ei meinaa urtsupenkin valu onnistua,tekniikka on tiedossa mutta neljäskään penkki ei onnistunu.vikana on ollu kahdessa että kuski on istunu liian alhaalla ja yhessä karkas satsit kainaloon no soosia on tuotu talliin paikalliselta eristäjältä joten satsia vaan lisää ei se ole ees kovin kallista,nyt on menny 40e.
en tehnyt autolle mitään koko viikonloppuna,siis yhtään mitään.sulattelin tallissa siviiliautoja ja otin vähän pöhnää,emännän mieliks siirsin olohuoneen huonekalut toiseen järjestykseen.helvetillinen homma siirtää jytävehkeet/kotiteatteri,piuhamäärä on vähintäänkin tojota beamsin johtosarjan kokoinen.nyt saa mööpelit olle seuraavat kahdeksan vuotta aloillaan.
ensviikolla vois taas kokeilla urtsupenkin valamista.
penkkivalu 5 ja 6 onnistui ja avainsana oli että pitää aineet ulkona pakkasessa niin reaktioaika moninkertaistui,nyt asentoa pystyi vähän hakemaan ja reaktion aikana hienosäätämään.lisäksi pussin alapään kevyt kiinnitys teipillä runkoon ennen soosinkaatoa kannattaa.näin jälkikäteen mietittynä valuyritykset lämpöisillä aineilla olivat mahdottomia,todennäköisesti kaikkeen vaikuttaa myös minkä valmistajan ja mitä seosta soosi on,reaktiot vaihtelevat varmasti ainekohtaisesti.
hmmm.. Silloin aikoinaan kun noita uretaanipenkkejä tuli tehtyä niin aineet olivat huoneenlämpöisiä. Sekoitus suhde vaikuttaa kovettumisaikaan, enemmän kovettajaa niin nopeammin kovettuu
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
Johan Svahn wrote:hmmm.. Silloin aikoinaan kun noita uretaanipenkkejä tuli tehtyä niin aineet olivat huoneenlämpöisiä. Sekoitus suhde vaikuttaa kovettumisaikaan, enemmän kovettajaa niin nopeammin kovettuu
sain ohjeen 1:1 suhteesta,mitä sitten vaikuttaa jos muuttelee suhdetta? kesällä jos teen niin tungen purkit pakastimeen hetkeksi.
projektin rakennustahti rauhoittunut oleellisesti viimeaikoina,viikolla en ole tallissa juuri ollut ja viikonloppuisin vain muutaman tunnin sessioita,penkinkin sain tehdyksi enään maali puuttuu.muuten oikeastaan enään lokasuojien paikoilleenlaitto ja tankinkorkin suojaläppä puuttuu. etu ja taka puskurin tein äsken ettei tuu kukaan pukkimaan mun uutta autoa,perkele. kuvat blokissa.
Tomi Jutila wrote:projektin rakennustahti rauhoittunut oleellisesti viimeaikoina,viikolla en ole tallissa juuri ollut ja viikonloppuisin vain muutaman tunnin sessioita.
on näimmä palautunut homma tälläisen suhkot normaali rakentelijan tasolle että jos ei yöllä enää jaksa niin homma ei eteni
viikonloppuna sain vihdoin tehdyksi tankinkorkin suojaläpän ja penkin maalattua ja takalokarit kiinnitettyä.jarruihin laitoin nesteet ja virittelin turvavyöt.vöissä huomasin että pikkusen kalliimmat (170e sabelt)on huomattava ero säädettävyydessä verrattuna halpisvöihin niinkun björkki sanoi.ne meni nopeesti mittoihinsa ja säädöt toimii paremmin kun muistelin aiempia vöitten säätöurakoita.
laitoin kans yhden irtomoottorin trukkilavassa käyntiin ostajaa varten joka ostikin koko motin hilkkeineen.kattelin jos möis vielä yhden koneen ilman apulaitteita hyllynalta seisomasta kun enskesän kisakassa on varsin alkutekijöissään
innostuin värkkäämään kevyempiä etutukivarsia,jos sais ne vielä tehtyä niin rupeis oleen teippauksia vailla valmis.