Page 6 of 10

Re: 710 FIN

Posted: 22 May 2012, 12:56
by Marko Leino
Ei oo leimaa eikä muitakaan lippuja lappuja. Auto oli niin pahasti vaiheessa että jätin suosiolla leiman ensvuoteen, vaikka olishan sen tietty voinut ajaa jo valmiiksi. Mutta kun ei ollut vielä tietoo valmistuuko auto edes kesäksi.

Se on totta et parasta treeniä on kilpailut mut ensin pitää tottua autoon. Tunnin koeajon perusteella en vielä rupee hosumaan. Mut otetaan ny alkuun 5sek. ajasta pois ja neljäs sylinteri mukaan niin kahtotaan sit.. :)

Jos jossain vaiheessa on Alastarolle ja Ahvenistolle lähtiöitä niin lähden kyllä mielellään mukaan treenailee niin ei tarvii yksin kiertää kehää.

Re: 710 FIN

Posted: 29 May 2012, 08:14
by Marko Leino
Aloin vihdoin tarkastelee paikkoja ensitestin jälkeen. Tähän mennessä löytyneitä vikoja on et yksi takalinkin uniball on ainakin väljä ja toisesta takajarrusatulasta on hävinnyt palojen kiinnityssokka, palat oli puoliksi ulkona. Onneksi on sen verran vähän tilaa vanteet ja satulan välissä ettei palat lentäneet pois, ottivat vanteeseen kiinni.

Onko vinkkejä mistä noita Wilwoodin powerliten sokkia kannattais lähtee kyselee?

Re: 710 FIN

Posted: 29 May 2012, 16:23
by Tomi Jutila
rallydesingillä on sokkia,oon tilannu joskus yhen varalle.

http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... 7s9bamkc66

ne on muistaakkeni näitä,ei niitä pinnejä mitä siellä lukee kans,ne on vanhemman malliseen satulaan.

Re: 710 FIN

Posted: 31 May 2012, 11:52
by Marko Leino
Noihin 300-8697 päädyin kans.
Rally race Keravalla sieltä sai tilaamalla...toimitusaika 2-4viikkkoa. Pitänee keksiä joku väliaikaisratkaisu.

Re: 710 FIN

Posted: 13 Jun 2012, 08:30
by Antti Tuomainen
Botniaringin FB sivuilta bongasin mainoksen, että akk järjestää ylimääräsen rataleimatutkinnon 6.7. ;)

Re: 710 FIN

Posted: 13 Jun 2012, 13:06
by Marko Leino
Kiitos vinkistä :)

Re: 710 FIN

Posted: 16 Jul 2012, 21:27
by Marko Leino
Onko muilla R1 koneisilla ollut ongelmia Ahveniston pääsuoran jälkeisessä mutkassa. Kurvin loppuvaiheessa just ennen varikkosuoraa kaasun ollessa pohjassa kone nuupahtaa/rykii/stumppaa. Veto tulee heti takas kun nostaa hieman kaasua.

Muissa mutkissa ei esiintynyt ongelmaa. Luulin ensin että bensa olis vähissä mut tekee saman täydelläkin tankilla.

Re: 710 FIN

Posted: 16 Jul 2012, 22:41
by kippo
kaasareista R1 koneessa ainakin mulla loppuu bensa hetkellisesti suuttimelta kun mennään pitkästi oikeelle kaasuauki olen koittanut laittaa suuttimien juureen loiske levyäkin mutta ei vika ole kokonaan poistunut taitaa olla lähinnä R1 ominaisuus auto käytössä

Re: 710 FIN

Posted: 17 Jul 2012, 08:23
by Tomi Jutila
kuudetta vuotta nypitään pitkissä oikeissa kurveissa,seon ominaisuus :shock:

Re: 710 FIN

Posted: 17 Jul 2012, 10:26
by Marko Leino
V-mäinen ominaisuus just kun pitäis mennä niin kone rupee nikottelee...

Onko kaasareiden bensapintojen nostoa kokeiltu vai meneekö seokset ihan vituralleen?

Re: 710 FIN

Posted: 17 Jul 2012, 11:02
by tumpelo
Meneekös se just niinpäin autossa että kun kaarretaan oikeelle niin vastaava kiihtyvyyden suunta tulisi pyörässä jarruissa? Jos noin niin ei ehkä ole kauheasti kiinnitetty huomiota bensansaantiin auki olevien läppien mukaan...

T

Re: 710 FIN

Posted: 17 Jul 2012, 11:51
by Mika Hirvonen
Jarrutus pyörässä ja kääntyminen Locossa oikealle taitaa olla juuri samaan suuntaan kaasuttajaan nähden. Jännä, että Fazussa ei samaa ongelmaa ikinä ole ollut. Mikunin vaakakaasarin kuppi ilmeisesti paremman muotoinen autokäyttöön.

Re: 710 FIN

Posted: 17 Jul 2012, 13:04
by Marko Leino
Fazussa pääsuutin osoittaa alaspäin, R1:ssä sojottaa melkein sivullepäin (hörppii helpommin tyhjää). Tais selvitä miks Fazu on niin nopee :)

Re: 710 FIN

Posted: 17 Jul 2012, 13:31
by Mika Hirvonen
Mulla on ylimääräiset Fazun kaasarit ja kumit hyllyssä... Tuskin ketään haittaa jos vaihtaa 3mm pienempiin kaasuttajiin :D

Re: 710 FIN

Posted: 17 Jul 2012, 21:54
by kippo
Mika Hirvonen wrote:Mulla on ylimääräiset Fazun kaasarit ja kumit hyllyssä... Tuskin ketään haittaa jos vaihtaa 3mm pienempiin kaasuttajiin :D
eihän toi sääntöjen puitteissa ole ymmärtääkseni sallittua mutta vois kokeilla auttaisko tuo siihen ongelmaa