 16:39
by hege
Joojoo. 8)

Vois joku ihan oikeesti kattoa noiden sääntöjen rakennetta. Jos joku omaa paremmat oikeinkirjotuksen lahjat kuin mä niin noiden sääntöjen rakenteessa ois jollekin melko paljon tekemistä.

Tota rakennetta on taas muutettu ja turvakaarijutut lisätty.

Posted: 21 Nov 2008, 18:02
by tumpelo
Siis onko tää sääntöluonnos ny jossain luettavissa? Emmäävaanlöydä...

Tumpelo mikä tumpelo. :oops:

Posted: 22 Nov 2008, 00:51
by hege
hege wrote:Tarkennettujen sääntöjen hahmotelma:
Linkki

Posted: 22 Nov 2008, 13:40
by multanen
Nuo sääntöluonnoksen kardaanisuojat vähän mietityttää: Mopokoneisessahan etummaisen nivelen suojasta ei ole mitään hyötyä kun siellä ei ole ketään mitä suojata ja putkea on muutenkin joka puolella. Sitten taasen jos tuommonen kardaanin puolen välin tienoilla oleva nivel pettää niin tulee jalkasilppua. Edes nuo vapaaehtoiset diagonaalit ei taida suojata kunnolla.

Mullehan nää asiat ei mitenkään kuulu mutta tulipahan vaan mieleen.

Posted: 24 Nov 2008, 09:29
by BATMAN
hege wrote:Hyvä idea ton turvakaarikohdan kanssa.

Ajattelin että ois ihan hyvä laittaa että kattoon ei saa uusissa autoissa laittaa vanhan säännön mukaisia pitkittäistukea (2006 ja vanhemmat, näkyy mm. Markun foorumikuvassa), vaan katossa pitää uusissa olla diagonaali. Ettei kukaan vahingossa mene laittamaan vanhan mallista...
Heps, nyt sattu juhaa leukaan.

Arvaa vaan olenko hitsannu tuon ylimääräisen pitkittäistuen ja heti helevetin tiukkaan :?: .

Posted: 24 Nov 2008, 13:12
by markku
hillitääs hieman. jos kattoon tehdään ristikko tai vinoputki niin moni ei mahdu kulkemaan katon kautta enää. kattoputkihan on vapaa ehtoinen putki. koppi autoissa kattoputket on tulleet akk:n kisoissa pakollisiksi. meillä putki ja kiinnitys menee akk:n kirjan mukaan kaaret meidän säännöissä olevien kuvien mukaan.

Posted: 25 Nov 2008, 10:40
by BATMAN
Annetaan sitten rälläkän levätä.

Posted: 25 Nov 2008, 22:59
by hege
Sääntöjä taas korjailtu. Laskuesimerkeissä virheitä ja löysin taas muutamia kirjotusvirheitä.

Muutin vähän tota alkua:
1.0 Kilpa-auto
Tullakseen hyväksytyksi, kirjan piirustuksista ja materiaali valinnoista ei saa poiketa saadakseen kilpailullista hyötyä. Auton pitää myös olla sääntöjen mukainen. Kaikki mikä ei ole säännöissä sallittu, on kielletty.

Saa myös lähettää painovirheilmotuksia sähköpostitse osotteeseen tallbhe@gmail.com

Posted: 26 Nov 2008, 22:32
by mäkkäri
Mitenkäs penkki? Tarviikos tehdastekosen kuppipenkin leiman olla voimassa vai käykö myös "vanhentuneet" niinku esim. jokkiksessa? Ku olis muutama ihan virheetön vanhentunu tallin nurkassa..

Posted: 27 Nov 2008, 09:02
by Johan Svahn
Penkissä oltava voimassa oleva leima !

Posted: 27 Nov 2008, 10:17
by markku
säännöissä puhutaan fia penkistä. ei voimassa olosta. nyttenhän on saanut ajaa vanhentuneellakin. onko tarvetta muuttaa asiaa?

Posted: 27 Nov 2008, 13:22
by Mika Hirvonen
Kun omavalmisteiset penkit on kerran sallittuja, niin ei kai FIA penkkeihin leimaa tarvitse vaatia?

Posted: 27 Nov 2008, 13:47
by Jari Kauttonen
Juu eikös tuo ole selvää, jos penkin leima pitää olla voimassa, niin sitten ei omilla penkeillä ajeta koska eivät ole FIA hyväksyttyjä :roll:

Posted: 27 Nov 2008, 14:00
by KakeK
mut kai ajetaan omavalmisteillakin ens vuonna :shock: . menee kunnon säädöksi sääntöhommat näköjään :roll:. muistaakseni kokoukses ei sovittu urtsupenkkien kieltämisestä.

Posted: 27 Nov 2008, 14:10
by mäkkäri
Eli siis ei tartte leimaa :)