710 FIN
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: 710 FIN
2" putkilla oon ajanu
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Mulla on vaimennin 2 1/4" samaa kokoa kuin orkkisvaimentimen tuloputki. Näyttää vaan toi 60mm putki melko isolta hormilta noin äänien puolesta...
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: 710 FIN
juup,ajoin joskus 2.5" röörillä ja äänet oli pahat.tuskin olis affella ajettu sillä torvella,tolla 2" pysyy melut kohtuullisena kun uusii vaimentimen aina joka grandraceenMarko Leino wrote:Mulla on vaimennin 2 1/4" samaa kokoa kuin orkkisvaimentimen tuloputki. Näyttää vaan toi 60mm putki melko isolta hormilta noin äänien puolesta...
aiemmin oon ajanu SIMONS vaimentimella mutta olivat loppu ja siellä oli vaan muuten samanlaisia SNOWIS pyttyjä




-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Kone saatettu vihdoin käyntiin kun ensin vaihdoin uudet sulakkeet hapettuneiden tilalle, samoin startin virtakaapeli oli tullut tiensä päähän. Kahdessa kaasarissa uimurikammiot olivat vihertävän tahmaisen mömmön peitossa joten kohonneulat oli jumissa. Kone käy tasaisesti mutta 1.sylinteri käy huomattavasti kylmempänä. Pakosarjanputki ei muuta ollenkaan väriä eikä polta näppejä kuten muut putket. Liekö neulaventtiili edelleen jumissa...pitänee tarkistaa samalla kun vaihdan isommat suuttimet.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: 710 FIN
muutenkin pitkään seisseet kaasarit "kuivavat" mutta "turpoavat" kun saavat pensaa eli joskus käyntihäiriöt korjaantuu seuraavaks päiväksi.silti esim neularunkojen o-renkaat kannattaa vaihtaa uusiin,yamahalta ei renkaita saa mutta ihan etra/etola ym liikkeistä löytyy sopivat o-renkaat parilla eurolla,ota malli mukaan niin sopivat löytyy.materiaali oli joku npt??? mutta pensan ja öljyn kestävät kuitenkin.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Yksi neularungon o-rengas oli käppyrä. Kävin tiivistekeskuksesta hakemassa uudet 8.50€ hintaan (kilohinta kohillaan).Tomi Jutila wrote:muutenkin pitkään seisseet kaasarit "kuivavat" mutta "turpoavat" kun saavat pensaa eli joskus käyntihäiriöt korjaantuu seuraavaks päiväksi.silti esim neularunkojen o-renkaat kannattaa vaihtaa uusiin,yamahalta ei renkaita saa mutta ihan etra/etola ym liikkeistä löytyy sopivat o-renkaat parilla eurolla,ota malli mukaan niin sopivat löytyy.materiaali oli joku npt??? mutta pensan ja öljyn kestävät kuitenkin.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: 710 FIN
yamahalta 50e kpl neularungon kans..."ollaan etsitty o-renkaita plaaplaaplaa ei löydy sopivia muualta..." jokaisesta etrasta löytyy euron parin kappalehintaanMarko Leino wrote:Yksi neularungon o-rengas oli käppyrä. Kävin tiivistekeskuksesta hakemassa uudet 8.50€ hintaan (kilohinta kohillaan).Tomi Jutila wrote:muutenkin pitkään seisseet kaasarit "kuivavat" mutta "turpoavat" kun saavat pensaa eli joskus käyntihäiriöt korjaantuu seuraavaks päiväksi.silti esim neularunkojen o-renkaat kannattaa vaihtaa uusiin,yamahalta ei renkaita saa mutta ihan etra/etola ym liikkeistä löytyy sopivat o-renkaat parilla eurolla,ota malli mukaan niin sopivat löytyy.materiaali oli joku npt??? mutta pensan ja öljyn kestävät kuitenkin.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Tiivistekeskus lienee samaa putiikkia Etran kanssa. 4kpl yht. oli 8.50€ ei paha yamahaan verrattuna. Juu noi neulaventtiilisarjat on melko suolaisen hintaiset. Tänään taas kone käyntiin ja katotaan tuliko parannusta...Tomi Jutila wrote:yamahalta 50e kpl neularungon kans..."ollaan etsitty o-renkaita plaaplaaplaa ei löydy sopivia muualta..." jokaisesta etrasta löytyy euron parin kappalehintaanMarko Leino wrote:Yksi neularungon o-rengas oli käppyrä. Kävin tiivistekeskuksesta hakemassa uudet 8.50€ hintaan (kilohinta kohillaan).Tomi Jutila wrote:muutenkin pitkään seisseet kaasarit "kuivavat" mutta "turpoavat" kun saavat pensaa eli joskus käyntihäiriöt korjaantuu seuraavaks päiväksi.silti esim neularunkojen o-renkaat kannattaa vaihtaa uusiin,yamahalta ei renkaita saa mutta ihan etra/etola ym liikkeistä löytyy sopivat o-renkaat parilla eurolla,ota malli mukaan niin sopivat löytyy.materiaali oli joku npt??? mutta pensan ja öljyn kestävät kuitenkin.
-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
No niin.. ensimmäinen testiajo suoritettu Ahvenistolla. Rata oli varattu 3 tunniksi. Auton sain ajokuntoon päivää ennen ajoreissua eli minkäänlaista koeajoa en kerennyt suorittaa. Pyörän kulmat ja ym. säädöt tuli laitettua kiireen takia silmä ja mutu tuntumalla nippuun. Oman haasteen toi myös auton saaminen kärryyn ja sieltä pois, on niin pirun matala auto. Ajorampit on nyt hankittu niin ei tarvii enää lankkujen kanssa kikkailla, pitänee vielä rakentaa jonkinlainen vinssisysteemi että lastaus käy sukkelaan.
Rata oli alkuun sateen ja kastematojen liukastama joita oli radalla paljon, rämmäleitä oli pitkin autoa ja visiiriä.
Jo parin ekan kierroksen jälkeen hymy oli korviin asti. Tämänhän toimii ja kulkee jopa vielä suoraankin
. Onneksi rata pikkuhiljaa kuivui sen verran että pääsi jo availemaan reilummin kaasua. Renkaat ei lämmenneet juuri yhtään, paistettu -08 ja ulkolämpötila oli 10astetta mut jokin verran pitoa silti oli. Kerran tuli pikku pyllähdys ja nurmikon kautta takas radalle.
Tekniikka pelitti paria pikku juttua lukuunottamatta:
-Termarikotelon vesiletku vuoti hieman mut se ei menoa haitannut.
-Pääsylinterinsäiliönkorkki oli tiukasti kiinni mut silti vuoti jarrunestettä et pääsee runkoa maalailemaan.
-Koneessa mystinen vika "käy kolmella". Käy tyhjäkäyntiä ja vetää nätisti mutta ykköspytyn pakosarjanputki ei lämpene.
-Herjailee ajoittain vikakoodia 7000 mutta puhtia tuntuu kyllä piisaavan...
Hieno laji oon kyllä tyytyväinen lyhyeen ensikokemukseen. Paras kierros käsiotolla oli 1.34.86.
Tahtoo jo pian uudelleen....kunhan ensin niskat ja kädet palautuu
Rata oli alkuun sateen ja kastematojen liukastama joita oli radalla paljon, rämmäleitä oli pitkin autoa ja visiiriä.
Jo parin ekan kierroksen jälkeen hymy oli korviin asti. Tämänhän toimii ja kulkee jopa vielä suoraankin

