Page 5 of 10

Re: 710 FIN

Posted: 14 Feb 2012, 17:03
by Tomi Jutila
2" putkilla oon ajanu

Re: 710 FIN

Posted: 15 Feb 2012, 12:00
by Marko Leino
Mulla on vaimennin 2 1/4" samaa kokoa kuin orkkisvaimentimen tuloputki. Näyttää vaan toi 60mm putki melko isolta hormilta noin äänien puolesta...

Re: 710 FIN

Posted: 15 Feb 2012, 16:46
by Tomi Jutila
Marko Leino wrote:Mulla on vaimennin 2 1/4" samaa kokoa kuin orkkisvaimentimen tuloputki. Näyttää vaan toi 60mm putki melko isolta hormilta noin äänien puolesta...
juup,ajoin joskus 2.5" röörillä ja äänet oli pahat.tuskin olis affella ajettu sillä torvella,tolla 2" pysyy melut kohtuullisena kun uusii vaimentimen aina joka grandraceen
aiemmin oon ajanu SIMONS vaimentimella mutta olivat loppu ja siellä oli vaan muuten samanlaisia SNOWIS pyttyjä :roll: :roll: :shock: :shock: jotain tarvike paskoja kait?

Re: 710 FIN

Posted: 15 Feb 2012, 18:00
by Mika Hirvonen
Se on vaan talvimalli jääradoille.

Re: 710 FIN

Posted: 01 Mar 2012, 15:33
by Marko Leino
Kone saatettu vihdoin käyntiin kun ensin vaihdoin uudet sulakkeet hapettuneiden tilalle, samoin startin virtakaapeli oli tullut tiensä päähän. Kahdessa kaasarissa uimurikammiot olivat vihertävän tahmaisen mömmön peitossa joten kohonneulat oli jumissa. Kone käy tasaisesti mutta 1.sylinteri käy huomattavasti kylmempänä. Pakosarjanputki ei muuta ollenkaan väriä eikä polta näppejä kuten muut putket. Liekö neulaventtiili edelleen jumissa...pitänee tarkistaa samalla kun vaihdan isommat suuttimet.

Re: 710 FIN

Posted: 01 Mar 2012, 17:50
by Tomi Jutila
muutenkin pitkään seisseet kaasarit "kuivavat" mutta "turpoavat" kun saavat pensaa eli joskus käyntihäiriöt korjaantuu seuraavaks päiväksi.silti esim neularunkojen o-renkaat kannattaa vaihtaa uusiin,yamahalta ei renkaita saa mutta ihan etra/etola ym liikkeistä löytyy sopivat o-renkaat parilla eurolla,ota malli mukaan niin sopivat löytyy.materiaali oli joku npt??? mutta pensan ja öljyn kestävät kuitenkin.

Re: 710 FIN

Posted: 13 Mar 2012, 09:04
by Marko Leino
Tomi Jutila wrote:muutenkin pitkään seisseet kaasarit "kuivavat" mutta "turpoavat" kun saavat pensaa eli joskus käyntihäiriöt korjaantuu seuraavaks päiväksi.silti esim neularunkojen o-renkaat kannattaa vaihtaa uusiin,yamahalta ei renkaita saa mutta ihan etra/etola ym liikkeistä löytyy sopivat o-renkaat parilla eurolla,ota malli mukaan niin sopivat löytyy.materiaali oli joku npt??? mutta pensan ja öljyn kestävät kuitenkin.
Yksi neularungon o-rengas oli käppyrä. Kävin tiivistekeskuksesta hakemassa uudet 8.50€ hintaan (kilohinta kohillaan).

Re: 710 FIN

Posted: 13 Mar 2012, 16:26
by Tomi Jutila
Marko Leino wrote:
Tomi Jutila wrote:muutenkin pitkään seisseet kaasarit "kuivavat" mutta "turpoavat" kun saavat pensaa eli joskus käyntihäiriöt korjaantuu seuraavaks päiväksi.silti esim neularunkojen o-renkaat kannattaa vaihtaa uusiin,yamahalta ei renkaita saa mutta ihan etra/etola ym liikkeistä löytyy sopivat o-renkaat parilla eurolla,ota malli mukaan niin sopivat löytyy.materiaali oli joku npt??? mutta pensan ja öljyn kestävät kuitenkin.
Yksi neularungon o-rengas oli käppyrä. Kävin tiivistekeskuksesta hakemassa uudet 8.50€ hintaan (kilohinta kohillaan).
yamahalta 50e kpl neularungon kans..."ollaan etsitty o-renkaita plaaplaaplaa ei löydy sopivia muualta..." jokaisesta etrasta löytyy euron parin kappalehintaan

