Ladan perä
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Re: Ladan perä
öljyksi kendaal joka paikkaan ja kyllä pelaa
Re: Ladan perä
Milläs ootte saanu ne öljyt pysyyn ladan perässä? Mä vaihdoin joka kisaan uudet motonettiläiset vetarinstefat mutta ne suli heti. Muistan jostain lukeneeni paremmista vaihtoehdoista mutten tähän hätään löytäny.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Ladan perä
uuteen autoon tulossa kanssa ladan akseli. Vakiostefat kestää 110C. Tiivistekeskuksessa olisi 200C stefoja mutta hinta noin 50e kpl. Löytyisköhän jostain halvemmalla?
Re: Ladan perä
mulla oli ensimmäisen (711) auton kanssa aluksi vuotamisen kassa ongelmia mutta syyksi luultavasti ilmeni liian takapainoiset jarrut jotka lämmitti ilmeisesti stefoja ja muutakin esim.vannetta / kumia. kokeilin kyllä alkuperäisiä ja normi hyllytavaraa kummissakin sama vaikutus. muutin jarru suhdetta enempi etupäälle niin ongelma pikkuhiljaa hävisi. 705 kanssa ei ainakaan vielä ollut mitään tollaisia ongelmia mutta enhän sillä paljon kerinny ajamaankaan ja siinä on vielä enämpi tehostettu etupään jarrujen merkitystä kun edellisissä kokeiluissa.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Ladan perä
jos satasella pääsee ongelmasta eroon niin itte laittaisin stefat tilaukseen..."firman piikkiinMika Hirvonen wrote:uuteen autoon tulossa kanssa ladan akseli. Vakiostefat kestää 110C. Tiivistekeskuksessa olisi 200C stefoja mutta hinta noin 50e kpl. Löytyisköhän jostain halvemmalla?

Re: Ladan perä
Musta taas tuntuu et toi lukko on ollu niin piukalla et öljyt kiehuu. Ainaki paukkuu pirusti ku ajamasta tulee ja kääntelee jyrkästi varikolla. 

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Ladan perä
Pakkohan tollaset on laittaa, mutta jos jostain löytyis locostimpaan hintaan.
Tossa on tietoja noista (Viton) tiivisteistä:
FPM (Viton) säteisakselitiivisteet
Kumimateriaali : Fluorikumi (FPM)
Runko: Teräs DIN 1624
Jousi: Teräs DIN 17223
Lämmönkesto: -20°C....+200°C (hetkellisesti +220°C)
Paineenkesto: Noin 1 bar
Kehänopeus: Max. noin 15 m/s.
Ja vakio Nitriilikumitiiviste:
Käyttöolosuhteet
Paine: ≤0,5 bar
Lämpötila: -30°C.....+110°C
Nopeus: ≤12 m/s maksimissaan, kun on hyvä öljyvoitelu ja kitkalämpö johtuu hyvin pois tiivistehuulesta.
≤30 m/s tyyppi AS-PL ....NBR/T (PTFE pinnoite tiivistehuulessa)
Tossa on tietoja noista (Viton) tiivisteistä:
FPM (Viton) säteisakselitiivisteet
Kumimateriaali : Fluorikumi (FPM)
Runko: Teräs DIN 1624
Jousi: Teräs DIN 17223
Lämmönkesto: -20°C....+200°C (hetkellisesti +220°C)
Paineenkesto: Noin 1 bar
Kehänopeus: Max. noin 15 m/s.
Ja vakio Nitriilikumitiiviste:
Käyttöolosuhteet
Paine: ≤0,5 bar
Lämpötila: -30°C.....+110°C
Nopeus: ≤12 m/s maksimissaan, kun on hyvä öljyvoitelu ja kitkalämpö johtuu hyvin pois tiivistehuulesta.
≤30 m/s tyyppi AS-PL ....NBR/T (PTFE pinnoite tiivistehuulessa)
Re: Ladan perä
Tiivisteistä sen verta että normi o-rengas ei kestä edes öljyä varsinkaan lämmössä ja viton vielä 5 vuodenkin päästä kimmoisa ja muodossa 

Re: Ladan perä
Noi Viton stefat vissiin sit toimii? Mikä Vito? Varaosanumero? Varmaan ihan alkuperäset tarttis olla..
Re: Ladan perä
No luulis toimivan. Sitte olis vielä teflon huulella olevia jotka varmaan kestäis 

-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Ladan perä
Hyvä tietää että viton osat käy, on sitten varikolla aina varaosat mukana 

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Ladan perä
M-B Viton stefa
vai
Viton merkkinen stefa ?
vai
Viton merkkinen stefa ?
Re: Ladan perä
Erikois kumilaatu "viton" vito mersus ei taida hyviä osia ollakkaa 

-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Ladan perä
no höh! mä kun kuvittelin että varaosat kulkee näppärästi mukana 

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: Ladan perä
tossa olis ollu asennetta...purkaa varaosia locoon huoltoautosta...pakko päästä viivalleJari wrote:no höh! mä kun kuvittelin että varaosat kulkee näppärästi mukana
