Page 1 of 2

Syyskokous 2011

Posted: 26 Oct 2011, 17:48
by mäkkäri
Toihan onki näköjään jo ens viikonloppuna. Täytyykös kotona anoo pitkääki lomaa tota varten?

Re: Syyskokous 2011

Posted: 26 Oct 2011, 18:00
by markku
muutama viikko ja siihen sitten tarpeen mukaan jatkoa :lol:

Re: Syyskokous 2011

Posted: 26 Oct 2011, 19:48
by Mika Hirvonen
Onhan se hyvä varata aikaa palautumiseen. :)

Re: Syyskokous 2011

Posted: 27 Oct 2011, 15:49
by tumpelo
Tuota noin,

Sponsseja on ilmoittautunut vielä kovin vähän, joten tarjoilusta ei toistaiseksi ole tietoakaan. Haluaako joku tulla aiemmin tekemään "lauantaimakkara/makaroni/majoneesisalaattia" tms?

Tai onko ns. muita ehdotuksia?

Tuollahan on käsittääkseni paitsi sauna myös takka, ja takkapuut kuuluvat kuulemma hintaan. Paikalla saa olla 03 saakka tilan puolesta. Siivouksesta vastaa sotkijat (mutta tälläporukallahan ei mitään siivottavaa synny).

T

Re: Syyskokous 2011

Posted: 27 Oct 2011, 17:16
by KakeK
pitääks kaljat ja lonkerot olla omasta takaa kuten myös makkarat vai ponssaako yhdistys mitään? vai pitääkö tulla niin paljon ennen että kerkee kaupasta kantaa? :D

Re: Syyskokous 2011

Posted: 27 Oct 2011, 18:32
by Mika Hirvonen
Jep omat eväät mukaan niin saa mitä haluaa.

Re: Syyskokous 2011

Posted: 28 Oct 2011, 08:17
by Johan Svahn
Locost meininki :mrgreen:

Re: Syyskokous 2011

Posted: 28 Oct 2011, 14:41
by VP Partanen
Ei pääse osallistumaan vaikka kiinnostusta olisi, Mutta anna ääneni pakkipakon poistamiselle jos semmonen tulisi vaikka asialistalle :D

Re: Syyskokous 2011

Posted: 30 Oct 2011, 18:25
by pasi.t
:lol: tais "kokous" venyä, ku ei kuulu mitään.

Re: Syyskokous 2011

Posted: 31 Oct 2011, 16:29
by Antti Tuomainen
no eikö ne "muutamasta viikosta" tuossa ylempänä jo puhunu?

Re: Syyskokous 2011

Posted: 31 Oct 2011, 17:06
by Mika Hirvonen
Hyvä kokous oli. Itse livahdin jo kahdeksan aikoihin kotiin päin, joten en tiedä kuinka rankkaa oli loppuillasta. Saunassa ainakin lämpöä riitti niinkuin keskiverto R1:sen syylarissa. :)

Mitään mullistavaa ei päätetty. Harrastajan näkökulmasta kaikki pysyy ennallaan. Puheenjohtajanakin jatkaa Mika vaikka sukunimi muuttui Särkeläksi.

Luokan tekniikkasäännöistä keskusteltiin ja päätettiin tehdä seuraavanlaisia hienosäätöjä sääntöihin.

-palataan sääntöön, jossa auton maavaran ali sää jäädä ainoastaan 20cm pohjapanssari ja pakoputkisto. Muutaman vuoden säännöissähän on ollut, että auton edessä oleva suojapelti saa myös olla maavaran alapuolella, joka aiheutti hankaluuksia katsastajalle. Maavaraa ei käytännössä voinut mitata perinteisin keinoin.
-hieman tarkennetaan sääntojen numerointia siten, että turbokielto ja jäähdyttäjän sijoitus pätee sekä auton, että mopon koneille.
-vakio ilmanputsarikotelo (siis moottorissa alkuperäisenä oleva ja muuttamaton) saa tulla konepellistä läpi. Mekaaniset osat eivät edelleenkään saa tulla korin muotojen ulkopuolelle.
-todettiin myös, että moottoripyörän koneiden tulee jatkossakin olla vakioita. Tämä tarkoittaa sitä että läppärunkoja/kasuttajia ei saa vaihtaa vakiosta muun mallisiksi. Ventiilin kulmia ei saa muutella, ainoastaan "läppääminen" korjausmielessä sallittu. ECU pitää olla siitä moottorityypistä jota käytetään. Vakio ECU pitää olla välissä vaikka käytetään "powercommander" tyylisiä ratkaisuja. ECU juttu pätee tietenkin myös auton koneisiin.

Eri moottorityyppien osien sekoittamisesta keskusteltiin. Mopon koneissa voi käyttää uudemman moottorin osanumerolla olevaa varaosaa, jos se mitoiltaan vastaa alkuperäistä. Eli koodilla ei niin väliä kunhan mitat ei muutu. Esim. Yamahalla koodit muuttuu usein vaikka osa on sama.
Auton koneissa todettiin nykyisen käytännön olevan hyvä. Saman moottorimallin osia saa yhä sekoittaa keskenään (4AGE 20v ja 16v osat saa mennä sekaisin). Moottoriperheen sisäisiä siitoksia ei vieläkään suvaita. (esim 4AGE ja 7AGE osien sekoittaminen ei käy).

Nämä jutut ulkomuistista. Virallisempaa tietoa tulossa kunhan byrokratian raskaat rattaat saadaan liikkeelle.

Re: Syyskokous 2011

Posted: 31 Oct 2011, 17:55
by markku
tais se 7a moottori olla fe loppunen. 7 afe. koska muutenhan siinä sais käyttää ge 16v kantta kun siinä olisi jo sellainen :lol:

Re: Syyskokous 2011

Posted: 31 Oct 2011, 20:15
by pasi.t
:shock: niin kyllä ainakin se suomessa myytävä toitsun kone, mutta ilmeisesti jossainpäin maailmaa on kait toi 7age, kun sitä ei ei ainakaan tällähetkelä saa täältä.
lähinnä tossa vaivaa toi kuutiotilavuus, tai paremminkin aiheuttaa kysymyksiä.

Re: Syyskokous 2011

Posted: 31 Oct 2011, 21:06
by markku
sain tuollaisen linkin sähköpostiin ennen kokousta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_A_engine

siinä ainakin nimenomaan sanotaan ettei olisi tehty ge kannella toyotan toimesta. tosin siitä löytyy kyllä linkki sivulle missä kerrotaan miten 7a ja ge yhdistetään. tosin kyseessä on vigi sivusto niin en tiedä paikkaansa pitävyydestä.

Re: Syyskokous 2011

Posted: 31 Oct 2011, 21:39
by Mika Hirvonen
Joo sanotaan "Toyota never made a wide-valve angle 7A-GE based on the 7A", mutta wikistä ei tosiaankaan koskaan tiedä.