Page 7 of 11
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 04 Mar 2011, 09:26
by hege
Ja totta toi pakki.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 04 Mar 2011, 10:50
by slugmika
Juu, 720 on kyllä ollut ihan ratavalmis, pois lukien noi muutamat epäkohdat.
Penkkiin pitää saada lisätukea/urkkapenkki. Tankki pitää ympäröidä pellillä ja pakki asentaa.
Samoin käsijarru täytyy lisätä molempiin autoihin.
719 päivitetään myös uusilla jarruilla ja iskareilla, samoin takalinkkien paikat nostetaan ja perä vaihdetaan lukolliseen.
Myös kuituosat vaihdetaan uusiin, siis lokarit ja kojelauta, samalla menee uusiksi myös konepelti.
Molempien autojen kardaanit ja pakosarjat tulee identtisiksi, jotta on helpompi järjestää varaosat molempiin autoihin.
Samalla sovitellaan autoja kuljetuskalustoon, senkin blogi alkaa kohta taas elämään
http://bogeymotorhome.blogspot.com/
Mika
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 04 Mar 2011, 11:01
by Mika Hirvonen
Tuleeko molempiin 720sen pakosarjat vai toisinpäin?
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 04 Mar 2011, 12:40
by hege
Juuh, pakoputket laitetaan kardaanitunneliin ettei ne rumenna ulkonäköä.
Ylimääräisistä osista ois tarkoitus rakentaa uus auto.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 08 Mar 2011, 00:19
by slugmika
Eilen tuli tolkuton määrä kuitukamppeita, eli muottihommat jatkuu. Aloitan huomenna myös etulokarin muotin testaamisen, laitan Markulle ensimmäiset jos onnistuu:-)
Motorhomeeseen saatiin ikkunat asunto-osaan viikonloppuna, iso työ mutta kannatti. Vielä makuuhuoneeseen muutama pienempi sänkyjen päätyihin niin alkais olemaan ikkunoita riittävästi.
Iskaritilaus olisi tarkoitus tehdä 2 viikon sisään.
Homma jatkuu taas huomenna, päivitellään jos saadaan jotain aikaiseksi.
Mika
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 08 Mar 2011, 09:40
by hege
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 08 Mar 2011, 12:14
by markku
näytti erittäin hyvältä tuo teidän kuljetuskalusto kun kävin. siihen saa kaiken tarpeellisen samoille pyörille. paljon työtä mutta onhan siitä sitten pitkäksi ajaksi iloakin. nyt vain kilpuritkin kuntoon niin saa kuljetuskalustolle käyttöä.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 12 Mar 2011, 11:19
by Tomi Jutila
äijillä on asenne kohillaan...auto atomeiks ja rältsy kouraan,just tollatyylillä auton saa päivitettyä eikä munia puristelemalla ja valittamalla.pari väärää runkoputkea on nopsaan vaihdettu (tarvittaessa

)
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 14 Mar 2011, 12:50
by slugmika
juu, ei o kukaan tullut tekemään noita meidän puolesta niin piti itse aloittaa:-)
Oli kyllä hieman haastavaa saada toi turvakaaren alla oleva putki irti, kun on siinä turvakaaren vahvikelapussakin kiinni.
Noh, nyt on irti ja uudet valmiina.
Kojelaudan muotin valmistuskin saatu aluilleen, gelcoatti kuivumassa ja tänään ekat kuidut päälle.
Mika
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 22 Mar 2011, 15:53
by hege
Jouset päätetty ja iskarikyselyä lähetelty.
Mun laskelmissa oli melko paljon virheitä kun painot veikattiin ilman kulmavaakoja ja projekti on mennyt eteenpäin virtuaalimaailmassa
Etujousiksi tulee 71kg/cm (400lbs) ja taakse 26kg/cm (150lbs). Uusiksi laskettu alusta vaatii etuvakaajan ja semmonen on nyt pakko tehdä.
Keulaa ehkä jäykistetään jossain vaiheessa 116kg/cm (650lbs), mutta sitä ennen pitää vähän tehdä muutoksia. Takapään melko maksimijäykkyys on viimevuotinen 35kg/cm, mutta tota 26kg/cm lukemaa vois vähän löysentääkin.
Kuvaajia lähetelty iskaritehtaalle, saa nähdä mitä vastaavat.

Kiinnostaisi jos pystyvät tekemään sen jäykkyiset iskarit kuin mitä itte halutaan. Saa nähdä mitä vastaavat.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 23 Mar 2011, 08:58
by pasi.t

onkohan toi ihan sallittua sääntöjen puitteissa. iskarit on kait määrätty joiksikin tietyiksi, muistaakseni.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 23 Mar 2011, 09:35
by KakeK
Toihan on ihan yleistä joka luokas jos iskarien simmitystä muutetaan kun iskarithan on purettavat/säädettävät mutta rakenteen ei saa kyllä muuttua.
Noi on semmosia mehupillejä jotta hyvää niistä ei saa vaikka mitä tekis. jotain 60 luvun tekniikkaa.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 23 Mar 2011, 10:29
by Mika Hirvonen
Ainakin AVO iskarit rakennetaan aina joidenkin lähtöarvojen perusteella. Yleensä lähtöarvoina taitaa olla auton paino/jousen jäykkyys.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 23 Mar 2011, 10:52
by hege
GAZilta tuli vastaus että eivät tee tiettyjen säätöjen mukaisia iskareita, mutta heillä on eri shimmityksiä eri painoiselle autolle, eli pitää ilmoittaa iskarin kanssa käytettävä jousi.
Re: HT 719 FIN ja MS 720 FIN bogeyautot blogi
Posted: 23 Mar 2011, 11:50
by markku
jos ajeltas hyllytavara iskareilla

.