videoita norjasta

Video sekä kuva osasto

Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen

markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

videoita norjasta

Post by markku »

audun njos racing sivuilta löytyy muutama video josta näkee aika hyvin norjalaisten autojen toiminnan.

sivut: http://home.online.no/%7Eei-n/index.cfm

millos meil on kisat yhtä kiihkeitä :?:
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

luokan kaksi nopeinta kuskia kamppailee voitosta.. :wink: musta-keltainen auto ajoi Thomas Faaras (Ruotsin JTCC mestari -06), joka ajaa kaudella 07 STCC luokassa (S2000). Eli kyse ei ole mistään keltanokista :wink:
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
PMC
Jäsen
Jäsen
Posts: 84
Joined: 12 Jun 2006, 13:46
Location: Hollola
Contact:

Post by PMC »

Onko kenelläkään tietoa kärjessä olevasta kolmennesta kuljettajasta tai auton tekniikasta? (Siis se koko keltainen auto)

T:Jani
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

heitän puhtaan arvauksen: kennet moen ja tekniikka nissan primera gt. auto ainakin saman näköinen. palkintojen jaosta olisin kuulevinani että olis moen mutta tuntuu paikallisilla olevan aika iso kuuma peruna suussa niin varmaksi en sano.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Johan Svahn
Site Admin
Site Admin
Posts: 624
Joined: 16 Jun 2006, 07:59
Location: Pietarsaari
Contact:

Post by Johan Svahn »

Faaras ajoi mielestäni Rune Naess :in autolla (musta keltainen)
Johan Svahn Motorsport -> johansvahn.com
FIA Spec. Triumph TR4 Historic Racer
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

sen teltassa taitaa olla nykyään 4 autoa. 3 omaa ja yksi vierihoidossa. norjan suurin team. on r1 ja duratec samassa teamissa aivan sovussa.
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Katselin kuvia Njøsin autosta ja huomasin, että sillä on hieman poikkeavat aukot auton kyljissä. Kylkipeltiä on tuotu muutama sentti takaosasta ulos... Vaikuttaisi yksinkertaiselta ratkaisulta, jos verrataan usean pienemmän reiän väsäämiseen. Ratkaisu lienee sallittu Suomessakin, kun samoilla säännöillä vielä liikutaan?
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

Mielestäni juuri ne pellit ovat kriittisessä osassa auton jäykistämisen kannalta, koska se on paikka josta auto böijaa ja pahasti, eli kaikki apu on tarpeen. Njøs on mielestäni ratkaissut tämän hyvin etupäässä.

Parempi vaihtoehto tolle aukolle voisi olla että jättäisi takareunan avoimeksi n. 10mm matkalta taittamalla sen osan alumiinistä 90 asteen kulmaan eteen, muodostamaan gurney lipan.

Image
Esimerkkinä Lola B06/10 louversit etulokareiden päällä, etureunassa lippa parantamaan tehostamaan. Kuva mulsannescorner.com

Muistaakseni markku tuollaista ratkaisua minulle silloin ehdotteli vaihtoehdoksi kun oli isot keulareiät mielessä, eli sääntöjän puitteessa olisi ok.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Harmi että ei ole kunnon kuvia sivusta ja taka viistosta, että saisi vielä tarkemman kuvan aukon toteutuksesta. Ideana se tuntuu parhaimmalta minkä olen nähnut. Gurney mullakin oli mielessä, jos ilman poistoa pitää tehostaa. Muistan nähneeni kuvia jostain protosta, jossa ilman poistoa kyljistä ulos olisi tehostettu gurney lipalla...Lister ehkä? Locostissa voisi ehkä ajatella nykyään protoissa kaytettyä sääntöä missä katteiden sisään ei saa näkyä kun katsotaan suoraan ylhäältä ja sivusta.
Voisi kuvitella että suurin osa ilmasta karkaa auton alle, mutta ehkä tonne rungon sisään voisi ajatella jotain ohjaimia, jolla ilmaa heittäisi sivuiltakin ulos. Mulla vaan ei oiken asiantuntemus riitä sellaisia suunnittelemaan. Ja suurin osa kikkailusta kuitenkin aika hyödytöntä, kun ajattelee millainen laskuvarjo toi peräkontti on.
Mun mielestä sivupeltien kiinnittäminen suoraan ylä ja alaputken väliin näyttää siistimmältä kuin kirjassa oleva L-tyylinen pelti... ja varmaankin sillä on jäykkyyteenkin merkitystä. hmm... paljon mietittävää vielä jäljellä :)
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
hege
Ron Champion
Ron Champion
Posts: 576
Joined: 03 Sep 2006, 19:56
Location: Helsinki
Contact:

Post by hege »

On tosta lolasta takaviistoon kuva, mun mielestä toi edestäpäin kuva näytti selkeämmin kun aurinko luo varjoa tosta gurneystä.

Image

Takaa katsottuna, sama auto ja sama lippa.

Toi vaikuttaa hätäkorjaukselta mikä on tehty kisaolosuhteissa, voisi ehkä vähän nätimminkin tehdä.
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Lähinnä ajattelin lisää kuvia Njøsin autosta. :wink: Näkisi onko se vaan tollainen pelti vai onko sisälle tehty jonkinlaista kanavistoa.
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
PMC
Jäsen
Jäsen
Posts: 84
Joined: 12 Jun 2006, 13:46
Location: Hollola
Contact:

Post by PMC »

Laita Mika minulle maili osoitteesi, niin laitan sinulle muutaman kuvan Njos:n autosta. Hänen veljensä on lähettänyt ne aikanaan minulle.

T:Jani
Mika Hirvonen
Site Admin
Site Admin
Posts: 1751
Joined: 11 Sep 2006, 16:54
Location: Espoo
Contact:

Post by Mika Hirvonen »

Hienoa. Kiitoksia. Lähetä vaikka -> mika.hirvonen at gmail.com
Mika Hirvonen
050-5221976
mhlocost.blogspot.com
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

tähän kylkipelti hommaan on kaikki tehny mieleisiä kiinnityksiä/aukkoja. meillä pelti ei tue runkoa ollenkaan. u pelti on vain ylhäältä ja alhaalta niitattu kiinni(hankala laittaa väliltä kun ei seuraa runkoa) eikä ole liimaa välissä. kylkipeltejä löytyy autoista useamman paksusia 0,7-1,5mm. meillä osa 0,7 ja loput 1mm alumiiniä. tarkoitus olis laittaa konehuoneen kylkipellit takareunasta auki kuten njos:n autossa ilman mitään aukkoja mutta saa nyt nähdä miten ton uuden pakoputkiston kanssa onnistuu. mulla olis yhdet samanlaiset sturen reijittämät pellit kun 704:ssa valmiina hyllyssä mutta taidan säästää ne varalle 704:seen. yritän jotain sileetä aukotonta mallia 705:seen saa nähdä onnistuuko :oops: .
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
markku
Site Admin
Site Admin
Posts: 1212
Joined: 15 Jun 2006, 21:02
Location: kuikka
Contact:

Post by markku »

kuvaa kisasta mahdollisesti norjasta. http://www.youtube.com/watch?v=pSvIYFbE4so .
markku vehviläinen
0440888817
markku@s40racing.fi
http://www.s40racing.fi
Post Reply