SS702 - Uusi elämä

Esittele oma Locost

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

Jari Kauttonen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 627
Joined: 19 Oct 2007, 13:25
Location: Masku
Contact:

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Jari Kauttonen »

Turusta ainakin Delta autosta sai laakereita ja stefoja, mulla on vastaavat SKF numerotkin jossain paperissa. Joku täällä trokaili viton stefojakin...
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Antti Tuomainen »

Kuvia lisätty http://ss702projekti.vuodatus.net/

Oli Delta-auton hinnat sen verran suolaset, ettei antanu pörssi myöten sieltä tilata, samoin 4-5vko arvioitu toimitustaika ei oikein houkutellu. Ebayn kautta saksanmaalta laakerit tilauksessa perjantaiksi niitä jo odottelin vaan eipä saapuneet perille.

- moottorin kiinnikkeet paikallaan
- etutukivarret (taas) paikallaan
- Tasauspyörästön pinioni kasattu uusilla laakereilla (jatko odottaa nuita poskilaakereita)
- Vaihdevivusto, kaasuvaijeri ja kytkinvaijeri viritelty paikalleen
- Sähkökoteloa hahmoteltu ohjaamonpuolelle, alkuperäistäjohtosarjaa siirrelty parempaan asentoon
- Takavalot (pullukat) hankittu ja paikallaan, johtoja kaipailis
- Jarrulinjoja hahmoteltu paikalleen, etupää ok.


Homma jatkuu RallyDesign tilauksella ja edellisessä viestissä mainituilla haasteilla:
- kardaani
- bensatankki ja letkut
- taka-akseli
- sähköt
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Antti Tuomainen »

Jaaha aika päivittää tietoja, kun on pitkästä aikaa jotain päivitettävää.

- Ladan perän poskilaakerit saapui vihdoin, niin sai perän kasaan. Vielä tarttee tarkistaa suoruus/oikoa
- Yammun alkuperänen bensapumppu löysi paikkansa tankin sisältä ja tankkikin jo takasin paikallaan
- Pakosarjaksi hahmottui lopulta 4-2-1, malli, moneen kertaan tuota tuli tosin ajatuksissa pyöritettyä
- Käsijarrusylinterille löyty kans paikka ja jarruputket veetty taka-akselin letkuja lukuunottamatta
- sähköt vedetty myös takavaloille ja keskikonsolin napeille
- RaceDac tiedonkeruu mokkula saapui tänään, en ole vielä ehtiny perehtyä
-


- kardaani edelleen tekemättä
- äänenvaimentimen tarttee (yammun oma ois mutta tarttee varmaan muokata)
- taka-akselin oikominen ja sovittelu paikalleen
- takajarrut
- sitte varmaan pääsiskin jo jäähdytysjärjestelmän kimppuun.
- Ratti ja pikakeskiö hakusessa (vinkkejä?)


Pelottavan äkkiä nuo päivät kalenterista katoavat! Toivottavasti muilla(kin) projektit etenee! Kohtahan se on rataleima-aika.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Johan Svahn »

Antti Tuomainen wrote: - Ratti ja pikakeskiö hakusessa (vinkkejä?)
olen pitänyt soittaa siitä aiheesta :oops:
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
VP Partanen
Jäsen
Jäsen
Posts: 74
Joined: 12 Apr 2011, 20:57

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by VP Partanen »

Itse tilasin hot carssilta legendsin keskiön on pirun hyvä ja halpa tais olla alle 50e ja on helppo hitsata/pultata sierran rattiakselin päälle.
tumpelo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 637
Joined: 25 Nov 2007, 12:01
Location: Tampere

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by tumpelo »

Demon Tweeksillä oli hienoja ja todella pieniä formulakeskiöitä. En voinu vastustaa...

T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Antti Tuomainen »

Nuita legendsin keskiöitä ois kai ihan täällä kotikaupungissaki. Mutta oon kuullu siitä huonoaki palautetta.

Onko muilla kokemuksia? Onko niin hyvä että uskaltaa ostaa?
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Tomi Jutila »

Antti Tuomainen wrote:Nuita legendsin keskiöitä ois kai ihan täällä kotikaupungissaki. Mutta oon kuullu siitä huonoaki palautetta.

Onko muilla kokemuksia? Onko niin hyvä että uskaltaa ostaa?
toi johaninkin kauppaama snap off on paras,se on täysin välyksetön eikä väljisty niinku muille käy vissiin jossainvaiheessa.mulla,jarkolla ja markulla on ainaskin ollu näitä hyviä.
kippo
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1422
Joined: 16 Sep 2006, 21:20
Location: marinkainen

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by kippo »

snap off on ainaskin hintansa väärti kiristyy käytössä ei väljenny eikä rupea klonksuun milloinkaan koska kaikki liitokset on kartioita jos kiinnitys liikkuu niin se vaan kiristyy etisestään
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Antti Tuomainen »

Jaaha parin päivän leipomisen jälkeen jäähdytysletkut paikoillaan ja kone ekaa kertaa tulille ihan autossa paikallaan. Pröm pröm siitä kuulu hetken aikaa, niin ku pitiki.

