Page 5 of 11
Re: bogeyautot blogi
Posted: 27 Feb 2009, 09:52
by slugmika
haloo hei, meinaatteko että yleisöä alkaa häiritä meidän auton hörökorvat? Vai herääkö niille kysymys että onko toi meidän auto edes saman luokan autoja kun on niin eri näköinen? Vai voitetaanko me kaikki ylivoimaisesti ton takia?
Kuinka moni edes tajuaa tota ilmanpoistoaukkoa kun auto on maalattu ja valmis. En todellakaan näe että tuo lirpake tekisi tosta juurikaan erinäköistä kuin muutkaan.
Kertokaa sitten sääntöjen tulkitsijat miksi tuo ei sovi sääntöjen henkeen, tottakai poistetaan jos ollaan menty tekemään jotain sääntöjenvastaista, se ei suinkaan ole tarkoitus. Eikä tämä ole ainut tai oikea tapa tehdä ilmanpoistoa, tämä vaan onnistui järkevällä vaivalla tohon nopeasti.
Taidetaan jättää blogin päivitykset tähän, meillä kun tulee maalauskin poikkeamaan muista ja lokarit ja vaikka mitä.
Mika
Re: bogeyautot blogi
Posted: 27 Feb 2009, 20:43
by Tomi Jutila
Re: bogeyautot blogi
Posted: 28 Feb 2009, 00:06
by hege
Saatiin kaikki kylkipellit kiinnitysvalmiiksi.
Toivottavasti kaikki eivät näe meidän blogia vain mahdollisuutena tarkastella meidän autoja suurennuslasilla etsiäksenne epäkohtia.

Mun mielestä on hyvä asia että porukka näyttää kuvia autoistaan ja niiden rakentamisesta. Näiden autojen rakentamisen seuraaminen luo varmasti lajille lisää mielenkiintoa. Tiedän että muutkin rakentaa autojaan, mutta melko harvalla on aikaa ja mielenkiintoa laittaa ajantasalla olevia kuvia nettiin kaikkien nähtäville.
Re: bogeyautot blogi
Posted: 28 Feb 2009, 08:23
by Tomi Jutila
mitä noi "lego" kiinnittimet noissa pelleissä on....kattelin aluks että ootte ruvennut hoitaan autoa akupunktiolla

onks toi syylärin paikka lopullinen,näyttää aika jäntskältä.onhan se aika hyvässä suojassa tuolla rungossa haavereilta,ettei tule ylikypsia moottoreita (kokemusta on)
Re: bogeyautot blogi
Posted: 28 Feb 2009, 10:59
by hege
Virallinen nimitys noille kiinnikkeille on "cleco fastener", ihan ehdottomia jos niittaa mitään mihinkään.

Jenkeissä monet pienkonehuoltamot joutuu myymään työkalunsa tasaisin välein, niin uudenveroisia löytyy ebaysta välillä tosi edullisesti. Ainoa koko mitä me oikeestaan käytetään on 1/8", eli 3,2mm.
Nykyisen syylarin edessä on melko raju verkko. Mitä edempänä se on niin sitä hankalampi sitä on suojata. Kun sen laittaa taaemmas niin se on myös paremmassa suojassa kiveniskuilta. Tohon me ajateltiin se sijoittaa.
Re: bogeyautot blogi
Posted: 02 Mar 2009, 00:43
by Mika Hirvonen
Blogit ym. vastaavista on hyötyä uusille rakentajille. Itse tuskin olisin ryhtynyt projektiin ilman Janin hyvää rakennuspäiväkirjaa. Samasta syystä pistin oman blogin pystyyn... toivottavasti siitä on hyötyä tuleville locost rakentajille.
Kiva nähdä miten tuo uusi jäähdyttimen sijainti tulee toimimaan käytännössä. Hyvä että joku on valmis kokeilemaan uusia asioita.
Re: bogeyautot blogi
Posted: 02 Mar 2009, 17:28
by hege
Joo, Janin sivustosta on hyvä ottaa mallia. Se on mun mielestä locostsivustoista edustavimman näköinen. Sullakin Mika on hieno projektikertomus, tollasia koko projektin kattavia kertomuksia ei ole monta.
Eiköhän toi jäähdytin toimi ihan samalla tavalla kuin ennenkin, ellei paremminkin. Sille pitää vaan tehdä järkevä kanavointi nokasta taakse ettei ilmavirta mene harakoille. Jäähdyttimen paikka tai ilmanpoistoaukot ei oo ainoita uusia isoja juttu mikä tulee ensi kaudeksi, mutta ei olla vielä siinä vaiheessa että muut ois ollu tehtävälistalla.
Päivitettävää ei menneeltä viikonlopulta ole. Tallin lattian pinnoittaminen oli meille iso juttu, mutta locostit eivät juuri edistyneet. Ratataksirintamalla päästiin liikuttamaan autoa ekaa kertaa omin voimin.
Re: bogeyautot blogi
Posted: 15 Mar 2009, 18:15
by hege
Saatiin auton maalaus aluilleen.

Re: bogeyautot blogi
Posted: 26 Mar 2009, 15:17
by hege
Takajousitus on melko paikoillaan, puuttuu vaan takaiskarin alakiinnikkeet.
Pakosarja on aloitettu.
Konepeltikin alkaa olla valmis.
Kaks viikkoa niin auto on ajokunnossa. Ikä alkaa painaa niin ei enää jakseta työnnellä autoja messukeskuksessa.
Re: bogeyautot blogi
Posted: 03 Apr 2009, 12:33
by hege
Kehtaako tänne päivityksiä laittaa?
Viikon päästä American Car Show.
Re: bogeyautot blogi
Posted: 04 Apr 2009, 09:59
by Tomi Jutila
ei kai teille tuu kiire?
Re: bogeyautot blogi
Posted: 05 Apr 2009, 18:38
by slugmika
näyttäiskö toi siltä?
täytyy vissiin tänään illalla käydä tallilla hommissa, sitten kun on saatu lapseT nukkumaan

Re: bogeyautot blogi
Posted: 07 Apr 2009, 00:03
by hege
Ihan jees tallipäivä tänään, eikä menny edes hirveen myöhään. Mika sai locostin teipattua ja se alkaa olla hienosäätöä vaille näyttelykunnossa.

Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 20 Feb 2011, 19:59
by slugmika
Molemmat autot päivitettävänä.
719 ohjelmassa Jarrut, taka-akseli, lasikuituosat, maalaus ym tehdään uusiksi.
Projekti alkaa ensi viikolla kunhan toinen auto on päivitetty.
720 on jäärata kunnossa. Penkki, pakki, tulipellitys, maalaus/teippaus ja jotain pienempä ohjelmassa.
Samalla tehdään uutta motorhometta, kaksio + kahden auton kuljetustila.
Kuljettajana 719 autossa toimii ensi kaudella Eicca "the Erno" Vaahtera.
Päivitystä seurataan
http://bogeyracinglocost.blogspot.com blogissa.
MIka
ps. volvon pikkukardaaneita ostettais, saa tarjota.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 21 Feb 2011, 06:52
by Tomi Jutila
hae kardaanit kangasalan autopurkaamolta.sijaitsee käytännössä tampereella.
kun kerran kuituhommia teette niin päivittäkää etulokarit yleisesti hyväksyttävään muotoon tähän uudempaan autoon..