Page 4 of 9
Posted: 27 Nov 2008, 15:37
by hege
KakeK wrote:menee kunnon säädöksi sääntöhommat näköjään

.
Tän on tarkotus olla keskustelua kirjotettujen sääntöjen sisällön parantamisesta, ja mun mielestä on hyvä että se käydään avoimesti.
Se ettei tarvi olla leimaa penkissä ei ole mun mielestä mainittu roadsport säännöissäkään. Pitääkö säännöissä olla maininta että saa ajaa vanhentuneella penkillä? Mun mielestä ei tarvi.
Posted: 27 Nov 2008, 16:14
by Mika Hirvonen
Yksi homma tuli mieleen MP-moottoreista. Pitääkö myös MP-koneen olla 4 sylinterinen rivimoottori, vai sallitaanko V koneet?
En tiedä onko edes olemassa mitään kilpailukykyisiä V-koneita, mutta periaatteessa kiinostaisi tietää.
Posted: 29 Nov 2008, 11:21
by hege
En tiedä. Periaatteessa säännöt nykyisellään kieltää muut kuin 4-syl rivimoottorit vain autonmoottoreissa.
Toi V-koneiden perään katteleminen ei oo kuitenkaan yhtä eksoottista kuin kakstahtikoneet. Kuulostais locostin käynti melko erikoiselta.

Posted: 29 Nov 2008, 14:31
by Jari Kauttonen
Tai HD:n malmi

Pitäis väännön olla kohdillaan? Eikös niissä ole erillinen laatikkokin? Vois olla melko tärisyttävä kokemus tuollaisessa neppiksessä?
Posted: 11 Dec 2008, 20:51
by mäkkäri
Kysymys noista Hegen tekemistä piirustuksista joihin on linkki tän ketjun eka sivulla.
Eli kuva 16. Noi vaaleanpunaset alueet. Onko toi pohjapelti keulassa ja kolmiot koneen sivuilla pakko tehdä tosta 1,5mm pellistä vai saako olla ohuempaa/paksumpaa tai alumiinia?
Sit nämä koneen kiinnikkeiden "pohjat" eli levyt jotka hitsataan koneen sivulla olevien kolmioiden päälle. Onko niille mitään mittoja olemassa? Vai saako tehdä paksusta raudasta vaikka koko kolmion kokoset?
Posted: 11 Dec 2008, 21:11
by hege
Säännöissä mainitaan: "Tullakseen rekisteröidyksi infolistalle, kirjan piirustuksista ja materiaali valinnoista ei saa poiketa saadakseen kilpailullista hyötyä. "
Mulla ei oo nyt kirjaa käden ulottuvilla, mutta muistaakseni noi piti olla pellistä.
Moottorin kiinnikkeiden pitää olla moottorin kiinnikkeitä, eivätkä ne saa muodostaa kiinteää rungon rakennetta. Tonne moottorikiinnikkeitä varten sai hitsata jotain runkoon, mut en oo lisänny sitä sääntöihin kun en oo nähny vuosikokouksen päiväkirjaa. Runkoon saa hitsata poikittaiset putket moottorikiinnikkeiden alle kolmioiden alueelle.
Moottorin kiinnikkeet ei saa olla muuta kuin moottorin kiinnikkeet.
Posted: 11 Dec 2008, 21:43
by Tomi Jutila
eiks moottorin kiinnittämistä varten saa laittaa vapaaehtoiset latat moottorin molemmin puolin oleviin kolmioihin ei koko kolmioita umpeen vaan palaset moottorin kiinnikettä varten.
markulla semmoset on,kun mulla ei ollu niin markku nimenomaan kyseli mikset ole laittanut.markun sivuilla ko. pellit näkyy parissakin kuvassa.
onks toi etummaisesen kolmion eli heti syylärin takana oleva pohjapelti pakollinen,mielestäni sitä ei kaikissa autoissa ole.sama homma kardaanitunnelin alkuosan pohjapellin "pakollisuus" kattoinko väärin mutta oliko mikalla tunnelin alkuosa ummessa??itselläni se on avoin.
mielestäni pohjapellit saisi olla näiltäosin vapaaehtoiset
Posted: 11 Dec 2008, 22:13
by mäkkäri
Kävin eilen vakoilemassa tota 704 ja siinä oli keula ja kolmiot alumiinia. Eli vissiin molemmat sit käy?
Posted: 11 Dec 2008, 22:31
by markku
kuskin perseen sivulla oleva pitää olla 1.5 rauta levyä. keulassa ja konehuoneen sivukolmiot saa laittaa umpeen alumiinilla. tunnelin alkupään saa kanssa laittaa kanssa umpeen alumiinilla. koneen korvien kohdalle saa laittaa sääntöjen mukaiset teräspalat.
Posted: 11 Dec 2008, 22:37
by pasi.t

oletko tomi saanut syyskokouksen pöytäkirjalunnosta kun ei ole kuulunut mitään. saatais menemään pöytäkirja eteenpäin.... soita
040-5573049
pasi
Posted: 11 Dec 2008, 22:41
by hege
Ohjaamon lattia 1,5mm peltiä?
Posted: 12 Dec 2008, 11:54
by hege
Muokkasin kuvaa 16, onks nyt kirjan mukanen? Lisäsin että pohjalevyn pitää olla 1-2mm terästä.
Linkki sääntöihin
Joskus oli puhetta alumiinirunkoisista GAZ GP iskareista, pitäiskö iskarit tarkentaa teräsrunkosiksi?
Tuleeko mieleen muita juttuja mitä pitää tarkentaa? Oon saattanu unohtaa lisätä yhtä sun toista tonne sääntöihin, niin kaikki palaute on tervetullutta. Tän keskustelun ekalla sivulla oleva lista tarkennuksista on ajan tasalla, jos joku juttu ei ole siellä, niin sitä ei ole säännöissäkään.
Linkki
Posted: 12 Dec 2008, 16:03
by Tomi Jutila
pasi.t wrote:
oletko tomi saanut syyskokouksen pöytäkirjalunnosta kun ei ole kuulunut mitään. saatais menemään pöytäkirja eteenpäin.... soita
040-5573049
pasi
sori,juu olen saanut mutta tallinnan reissu otti niin koville ettei ole pystynyt pariin viikkoon tekeen muuta kun käydä töissä lepäilemässä
laitan tuleen heti.
Posted: 12 Dec 2008, 16:14
by Tomi Jutila
markku wrote:kuskin perseen sivulla oleva pitää olla 1.5 rauta levyä. keulassa ja konehuoneen sivukolmiot saa laittaa umpeen alumiinilla. tunnelin alkupään saa kanssa laittaa kanssa umpeen alumiinilla. koneen korvien kohdalle saa laittaa sääntöjen mukaiset teräspalat.
eli nokkapala,koneen sivut ja kartaanitunnelin alkuosa saavat olla myös avoimet
Posted: 12 Dec 2008, 16:41
by hege
Sääntöluonnoksessa on allaoleva kuva selityksineen:
Kuva 16. Rungon putket ja vahvistukset kirjan mukaan.
Oranssi on 25x25mm huonekaluputkea.
Sininen on 20x20mm huonekaluputkea.
Vihreä on D19mm putkea.
Vaaleanpunaiset alueet ovat terästä. Sivulevyn paksuus 1,5mm ja pohjalevyn 1-2mm.
Vihreät alueet saa vahvistaa 1,5mm pellillä tai 0-2mm alumiinilla.