konehuoneen tuuletus?
Moderators: Mika Hirvonen, Tomi Jutila, Antti Tuomainen
-
- Ron Champion
- Posts: 553
- Joined: 06 Oct 2011, 15:36
- Location: Vaasa
konehuoneen tuuletus?
Miten olette varmistaneet ilmavirtauksen konehuoneessa (syylärin läpi)? Onko sallittua jättää kylkipellit takareunastaan raolle? Vai onko ritilät ainoa vaihtoehto? Vai onko erityisen hyviä kokemuksia suljetusta konehuoneesta?
Iteku tekkee, niin saa semmosen ku tullee.
Re: konehuoneen tuuletus?
peltien raolleen jättäminen on sivujen osalta säännöissä sallittu ja konepellin päälle voi asentaa ritilät suljetusta kone tilasta ei itsellä kokemusta
-
- Site Admin
- Posts: 1751
- Joined: 11 Sep 2006, 16:54
- Location: Espoo
- Contact:
Re: konehuoneen tuuletus?
Konetilaa ei saa täysin suljettua koska pohja jää aina osittain avonaiseksi. Kylkipeltien raottaminen on varmaan ihan hyvä tapa poistaa ilmaa moottoritilasta.
Re: konehuoneen tuuletus?
Säännöissä aukoista sanotaan että niitä saa tehdä ainoastaan putsareita ja pakosarjaa varten. Ilmeisesti konepeltiin on kuitenkin sallittua tehdä ilmanpoistoaukkoja? Onko niille olemassa jotain määräyksiä/ohjeita, esim. verkkojen silmäkoko ym.??
4.4 Korin muodot
Koriin ja konepeltiin saa tehdä aukot ilmaputsareita ja pakosarjaa varten. Mitkään mekaaniset osat eivät saa ulottua korin ääriviivojen ulkopuolelle. Erityisen korkeille moottoreille saa konepeltiä korottaa enintään 60 mm. Konepellin alkuperäinen korkeus on etuosasta 200 mm ja takaosasta 260 mm ylimmästä runkoputkesta mitattuna. Patit ja "skuupit" kielletty. Ohjaamon päälle ei saa laittaa peitettä matkustajan puolelle.
Re: konehuoneen tuuletus?
tuuletusta saa tehdä ritilä tyyppisesti. mitään varsinaisia reikä kokoja ei ole määritelty.
varsinaisia reikiä saa peltiin tehdä pakosarjalle/imupuolelle. näistä reijistä saa tulla ilmanputsari ja pakosarja ulos. mitään muuta aukoista ei saa tulla ulos. näille reijille ei ole kanssa annettu max/minimi mittoja.
varsinaisia reikiä saa peltiin tehdä pakosarjalle/imupuolelle. näistä reijistä saa tulla ilmanputsari ja pakosarja ulos. mitään muuta aukoista ei saa tulla ulos. näille reijille ei ole kanssa annettu max/minimi mittoja.
Re: konehuoneen tuuletus?
Okei,
1 Mites noi 712 (kuvista näkyy) konehuoneen sivupeltien "kidukset" ? Pakosarjan puolella ilmeisesti ok, eivät näy sarjan takaa ja siellä taitaa useimmilla olla reikiä muutenkin...
Mutta saako olla noin selkeet vapaalla puolella? Nyt ehtis tehdä vielä umpinaiset tai verkot tms.
2 Saako nokkakappaleen takana konepellissä olla
2 a) aukko tai ritilä tai kituset tai onnisen venttiili ?
2 b) onko naca aukko sallittu
2 b) 1 konepellissä
2 b) 2 konehuoneen sivupellissä
2 b) 3 kojelaudassa
2 b) 4 matkustamon sivupellissä?
T
1 Mites noi 712 (kuvista näkyy) konehuoneen sivupeltien "kidukset" ? Pakosarjan puolella ilmeisesti ok, eivät näy sarjan takaa ja siellä taitaa useimmilla olla reikiä muutenkin...
Mutta saako olla noin selkeet vapaalla puolella? Nyt ehtis tehdä vielä umpinaiset tai verkot tms.
2 Saako nokkakappaleen takana konepellissä olla
2 a) aukko tai ritilä tai kituset tai onnisen venttiili ?
2 b) onko naca aukko sallittu
2 b) 1 konepellissä
2 b) 2 konehuoneen sivupellissä
2 b) 3 kojelaudassa
2 b) 4 matkustamon sivupellissä?
T
-Sairas mieli ja luonnoton sorminäppäryys, siinä vasta sankari.