SS702 - Uusi elämä
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: SS702 - Uusi elämä
Jaa talvi testit jäi tosiaan lyhyeksi, mutta tulipa tehtyä! Tosin pakittomalla ja pellittömällä autolla. Käytännössä kaikki uudet kokeilut osoittautu toimimattomiksi, eli siirrytään peesaamaan muita ja tekeen perinteisellä tekniikalla. Phuuh!
Muutama viikko aikaa ja äijässäki on vielä 6kg ylimäärästä, autosta puhumattakaan Mutta oeriksi ei anneta enneku ku Toukokuun toisella viikolla!
http://youtu.be/TY65xDoZjXE
Muutama viikko aikaa ja äijässäki on vielä 6kg ylimäärästä, autosta puhumattakaan Mutta oeriksi ei anneta enneku ku Toukokuun toisella viikolla!
http://youtu.be/TY65xDoZjXE
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: SS702 - Uusi elämä
Jaaha....historiallinen hetki, eilen. 702 uuden elämänsä puitteissa vissiin ekaa kertaa radalta kotia "ei yhtään enempää rikki" ku radalle lähtiessä.
Kardaani tuntus toimivan kun muistaa laittaa niveliin rasvaa. Ja näillä näkymin Jurvan kisojen keskeytyksen syy oli ECU:n pistoke. Tosin myös sytytysvirta-katkasija meni vaihtoon kun pätki sekin. Ecun pistoke on itseasiassa lieveästi kiukutellu koko historiansa ajan, eli joutunee varmaan luovuttamaan ja hankkimaan uuden ecun ja johtosarjan.
Ei auttanu ecun pinnien vääntely, ei liittimen johtojen liimaamminen, ei nippusiteellä pistoketta vedättäminen ei. Muutettiin eilen ecun paikkaa ja eculle menevien johtojen asentoa niin etteivät niin helposti tärise, niin sai yhden setin vetää ihan ilman röpellystä. Tai kuten varikolta todettiin "sehän ei enään kuulostakaan talviunilta heränneeltä karhulta" "prötöttööö...möööö.....pröttt..böööö".
Noh näillä mennään ja ajotreeniä tarttis kovastiki, mutta kai se on odotettava palkkapäivää että saa uusia piuhoja. Jos kuski oppii ajamaan niin toi perävälitys varmaan jää lyhyeksi ainakin Kemorassa, mutta eipä noihin Ladan kuoriin taida harvempaakaan välitystä löytyä? Vai onko jollaki hyviä suhteita Fiat-harrastajiin??
-A
Kardaani tuntus toimivan kun muistaa laittaa niveliin rasvaa. Ja näillä näkymin Jurvan kisojen keskeytyksen syy oli ECU:n pistoke. Tosin myös sytytysvirta-katkasija meni vaihtoon kun pätki sekin. Ecun pistoke on itseasiassa lieveästi kiukutellu koko historiansa ajan, eli joutunee varmaan luovuttamaan ja hankkimaan uuden ecun ja johtosarjan.
Ei auttanu ecun pinnien vääntely, ei liittimen johtojen liimaamminen, ei nippusiteellä pistoketta vedättäminen ei. Muutettiin eilen ecun paikkaa ja eculle menevien johtojen asentoa niin etteivät niin helposti tärise, niin sai yhden setin vetää ihan ilman röpellystä. Tai kuten varikolta todettiin "sehän ei enään kuulostakaan talviunilta heränneeltä karhulta" "prötöttööö...möööö.....pröttt..böööö".
Noh näillä mennään ja ajotreeniä tarttis kovastiki, mutta kai se on odotettava palkkapäivää että saa uusia piuhoja. Jos kuski oppii ajamaan niin toi perävälitys varmaan jää lyhyeksi ainakin Kemorassa, mutta eipä noihin Ladan kuoriin taida harvempaakaan välitystä löytyä? Vai onko jollaki hyviä suhteita Fiat-harrastajiin??
-A
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: SS702 - Uusi elämä
No niin, posti toi uuden johtosarjan ja ecun...vielä ku sais taisteltua noi paikalleen. Toivottavasti kone alkaa nuilla käymään jo kisat loppuun saakka.
