Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
Sääntöjä taas päivitetty. Lisäsin moottorin kiinnikkeiden alle sallitut putket ja jousitussäännöissä on maininta 8-14,5mm rei'istä.
Muokkasin infolistan samaksi kuin norjan nykyiset säännöt, ja lisäsin alle maininnan uusien koneiden hakemuksesta.
Norjan nykyinen infolista:
- Yamaha Thunderace 145 HK - EC
- Yamaha R1 1998 - 2001 150 HK - EC
- Yamaha R1 2002 - 2003 152 HK - EC
- Honda Fireblade
- Honda Blackbird 1100 XX Innj. 160 HK.EC
- Honda Blackbird 1100 XX Forg. 156 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2004. 165 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2005. 178 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2008. 185 HK - EC
- Kawazaki ZX9 142 HK - EC
- Kawazaki ZX12 181 HK - EC
Ja Avo iskarit sallittu vaan teräsrunkoisina.
Muokkasin infolistan samaksi kuin norjan nykyiset säännöt, ja lisäsin alle maininnan uusien koneiden hakemuksesta.
Norjan nykyinen infolista:
- Yamaha Thunderace 145 HK - EC
- Yamaha R1 1998 - 2001 150 HK - EC
- Yamaha R1 2002 - 2003 152 HK - EC
- Honda Fireblade
- Honda Blackbird 1100 XX Innj. 160 HK.EC
- Honda Blackbird 1100 XX Forg. 156 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2004. 165 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2005. 178 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2008. 185 HK - EC
- Kawazaki ZX9 142 HK - EC
- Kawazaki ZX12 181 HK - EC
Ja Avo iskarit sallittu vaan teräsrunkoisina.
Toi on ihan totta. Muistaakseni panhardin rungonkiinnitystä sai muuttaa korkeussuunnassa ilman painolisiä eikä tätä ole säännöissä mainittu. Pahoittelen, mutta en pannut tarkemmin muistiin kun on painolisät jo käytössä. Eiköhän Markku tai joku muu joka varmasti muistaa miten tämä kohta menee ilmoittele jossain vaiheessa.
Jäähdyttimestä
Jäähdyttimestä oli puhetta myös kokouksessa, niissä tapauksissa missä on suuri jäähdytin sai nokkapalan alle tehdä kotelon että sai mahtumaan, ehtona oli ettei ole ilmareikiä. Onko tarpeen olla eritelty sääntöihin ?
Teemu 718
Teemu 718
Re: Jäähdyttimestä
Oishan toi ihan hyvä lisätä että toikin tieto löytyisi säännöistä.TAI wrote:Jäähdyttimestä oli puhetta myös kokouksessa, niissä tapauksissa missä on suuri jäähdytin sai nokkapalan alle tehdä kotelon että sai mahtumaan, ehtona oli ettei ole ilmareikiä. Onko tarpeen olla eritelty sääntöihin ?
Eli toi kohta menis jotenkin näin:
Mikäli käytössä on suuri jäähdytin, saa nokkapalan alle tehdä kotelon että jäähdytin mahtuu korirakenteen sisälle.
Tilan kannalta jäähdytintä koskevaan osioon mahtuis vielä paljon muutakin

-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)
Mikäs se putki/putket oli joka joiltakin puuttui takakontista? Oli syyskokouksessa jotain puhetta selaisten lisäämisistä. Katselin tossa kirjaa ja silmään ei osunut mitää putkea mikä ainakaan minulta puuttuisi.
Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)
Muistaakseni oli kyse latoista jotka tulevat takakontin pohjaan. Eli takakontin pystyputkien alle tulee latat joiden tehtävä on... ?
Hankala selittää mutta selviää kyllä kun katsoo tarkasti kirjasta rungon kuvia.
Hankala selittää mutta selviää kyllä kun katsoo tarkasti kirjasta rungon kuvia.
Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)
latat taitaa estää kirjanmukaisen bensatankin tippumisen tielle.
0505932142
www.ratataksi.com
www.ratataksi.com
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)
Jep just ne tankin alle tulevat latat. Eli onko ne nyt pakollisia? Kirjan mittapiirustuksissahan niitä ei näy.
Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)
Latat tulee siis putkien V ja Y väliin, eikä koko takakontin alle.
Mä ymmärsin että eivät ole pakolliset, eikä niitä nykysäännöissä vaadita.
Mä ymmärsin että eivät ole pakolliset, eikä niitä nykysäännöissä vaadita.
-
- Ron Champion
- Posts: 627
- Joined: 19 Oct 2007, 13:25
- Location: Masku
- Contact:
Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)
Markun kommentti mulle oli, lisää 25*25 putket niihin paikkoihin taakse joissa kirjassa on latat. Eli ainakin mä menen tuolla sitten 

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)
Ilmeisesti Putki C saa myös olla ? Kun moottoripyörän koneisessa mahtuu olemaan...
TAI nro:718
TAI nro:718
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)
Tuo kuulostaa aika lähelle miten minäkin sen muistan ymmärtäneeni. Aloin vain epäillä muistiani, kun en noita putkia kirjasta löytänyt.Jari wrote:Markun kommentti mulle oli, lisää 25*25 putket niihin paikkoihin taakse joissa kirjassa on latat. Eli ainakin mä menen tuolla sitten
Tälläinen käsitys minullakin on.Ilmeisesti Putki C saa myös olla ? Kun moottoripyörän koneisessa mahtuu olemaan...