MUTTA kone keitti ihan muutaman minuutin käynnin jälkeen. Mitä kokemuksia muilla on ollu? Onko normaalia vai onko syytä olettaa jonkun olevan pahasti pielessä? Huomioitavaa on että flekti ei ollu toiminnassa. Ja tokihan tuo yammun vesitilavuus on hyvinkin pieni. Mutta silti huolettaa, että onko edessä jotain isompiakin haasteita? Esim sökö vesipumppu tai päin persettä pähkäilty jäähdytys järjestelmä.

Kommentteja, yammu koneiden kanssa touhunneet??
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Mika Hirvonen »

Ei sen ihan heti pitäisi lämmetä liikaa, jos kierrokset pitää maltillisena. Mulla ei tainut olla flekti ketaakaan päällä viimekaudella.
Jos keittää niin veikkaisin, että ilmatessa jäi ilmaa järjestelmään.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
Marko Leino
Locost expertti
Locost expertti
Posts: 534
Joined: 02 Sep 2009, 12:52
Location: Vihti

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Marko Leino »

Viime viikolla sain kans vihdoinkin koneen ekaa kertaa käyntiin. Kaadoin näin aluksi pelkää vettä (tais olla vajaa 3litraa) järjestelmään ilman sen kummempaa ilmaamista ja ei ole vielä ainakaan lämmöt nousseet liiaksi. Flektikään ei ole lähtenyt pyörimään, päivittäin oon konetta käyttänyt. Onko letkut vedetty oikein ja toimiiko termari?
Tomi Jutila
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Locost Finland ry:n puheenjohtaja
Posts: 3065
Joined: 13 Feb 2007, 22:10
Location: Jämsä

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Tomi Jutila »

Mika Hirvonen wrote:Ei sen ihan heti pitäisi lämmetä liikaa, jos kierrokset pitää maltillisena. Mulla ei tainut olla flekti ketaakaan päällä viimekaudella.
Jos keittää niin veikkaisin, että ilmatessa jäi ilmaa järjestelmään.
joo,veikkaisin ilmavaivoja :shock: tai vesilinjoissa joku pukki.kyllä toi kestää käyttää tyhjää vartin ennenkun alkaa lämpeneen liiaksi

itte oon ilmannu kaasari r1 koneen nostamalla keulaa,täyttämällä syylärin (clio) ylänurkasta letkulla ja tietty paisarista,ilmaa olen päästellyt vapautuneesti termostaattikotelon pikkuletkusta konetta käytellen.
Antti Tuomainen
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 553
Joined: 06 Oct 2011, 15:36
Location: Vaasa

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by Antti Tuomainen »

Kiitoksia kommenteista. Eilinen rimpuilu talissa tuotti sen verran tulosta, että nyt lämpöjen käyttäytyminen vaikuttaa suht normaalilta. Tosin vartti vaikuttaa silti pitkältä ajalta. Moottoripyörä-porukat kommentoi tämän olevan ihan normaalia, siis että ruiskukone lämpeää nopeammin kuin kaasari.

Virhe1: Yritin ensin kasata järjestelmän vain tulppaamalla vesipumpun ilmausletkun (termostatti - syyläri). Ajatuksena oli että järjestelmään liitetty paineellinen paisuntasäiliö riittäisi varmistamaan vesipumpun vedensaannin (pikkuletku Termostaatti - vesipumppu). Edellispäivän ongelmien jälkeen liitin tuon viimeisenkin letkun järjestelmään ja samalla huomasin Virhe2, että paisuntasäiliöstä on avoin yhde ulkoilmaan, eli ei kerää painetta => nyt fiksattu. Näillä muutoksilla lämpöjen käyttäytyminen vaikuttaa suht normaalilta, noin viiden minuuutin käytön jälkeen sekä kone että syyläri oli samassa lämmössä noin 105astetta, ilman kiehumista. Flektin asennuksen jälkeen toi homma pitäs siis olla pulkassa.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
KakeK
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 1143
Joined: 22 Mar 2008, 08:23
Location: Halkosaari

Re: SS702 - Uusi elämä

Post by KakeK »

Juu silloin kuulostaa hyvältä jos syylärin lämmöt lähellä konetta. Mut aika nopeaa kerää kummiski lämmöt jos viides minuutis lämmöt 105. No kesä näyttää onko jäähyt kunnos :)
Post Reply