Fiatin perävälitystä koittanu metsästää, mutta turhaan. Eli paukutellaan sit varmaan rajottajalle Kemorassa.
Fiatin perävälitystä koittanu metsästää, mutta turhaan. Eli paukutellaan sit varmaan rajottajalle Kemorassa.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: SS702 - Uusi elämä
Yritin kanssa metsästää fiiun harvaa välitystä, mutta ei löytynyt mistään.
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: SS702 - Uusi elämä
No niin....eilen tuli käytyä Kemorassa, niinkuin moni muukin Locosti-kuski. Oli kyllä kiva nähä nuin paljon autoja treeneissä!
Itellä ei kyllä taas ollu mikään helpoin päivä. Se ois kyllä hienoa jos joskus pääsis vetään parikin päivää ilman tekniikka murheita, niin tiiä vaikka oppis ajamaan, ku sais rauhassa viilailla pilkkua!
Päivä alko jo Jurvasta tutulla sähkö-ongelmalla....tällä kertaa tosin hieman eripaikasta liitin löysällä kuin ennen. Muuten sitte meni koko päivä pirullisen tärinän kans ihmetellessä ja syytä ettiessä. Ja sehän selvis sit toiseks viimesessä setissä kun pinioni tuli kurkistamaan että onko ulkona hyvä ilma.
Tänään riipastiin, perä auki ja tuomiona oli että vauriot oli merkittävästi pienemmät kuin oletin. Eli ennuste on että kamppeet on kasassa ennen perjantai-aamua.
Itellä ei kyllä taas ollu mikään helpoin päivä. Se ois kyllä hienoa jos joskus pääsis vetään parikin päivää ilman tekniikka murheita, niin tiiä vaikka oppis ajamaan, ku sais rauhassa viilailla pilkkua!
Päivä alko jo Jurvasta tutulla sähkö-ongelmalla....tällä kertaa tosin hieman eripaikasta liitin löysällä kuin ennen. Muuten sitte meni koko päivä pirullisen tärinän kans ihmetellessä ja syytä ettiessä. Ja sehän selvis sit toiseks viimesessä setissä kun pinioni tuli kurkistamaan että onko ulkona hyvä ilma.
Tänään riipastiin, perä auki ja tuomiona oli että vauriot oli merkittävästi pienemmät kuin oletin. Eli ennuste on että kamppeet on kasassa ennen perjantai-aamua.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS702 - Uusi elämä
kävikkö antti ajaan uutta jurvaa...miten välitys sopii verrattuna kemoraan?? riittääkö sama mikä kemoras?
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: SS702 - Uusi elämä
No ajamisesta en tiiä, vähän köröteltiin. Aikamoinen opetteluhan tuossa on. Radan luonne on kyllä muuttunu aika oleellisesti. Mulla jäi nyt 300rpm puuttumaan kemoran kierroksista. Eli se on ihan siinä ja siinä että riittääkö välitys teille jotka isoa kovaa uskaltaa ajaa, fifty-sixty veikkaus on että rajotin sinänsä riittää jos pikkusta vain kehtaa pitkän aikaa punaviivan tuntumassa huudattaa.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: SS702 - Uusi elämä
Jee jee......
Kemoran jälkeen perä kesti n. 30 kierrosta. Sopivaa välitystä ei tunnu löytyvän mistään.
Nyt sitte lyhyellä välityksellä n. 20 kierrosta sateella ja vajaa kymmen kuivaa ja kone palasiksi. Ei oo oikein ollu helppo kausi tämä(kään) kausi. Saapa nähä tuleeko laitteet kuntoon vielä tälle kesää. Budjetti ainaki huutaa hoosiannaa. prkl.
Kemoran jälkeen perä kesti n. 30 kierrosta. Sopivaa välitystä ei tunnu löytyvän mistään.
