Page 3 of 10

Re: 710 FIN

Posted: 08 Nov 2009, 01:35
by Marko Leino
Kiitoksia, kysellään kans tuolta. Torxikin käy hyvin, kunhan vaan on joku muu kuin ristipää :) Juu täytynee sinne väliin jotain laittaa rupee muuten putoilee.

Re: 710 FIN

Posted: 17 Dec 2009, 15:18
by Marko Leino
Pientä väliaikatietoa mitä on tullut tehtyä.
Kardaanitunnelin diagonaalit ja takaiskareiden yläkannakkeet hitsattu.
Nokkapalaa sovitettu, ym pientä sovittelua...

Seuraavaksi vuorossa:
Takaiskareiden alakiinnitykset.
Kardaanitunnelin takapää että perällä on tilaa liikkua ylöspäin.
Etuiskareiden yläkannakkeiden paikoilleen hitsaus.

Re: 710 FIN

Posted: 15 Jan 2010, 15:15
by Marko Leino
Pelti hommat aloitettu.
http://locostalliance.blogspot.com/
Pari kuvaa lisätty.
http://kuvablogi.com/blog/7040/4/

Re: 710 FIN

Posted: 16 Jan 2010, 20:34
by kippo
eikös nuo kardaanitunnelin diakonaalit pitäs olla pyöreestä 19mm vai näinkö tai muistinko väärin sori jos olen väärässä taikka oikeessa harmillista kuitenkin jos joudut uudelleen ne vaihtaan

Re: 710 FIN

Posted: 16 Jan 2010, 23:06
by mäkkäri
Säännöissä ei taida lukea et mitä sen pitäs olla? Mulla ainaki on 20mm neliöö..

Re: 710 FIN

Posted: 17 Jan 2010, 00:00
by kippo
juu en löutäny säännöistä kuin tulkinnnan että jotain diakonaali putkea siinä 20mm paikkeilla saa käyttää katotaan jos joku asiaa meille tyhmille tarkentaa vaikka puhuin monikossa tarkoitin itseäni (sori) :wink: mulla semmoinen runko jossa diakonaali kardaanitunnelissa pyöree 19mm :|

Re: 710 FIN

Posted: 12 Apr 2010, 21:29
by Marko Leino
Konetta mallattu runkoon ja syyläri paikoillaan. Pulpettiakin sovitettu paikoillen ja kiinnikkeitä tehty.
Olis jo kova hinku päästä konetta starttailee niin aika mennyt pakosarjan kimpussa :)
http://locostalliance.blogspot.com/2010 ... sarja.html

Re: 710 FIN

Posted: 12 Apr 2010, 22:08
by Mika Hirvonen
Hienoa, että projekti etenee.

Pakosarjassa kolmas, ja varsinkin neljäs putki, on kaikista helpoimmat sovittaa paikoilleen :)

Re: 710 FIN

Posted: 13 Apr 2010, 09:13
by Marko Leino
Juu tohon vaiheeseen kun pääs niin rupee jo pikkasen helpottaa :).
Kyllä tota tulikin monta iltaa hierottua/ ihmeteltyä :D

Re: 710 FIN

Posted: 31 Aug 2010, 17:51
by Tomi Jutila
voivoi pojat mitä teitte....laitoitte sitten koneen roikkumaan rungon alapinnan alapuolelle. :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

ittellä vituttaa kun kone roikkuu 19mm ja koko paska on täysin panssarin varassa.eipä siinä mittää kun ajelee radalla mutta kun se ei aina ole niin helppoa.
viimeks affella meni panssari+öljypohja (kone?) paskaks ym. syystä.
jos koneen nosto ei olis niin helvetinmoinen homma valmiista autosta niin nostasin sen HETI.

Re: 710 FIN

Posted: 31 Aug 2010, 21:21
by Marko Leino
Mitens te ootte saaneet R1:sen kaasarit piiloon jos kone on pohjan tasalla? Mulla oli kone aluksi pohjan tasalla ja olis joutunut käyttämään korkeeta keulapalaa.
Nyt kone on noin 20-30mm alle pohjan ja matalalla keulapalalla jää kaasarit rungot piiloon.

Hyvä Tomi :) eipä tullut mieleen et korkeuttahan vois säätää, pistää latanpaloja korvakkeiden alle/väliin niin konetta voi tarvittaessa nostaa jos ui liian matalalla.

Pitänee koittaa pysyä kanttareiden välissä mut eihän sitä tiiä milloin joutuu oikaseen :)

Re: 710 FIN

Posted: 01 Sep 2010, 06:15
by Tomi Jutila
mulla kone roikkuu sen 19mm ja kaasarirojut just luukun sisäpuolella eli matalalla nokalla ei mahdukkaan sääntöihin.jarkon (ex-markku) autossa kone pohjan tasalla mutta nokkapala yms eivät ole vissiin matalimmat.jos kone roikkuu 30mm niin se ei tule onnistumaan MILLÄÄN paitsi tumpelo mallin offroad alustalla...tonttiin veto ei onistu.

mulla koneen nosto pistäisi uusiks nokan,luukun,pulpetin ja PAKIN joten jääpi tekemättä(pakki siksi kun kardaanin kulma muutuisi) sama syy estää säädön teon koneen korkeuteen+nokkaluukun reikä muuttuu.

toi kanttien välissä ajaminen on ajatuksena kaunis mutta ei se tartte kun yhden vesiliirron kemoran paluusuoran jarrussa niin meet kohtisuoraa kantin yli.joku semmonen oranssi loco (suht nopee) ei ole tainnut paljoo kanttiksia ylitellä mutta kaikki muut sitäkin enemmän 8)

Re: 710 FIN

Posted: 01 Sep 2010, 09:12
by kippo
[quote="Tomi"]mulla kone roikkuu sen 19mm ja kaasarirojut just luukun sisäpuolella eli matalalla nokalla ei mahdukkaan sääntöihin.jarkon (ex-markku) autossa kone pohjan tasalla mutta nokkapala yms eivät ole vissiin matalimmat.


täytyypä oikein mittailla paljonko palojen korkeudet heittää minimeistä kait ne on minimin ja korekeen jostain välimaasto
niitähän saa muokata kunhan ei ylitä max tai alita min

Re: 710 FIN

Posted: 01 Sep 2010, 13:11
by Marko Leino
Kyllä se kone mulla aikas matalalla on, katon se korkeuden uudestaan kun saan renkaat alle että miten se sinne asettuu. Onks Tomi sulla millainen pohjapanssari ja saiko se olla minkä levyinen..20cm? Meinaan tehdä panssarin 2-3mm teräksestä.

Re: 710 FIN

Posted: 01 Sep 2010, 13:27
by kippo
kyllä keulapala oli 200mm ja kojelauta oli 270mm mutta konehan on ihan takana ja juuri ja juuri mahtuu pellin alle vaikka öljy pohja on ala rungon alapinnankans tasalla jos kone olis edempänä niin keulapalaa täytys korottaa. Tomilla kone varmaan edempänä kuin mulla