Tekniikka pelitti paria pikku juttua lukuunottamatta:
-Termarikotelon vesiletku vuoti hieman mut se ei menoa haitannut.
-Pääsylinterinsäiliönkorkki oli tiukasti kiinni mut silti vuoti jarrunestettä et pääsee runkoa maalailemaan.
-Koneessa mystinen vika "käy kolmella". Käy tyhjäkäyntiä ja vetää nätisti mutta ykköspytyn pakosarjanputki ei lämpene.
-Herjailee ajoittain vikakoodia 7000 mutta puhtia tuntuu kyllä piisaavan...
Hieno laji oon kyllä tyytyväinen lyhyeen ensikokemukseen. Paras kierros käsiotolla oli 1.34.86.
Tahtoo jo pian uudelleen....kunhan ensin niskat ja kädet palautuu

-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: 710 FIN
kemoraan viivalle vaan,kun auto pelas noin hyvin niin mukaan kisaan rohkeesti.

-
- Locost expertti
- Posts: 534
- Joined: 02 Sep 2009, 12:52
- Location: Vihti
Re: 710 FIN
Tarttis tota kaasuakin uskaltaa painaa... Tää kesä harjoitellaan ukko ja auto ei oo vielä valmis tositoimiin.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: 710 FIN
häh??????Marko Leino wrote:Tarttis tota kaasuakin uskaltaa painaa... Tää kesä harjoitellaan ukko ja auto ei oo vielä valmis tositoimiin.
itteku alotin -07 niin oli kaks testiä takana joista toinen ihan pihalla kun lumiukko eikä auto toiminu lähekkään noi hyvin.metriäkään en ollu ennen ajanu kilpaa millään ja kisoihin vaan heti kun auto pelas edes jotenkin.
Re: 710 FIN
onkos sulla marko rataleima.
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: 710 FIN
Ainakin karting treeni-aikaan oli sanonta että 1 kierros porukassa vastaa 10 kierrosta yksin ajelua, siis noin oppimismielessä. Äkkiseltään voisin kuvitella että pätee näihin isompiin autoihinkin. Esimerkiksi keron perjantain lienee varsin tehokas opettelu päivä jos on useampia locoja radalla ja kuitenkin aikaa opetella.
Jos on kalusto kunnossa ja lupa kilpailla, niin ite en kyllä raskis bensaa polttaa koko kesää yksin treenatessa.
Jos on kalusto kunnossa ja lupa kilpailla, niin ite en kyllä raskis bensaa polttaa koko kesää yksin treenatessa.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.