Re: 710 FIN

Posted: 13 Mar 2012, 16:58
by Marko Leino
Tomi Jutila wrote:
Marko Leino wrote:
Tomi Jutila wrote:muutenkin pitkään seisseet kaasarit "kuivavat" mutta "turpoavat" kun saavat pensaa eli joskus käyntihäiriöt korjaantuu seuraavaks päiväksi.silti esim neularunkojen o-renkaat kannattaa vaihtaa uusiin,yamahalta ei renkaita saa mutta ihan etra/etola ym liikkeistä löytyy sopivat o-renkaat parilla eurolla,ota malli mukaan niin sopivat löytyy.materiaali oli joku npt??? mutta pensan ja öljyn kestävät kuitenkin.
Yksi neularungon o-rengas oli käppyrä. Kävin tiivistekeskuksesta hakemassa uudet 8.50€ hintaan (kilohinta kohillaan).
yamahalta 50e kpl neularungon kans..."ollaan etsitty o-renkaita plaaplaaplaa ei löydy sopivia muualta..." jokaisesta etrasta löytyy euron parin kappalehintaan
Tiivistekeskus lienee samaa putiikkia Etran kanssa. 4kpl yht. oli 8.50€ ei paha yamahaan verrattuna. Juu noi neulaventtiilisarjat on melko suolaisen hintaiset. Tänään taas kone käyntiin ja katotaan tuliko parannusta...

Re: 710 FIN

Posted: 21 May 2012, 15:20
by Marko Leino
No niin.. ensimmäinen testiajo suoritettu Ahvenistolla. Rata oli varattu 3 tunniksi. Auton sain ajokuntoon päivää ennen ajoreissua eli minkäänlaista koeajoa en kerennyt suorittaa. Pyörän kulmat ja ym. säädöt tuli laitettua kiireen takia silmä ja mutu tuntumalla nippuun. Oman haasteen toi myös auton saaminen kärryyn ja sieltä pois, on niin pirun matala auto. Ajorampit on nyt hankittu niin ei tarvii enää lankkujen kanssa kikkailla, pitänee vielä rakentaa jonkinlainen vinssisysteemi että lastaus käy sukkelaan.

Rata oli alkuun sateen ja kastematojen liukastama joita oli radalla paljon, rämmäleitä oli pitkin autoa ja visiiriä.
Jo parin ekan kierroksen jälkeen hymy oli korviin asti. Tämänhän toimii ja kulkee jopa vielä suoraankin :). Onneksi rata pikkuhiljaa kuivui sen verran että pääsi jo availemaan reilummin kaasua. Renkaat ei lämmenneet juuri yhtään, paistettu -08 ja ulkolämpötila oli 10astetta mut jokin verran pitoa silti oli. Kerran tuli pikku pyllähdys ja nurmikon kautta takas radalle.

Tekniikka pelitti paria pikku juttua lukuunottamatta:
-Termarikotelon vesiletku vuoti hieman mut se ei menoa haitannut.
-Pääsylinterinsäiliönkorkki oli tiukasti kiinni mut silti vuoti jarrunestettä et pääsee runkoa maalailemaan.
-Koneessa mystinen vika "käy kolmella". Käy tyhjäkäyntiä ja vetää nätisti mutta ykköspytyn pakosarjanputki ei lämpene.
-Herjailee ajoittain vikakoodia 7000 mutta puhtia tuntuu kyllä piisaavan...

Hieno laji oon kyllä tyytyväinen lyhyeen ensikokemukseen. Paras kierros käsiotolla oli 1.34.86.

Tahtoo jo pian uudelleen....kunhan ensin niskat ja kädet palautuu :)

Re: 710 FIN

Posted: 21 May 2012, 15:50
by Tomi Jutila
kemoraan viivalle vaan,kun auto pelas noin hyvin niin mukaan kisaan rohkeesti.:lol:

Re: 710 FIN

Posted: 21 May 2012, 16:01
by Marko Leino
Tarttis tota kaasuakin uskaltaa painaa... Tää kesä harjoitellaan ukko ja auto ei oo vielä valmis tositoimiin.

Re: 710 FIN

Posted: 21 May 2012, 19:03
by Tomi Jutila
Marko Leino wrote:Tarttis tota kaasuakin uskaltaa painaa... Tää kesä harjoitellaan ukko ja auto ei oo vielä valmis tositoimiin.
häh??????
itteku alotin -07 niin oli kaks testiä takana joista toinen ihan pihalla kun lumiukko eikä auto toiminu lähekkään noi hyvin.metriäkään en ollu ennen ajanu kilpaa millään ja kisoihin vaan heti kun auto pelas edes jotenkin.

Re: 710 FIN

Posted: 22 May 2012, 07:36
by pasi.t
onkos sulla marko rataleima.

Re: 710 FIN

Posted: 22 May 2012, 08:30
by Antti Tuomainen
Ainakin karting treeni-aikaan oli sanonta että 1 kierros porukassa vastaa 10 kierrosta yksin ajelua, siis noin oppimismielessä. Äkkiseltään voisin kuvitella että pätee näihin isompiin autoihinkin. Esimerkiksi keron perjantain lienee varsin tehokas opettelu päivä jos on useampia locoja radalla ja kuitenkin aikaa opetella.

Jos on kalusto kunnossa ja lupa kilpailla, niin ite en kyllä raskis bensaa polttaa koko kesää yksin treenatessa.