Etujousitus alkaa olla valmis että voidaan pudottaa auto pyörilleen.
Alotettiin vaihdekepin vivuston tekeminen.
Tällä kertaa vaihteensiirtojärjestelmään on panostettu vähän enemmän. Keinuvipu on laakeroitu skeittilaudan laakereilla ja putkien päissä on uniball nivelet.
Alettiin muokata ekan auton runkoa sääntöjen mukaiseksi. Alotettiin vaikeimmalta tuntuvalla työllä, eli kylkipaneelien irrotuksella. Muistettiin Mikan kanssa että oltaisiin liimattu kylkipaneelit koriliimalla, mutta onneksi ne oli kiinni ihan tavallisella ikkunatiivisteaineella.
Työntämällä teräksistä viivotinta liimapintojen väliin liimapinnat ratkesivat melko kätevästi. Ajattelin että liima olisi paljon sitkeämpää, niin varasin operaatiota varten pianolankaa.
Vaihteensiirto näyttää nyt hyvätä. Mullakin on rullalautojen kuulalaakerit käytössä kytkin ja vaihteensiirrossa. Ne on käteviä ja edukkaita.
Nivelinä mulla on kulmanivelet (DIN 71802). Etuna niissä on se että ne lähtee kätevästi irti kun varmistussokan poistaa. Helpottaa huoltoa, jos tanko on vedetty pulpetin läpi niinkuin mulla. Uniball taitaa tosin olla pitkäikäisempi.
Tossa ylläolevassa kuvassa vanha vaijeri vielä kummittelee.
Noi kulmanivelet on käteviä ja taitavat olla halvempiakin kuin uniball nivelet. Oon vaan ottanu talteen jonkinverran noita vanhoja väljiä niin ne ei meille maksa mitään. En noiden kulmanivelten kestoa tiedä, mutta nää 6mm nivelet pitäis olla meidän käytössä ikuisia. Pienellä välyksellä ei oo näköjään mitään merkitystä vaihteensiirrossa.
Ja niinkuin tuolla toisaalla mainittiin, oon mokannu joustenlaskukaavoja. Korjatut takajouset on 250lbs, eli pitää jossain vaiheessa tilata uudet.
näinkö säääännöissä luvataan tehdä. ite ymmärsin aikoinaan, että pellin voi jättää takareunasta avoimeksi, mikäli haluaa, silleen kun mikalla on ja / tai norjalaisilla. tästä "pullistuksesta" en oikein tiiä. onhan tilanne kuitenkin niin että tuo on oikeastaan ainut ja toimivin tapa, ehkäistä lämpöongelmia, ku niitä ainakin autonmottorisissa piisaa. ei sillä, että henkilökohtaisella tasolla laitan tuota pullistusta vastaan, jos se on sallittu niin mulle ainakin tulee samanlainen. vois kenties säästää yhden ylimääräisen "syylärin" painon ylipainoisessa autossa.
Jännän näköinen lerpake. Lieneekö sillä väliä kuinka pitkältä matkalta peltiä irroitetaan takareunasta.
Omaan autoon ei ole mitään tarvetta tuollaista laittaa, mutta mullahan on jäähdyttäjä vakio paikalla.
Mika wrote:Jännän näköinen lerpake. Lieneekö sillä väliä kuinka pitkältä matkalta peltiä irroitetaan takareunasta.
Mä ajattelin niin että auton pitää olla sevenin näköinen. Eli järki peliin kun ilmanpoistoaukkoja tekee. Jos kylkipelti on takareunasta 40cm irti niin en näkis että se on sääntöjen hengen mukainen.
Meillä oli vaihtoehtoina että joko tehdään yks iso tai pari pienempää ilmanpoistoaukkoa, yks oli helpompi tehdä kuin monta.