Nyt sitte lyhyellä välityksellä n. 20 kierrosta sateella ja vajaa kymmen kuivaa ja kone palasiksi. Ei oo oikein ollu helppo kausi tämä(kään) kausi. Saapa nähä tuleeko laitteet kuntoon vielä tälle kesää. Budjetti ainaki huutaa hoosiannaa. prkl.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Re: SS702 - Uusi elämä
Multa löytyy enkkuakselia ja sinne sopivia vetaria. Siirry suosista 3,54 perään nii ei tuu turhia tuhoja.
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: SS702 - Uusi elämä
No niin kone purettu.
Lieköhän ois Jurvan pitkä kaarre vaatinu ensimmäisen locost-uhrin? Yammusta #2 kiertokangenlaakeri IHAN murusina ja #4 laakerissa pieniä kulumis pisteitä, joita joku viisaampi epäili kavitaatioksi?
Oli kokeilussa normaalia ohuempi öly => joutuu siirtyyn takas paksuun. Ja ylitäyttöhän ei FZ1:ssä pysy (ole pysyny). Perävälityksen takia jouduin ajaan pitkää kaarretta pintakaasulla, eli saattanu seki vaikuttaa tilanteeseen.
Summasummarum, kiertarin laakeri on murskana ja selkeetä syytä ei oo tiedossa. Jos oireet uusii, niin joutuu varmaan talvella rakenteleen kuivasumppua!
Nyt loman jälkeen työpaikan harmaaseen arkeen ja illalla takas talliin......phuuh.
Lieköhän ois Jurvan pitkä kaarre vaatinu ensimmäisen locost-uhrin? Yammusta #2 kiertokangenlaakeri IHAN murusina ja #4 laakerissa pieniä kulumis pisteitä, joita joku viisaampi epäili kavitaatioksi?
Oli kokeilussa normaalia ohuempi öly => joutuu siirtyyn takas paksuun. Ja ylitäyttöhän ei FZ1:ssä pysy (ole pysyny). Perävälityksen takia jouduin ajaan pitkää kaarretta pintakaasulla, eli saattanu seki vaikuttaa tilanteeseen.
Summasummarum, kiertarin laakeri on murskana ja selkeetä syytä ei oo tiedossa. Jos oireet uusii, niin joutuu varmaan talvella rakenteleen kuivasumppua!
Nyt loman jälkeen työpaikan harmaaseen arkeen ja illalla takas talliin......phuuh.
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Locost Finland ry:n puheenjohtaja
- Posts: 3065
- Joined: 13 Feb 2007, 22:10
- Location: Jämsä
Re: SS702 - Uusi elämä
ohut ja paksu öljy??? kerrokko tarkemmin
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: SS702 - Uusi elämä
Niin siis aiemmin tullu ajettua 10w50, niinkuin kai suurin osa porukasta. Kemoraan kokeiltiin 5W40 öljyä, josko kiertäs vähän paremmin. Ei sen ihmeellisemmästä ollu kyse.
Kulussa ei oo huomattu mitään eroa ja laakerit ei näemmä tykänny, eli siirrytään takaisin tuttuun (ja turvalliseen).
BTW. Eihän sattumalta jääny Tomin kamerasta muistikortti ehjäksi vaikka kamera hajoski??
Kulussa ei oo huomattu mitään eroa ja laakerit ei näemmä tykänny, eli siirrytään takaisin tuttuun (ja turvalliseen).
BTW. Eihän sattumalta jääny Tomin kamerasta muistikortti ehjäksi vaikka kamera hajoski??
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
-
- Ron Champion
- Posts: 651
- Joined: 31 Mar 2012, 22:35
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
Re: SS702 - Uusi elämä
Ihmeiden aika ei ole ohi! Kahen viikon äheltämisen jälkeen yammu pörisee taas. Tiputtelee vähän öljyä ja nesteitä ja semmosta kaikkee pientä, mutta käynnissä kuitenki. Vielä kun löytäs perävälityksen jostain ja pankkitilille ees vähän rahaa, niin tässähän saattas päästä kilpailemaan vielä tälle kesää!?
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Re: SS702 - Uusi elämä
olis 3,54 tallis 1kpl murikas kiinni