meillä käytetään toyotan 4age (1600 16v) konetta ja sillä on tarkoitus myös jatkaa.koneessa on volvon kärjetön sytytys ja tuplakaasarit. koneeseen saa hyvin osia ja kestää kierrättää. koneesta saa aika helpolla 180-190 heppaa ulos. mun koneet tekee pasi mönkkönen.
muuta syytä laakerin hajoamiseen ei ole keksitty kuin että oli litra vähemmän öljyä kun viime vuonna koneessa ja pirusti ajetut laakerit. koneeseen löyty osat helposti ronin motorssilta tuli kampiakseli ja sm racingilta tuli laakerit, uusi kansipahvi(vanhalla kasattu 4kertaa) ja tehtaan rataauton öljypohja saadaan ainakin öljytilavuutta kasvatettua. kun jututin heppuja jotka ovat olleet rata toyotien kanssa tekemisissä sanoivat ettei pitäs tarvita kuivasumppua. mutta atlantic sarjassa kuivasumppua käytetään tosin ne koneet kiertää jotain 13500 ja meillä on vaihtovalo 6500.
Muistaakos Markku tai joku muu että mitkä nokat tossa moottorissa on? Vai onko ne vaihtunu matkalla? Ja jos on tietoo niin mitenköhän ne suunnilleen pitäis ajottaa?