Page 6 of 9

Posted: 14 Dec 2008, 12:03
by hege
EDIT: Laitoin sähköpostia hallitukselle infolistan sallittujen moottoreiden tiimoilta ettei (jonkun) tarvi ihmetellä.

Näköjään foorumeilla kirjottaminen saa rattaita rullaamaan...

Posted: 16 Dec 2008, 14:51
by hege
Sääntöjä taas päivitetty. Lisäsin moottorin kiinnikkeiden alle sallitut putket ja jousitussäännöissä on maininta 8-14,5mm rei'istä.

Muokkasin infolistan samaksi kuin norjan nykyiset säännöt, ja lisäsin alle maininnan uusien koneiden hakemuksesta.

Norjan nykyinen infolista:
- Yamaha Thunderace 145 HK - EC
- Yamaha R1 1998 - 2001 150 HK - EC
- Yamaha R1 2002 - 2003 152 HK - EC
- Honda Fireblade
- Honda Blackbird 1100 XX Innj. 160 HK.EC
- Honda Blackbird 1100 XX Forg. 156 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2004. 165 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2005. 178 HK - EC
- Suzuki GSXR 1000 2008. 185 HK - EC
- Kawazaki ZX9 142 HK - EC
- Kawazaki ZX12 181 HK - EC

Ja Avo iskarit sallittu vaan teräsrunkoisina.

Posted: 16 Dec 2008, 18:23
by KakeK
Kiitos hegelle :) nyt onnistuu se painon laskeminen ilman ylimääräisiä soittoja. Voisko panhard tangon kiinnityksestä laittaa tarkennuksen? Ilmeisesti kiinnityspiste rungon päässä vapaa korkeudeltaan mitä markun kans asiasta juteltiin.

Posted: 16 Dec 2008, 22:05
by hege
Toi on ihan totta. Muistaakseni panhardin rungonkiinnitystä sai muuttaa korkeussuunnassa ilman painolisiä eikä tätä ole säännöissä mainittu. Pahoittelen, mutta en pannut tarkemmin muistiin kun on painolisät jo käytössä. Eiköhän Markku tai joku muu joka varmasti muistaa miten tämä kohta menee ilmoittele jossain vaiheessa.

Posted: 18 Dec 2008, 15:27
by hege
Tota hahmotelmaa taas muokattu.
Lisätty: Panhardin rungon puoleisen kiinnikkeen korkeutta saa muuttaa saadakseen panhardin vaaka-asentoon.
Perän yläpuolella olevaa putkea saa korottaa saadakseen perälle tilaa.

Jäähdyttimestä

Posted: 30 Dec 2008, 16:36
by TAI
Jäähdyttimestä oli puhetta myös kokouksessa, niissä tapauksissa missä on suuri jäähdytin sai nokkapalan alle tehdä kotelon että sai mahtumaan, ehtona oli ettei ole ilmareikiä. Onko tarpeen olla eritelty sääntöihin ?

Teemu 718

Re: Jäähdyttimestä

Posted: 02 Jan 2009, 13:45
by hege
TAI wrote:Jäähdyttimestä oli puhetta myös kokouksessa, niissä tapauksissa missä on suuri jäähdytin sai nokkapalan alle tehdä kotelon että sai mahtumaan, ehtona oli ettei ole ilmareikiä. Onko tarpeen olla eritelty sääntöihin ?
Oishan toi ihan hyvä lisätä että toikin tieto löytyisi säännöistä.

Eli toi kohta menis jotenkin näin:
Mikäli käytössä on suuri jäähdytin, saa nokkapalan alle tehdä kotelon että jäähdytin mahtuu korirakenteen sisälle.

Tilan kannalta jäähdytintä koskevaan osioon mahtuis vielä paljon muutakin :)

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Posted: 19 Jan 2009, 19:50
by Mika Hirvonen
Mikäs se putki/putket oli joka joiltakin puuttui takakontista? Oli syyskokouksessa jotain puhetta selaisten lisäämisistä. Katselin tossa kirjaa ja silmään ei osunut mitää putkea mikä ainakaan minulta puuttuisi.

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Posted: 19 Jan 2009, 19:55
by hege
Muistaakseni oli kyse latoista jotka tulevat takakontin pohjaan. Eli takakontin pystyputkien alle tulee latat joiden tehtävä on... ?

Hankala selittää mutta selviää kyllä kun katsoo tarkasti kirjasta rungon kuvia.

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Posted: 19 Jan 2009, 20:06
by slugmika
latat taitaa estää kirjanmukaisen bensatankin tippumisen tielle.

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Posted: 19 Jan 2009, 21:15
by Mika Hirvonen
Jep just ne tankin alle tulevat latat. Eli onko ne nyt pakollisia? Kirjan mittapiirustuksissahan niitä ei näy.

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Posted: 19 Jan 2009, 22:08
by hege
Latat tulee siis putkien V ja Y väliin, eikä koko takakontin alle.

Mä ymmärsin että eivät ole pakolliset, eikä niitä nykysäännöissä vaadita.

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Posted: 20 Jan 2009, 01:39
by Jari Kauttonen
Markun kommentti mulle oli, lisää 25*25 putket niihin paikkoihin taakse joissa kirjassa on latat. Eli ainakin mä menen tuolla sitten :roll:

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Posted: 20 Jan 2009, 08:31
by TAI
Ilmeisesti Putki C saa myös olla ? Kun moottoripyörän koneisessa mahtuu olemaan...

TAI nro:718

Re: Sääntökeskustelua tuleville kausille (2009-)

Posted: 20 Jan 2009, 15:36
by Mika Hirvonen
Jari wrote:Markun kommentti mulle oli, lisää 25*25 putket niihin paikkoihin taakse joissa kirjassa on latat. Eli ainakin mä menen tuolla sitten :roll:
Tuo kuulostaa aika lähelle miten minäkin sen muistan ymmärtäneeni. Aloin vain epäillä muistiani, kun en noita putkia kirjasta löytänyt.
Ilmeisesti Putki C saa myös olla ? Kun moottoripyörän koneisessa mahtuu olemaan...
Tälläinen käsitys minullakin on.